Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی ناگفته های سال 1396 خود را در چند خط بیان کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، سال 1396 تمام شد و امروز سه شنبه 29 اسفند ماه وارد سال 1397 می شویم عید نوروز برابر با اول فروردین ماه (تقویم شمسی)، جشن آغاز سال و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران باستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاستگاه عید نوروز در ایران باستان می باشد و هنوز مردم مناطق مختلف فلات ایران عید نوروز را جشن می‌گیرند.

جشن نوروز از لحظهٔ اعتدال بهاری آغاز می‌شود. در دانش ستاره‌شناسی، اعتدال بهاری یا اعتدال ربیعی در نیم‌کره شمالی زمین به لحظه‌ای گفته می‌شود که خورشید از صفحه استوای زمین می گذرد و به سوی شمال آسمان می‌رود. این لحظه، لحظه اول برج حمل نامیده می‌شود، و در تقویم هجری خورشیدی با نخستین روز (هرمز روز یا اورمزد روز) از ماه فروردین برابر است.

سال 96 برای خیلی ها خوب و برای برخی دیگر بد بود برای خیلی ها برکت داشت خیلی ها در یک سال گذشته خاطرات تلخ و شیرین زیادی داشتند و دارند که برخی از آنها شنیدنی است در این میان ما به سراغ خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد رفته ایم که سال 96 را چگونه گذرانده اند چه خبرهای تلخ و شیرینی بر روی خروجی سایت ها و خبرگزاری هایشان منتشر شد که در زیر این گفت گو را بخوانید.

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در این گفت گو شیرین ترین خاطرات و تلخ ترین خاطراتشان را بیان کرده اند همچنین بزرگترین آرزویشان برای سال جدید مطرح کرده اند.

مهین تاج راوند -خبرنگار خبرگزاری فارس:

فرا رسیدن سال نو را به همه مردم ایران خصوصا همشهریانم در استان کهگیلویه و بویراحمد که سال سختی را پشت سر گذاشتند تبریک می گویم و از خداوند میخواهم سال جدید روزهای خوبی برای همه مردم کشور و استانم به دنبال داشته باشد

سال 96 خبرهای بد و تلخ زیاد داشت و بی شک سانحه دلخراش سقوط هواپیما بدترین و تلخ ترین حادثه ای بود که همه همکاران رسانه ایم انعکاس دادند و خبر خوب اینکه گاهی وقتها خبرهایی منعکس می کردیم از مشکلات مردم و مسولان به مشکلات  رسیدگی می کردند وانها را رفع می کردن که شاید خبر خوب سال جاری همین اخبار باشد.

برای سال  97  آرزو می کنم بیکارها صاحب شغل شوند مجردها ازدواج کنند، وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بهبود پیدا کند و خلاصه بهترین ها را برای بهترین مردم دنیا آرزو می کنم و آرزو میکنم که غبار غم از چهره استان کهگیلویه و بویراحمد برود و شور و نشاط به استان بازگردد.

طاهره السادات احمدی مهریان- سردبیروخبرنگارهفته نامه طریق الوسطی:

 از سال ۹۲ فعالیت رسانه ای خودم را با هفته نامه طریق الوسطی آغاز کردم و تا امروز حدود بیش از 120 شماره به صورت هفتگی بدون وقفه و به صورت مستمر چاپ کرده ام و تصمیم دارم فعالیت رسانه ای و رسالت خوبم را تا انتها ادامه دهم یکی از برنامه های مهم و اصلی که دنبال خواهم کرد افزودن به کیفیت کار خواهد بود که بدون شک تنها راه دوام و بقای مطبوعات به خصوص هفته نامه ها تلاش برای کیفی سازی خواهد بود.

به نوبه خودم فرا رسیدن عید سعید باستانی و حلول سال نو را به مردم استانم تبریک می گویم و برای دوستان و همکارانم در رسانه ها اعم از روزنامه ها و هفته نامه ها و سایت ها و خبرگزاری ها آرزوی موفقیت در حرفه خودشان را دارم.

خبرهای تلخ و شیرینی امسال در کشور و استانم داشتیم که امسال را باید سال تلخی ها نامید سالی که زلزله کرمانشاه و حادثه سانچی و سانحه سقوط هواپیما قلب همه مردم ایران را به درد آورد امسال بدترین خبر مربوط به محو شدن هواپیمای ای تی آر از صفحه رادار و به دنبال آن سقوط هواپیما و جان باختن ۶۶ مسافر این پرواز بود که بدترین خبر برای من و همه همکارانم در رسانه های استان بود.

خبرهای خوب هم داشتیم از جمله این که برخی از پروژ های عمرانی شهر و دیارمان به زودی به بهره برداری می رسند از جمله بیمارستان بزرگ یاسوج که خبرتکمیل آن یکی از خبرهای خوش در پایان سال ۹۶ بود امسال عیدی ندارم چون وقتی "علی و فاطیما" فرزندان "اردشیر راد" رو میبینم که هنوز چشم انتظار جنازه پدرشون هستند انتظار بابایی که سفر کرده، نبینیش و الان انتظار جسد اون باشی.

امسال عید ندارم چون فقر زنان و دختران زیلایی و بهمیی را احساس می کنم اصلا دوست ندارم عید بیاد، چون میدانم کارگران هم عید را دوست ندارند چون میدانم روز عید تمام موهای پدران شرمنده، سفید می شود.

تلخ ترین خبری که منتشر کردم گزارشی از قصه مادر و ۸ فرزند سرطانی، گزارشی از آرزوهای دختران دهستان زیلایی، خبر سقوط هواپیمای مسافربری تهران به یاسوج، فوت ۴ کارگر فولاد یاسوج، فوت کارگر ۲۵ساله کرمانشاهی در یاسوج بود. همه این خبرهای تلخ در سال ۹۶ بود. با هر گزارشی تلخ چند روز از عمرم کم شد.

مرضیه حسن پور –خبرنگارکبنا

وقتی دختران زیلایی را دیدم گفتم هیچ دردی از درد این دختران بدتر نیست

وقتی مادر و ۸فرزند سرطانی را دیدم گفتم درد این خانواده از هر طرف که نگاه کنی، درد.

وقتی هواپیمای مسافربری را شنیدم......

وای میترسم زشتی هم عادت شود.

خبر شیرین؟ خیلی وقته منتظر خبر کمی شیرین هستم!

کسب مدال المپیک ناشنوایان به سارا ادریا یکی از خبرای شیرینی بود که امسال منتشر کردم آرزو می کنم در سال 97  قلب ها از نفرت و دشمنی پاک شود،  تا ایرانی شاد داشته باشیم، و  دوباره زیستن معنا پیدا کند آرزو می کنم انسانیت به خونه هامون برگردد و آرزو می کنم، که شرافتمندانه زندگی کنیم و انسان باشم فقط انسان.

به عنوان کوچکترین عضوی از خانواده بزرگ رسانه در کهگیلویه و بویراحمد آرزو دارم این دو واژه که برگرفته از دو منطقه جغرافیایی استان است بدون کوچکترین خدشه ای با وحدت و یکپارچگی در کنار هم بمانند و کسی نتواند بذر اختلاف میان اقوام و طوایف و ایلات استان بپاشد.

سیده مهناز خزیر- دبیر خبرگزاری قرآنی ایکنا:

عید نوروز را به همه تبریک میگویم و امیدوارم همیشه در کنار خانواده هاتون شاد باشید آرزو می کنم سال جدید برای همه سرشار از خوشبختی و سلامتی باشد

تلخ ترین خبر: هواپیمای تهران ـ باسوج از رادار خارج شد ..همینطور که در خبرگزاری مشغول تایپ خبر بودم همکارم با شتابزدگی و ناراحتی وارد شد و گفته هواپیمای یاسوج سقوط کرده، شوکه شدم ، خبرشو هم کار کردم و ته دلم دعا می کردم که خداکنه از رادار خارج نشده باشد، یعنی میشود همه زنده بمونن؟ با لااقل چندنفر...حالا که همه آسمانی شدند  واقعا آرزوی صبر برای بازماندگانشان دارم.

دقیق شیرین ترین خبر ارسالی بر روی خروجی خبرگزاری یادم نمیاد، اما میدانم بعد از ارسال برخی از خبرها، به نشانه خوشحالی بلند خدا را سپاس می‌گویم، یه فنجان نسکافه می خورم و یک موسیقی گوش میدهم.

سید اسماعیل میری-مدیرمسئول خبرلنده:

 

بدون شک هیچ لحظه ای شیرین تر از فرارسیدن عید نوروز نیست چرا که صله رحم همه ایرانیان چنان به زیبایی نقش و خاطره می آفریند که مردم در کوچه و بازار هم همدیگر را در آغوش کشیده و سال نو را به همدیگر تبریک می گویند و کینه ها و کدورت ها را همراه با سالی که گذشت به پشت سر می اندارند و سالی جدید را آغاز می کنند و این عید را به همه همتباران و همشهریان و همه ملت عزیز و سربلند ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می نماییم

تلخ ترین حادثه ، حادثه سقوط هواپیمای تهران به یاسوج بود که واقعا دردناک بود و بنده نیز بیش از سه روز لحظه به لحظه علاوه بر رصد شبکه های اجتماعی، شبکه خبر و شبکه استانی دنا اقدام به انتشار لحظه به لحظه این حادثه می کردم که واقعا علی رغم خستگی این چند روز ولی یک لحظه که خودم را جای پدر الیا می گذاشتم از عمق وجودم می گریستم و باز هم به تلاشم ادامه می دادم.

شیرین ترین خبر برای همه همکاران عزیزم در خبر و اطلاع رسانی زمانی است که ماحصل و نتیجه گزارشات و اخبار خود را در جامعه ببینند که الحمدالله در سالی که گذشت شاهد تاثیر گذاری های زیادی در حوزه های مختلف در سطح شهرستان لنده بودیم که از همین جا از حمایت ویژه مردم که بهترین پشتوانه برای یک خبرنگار هستند و همکاری مسئولان شهرستان لنده قدردانی می کنم و برای همه آنان آرزوی سلامتی و توفیق خدمت روز افزون برای مردم را خواستارم.

سال 96 با همه تلخی ها و شیرینی هایش سپری شد که کاستی های زیادی در خصوص تحقق شعار سال داشتیم و امیدواریم که امسال و در این سال جدید شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال باشیم و سالی توام با تولید و اشتغال مضاعف برای ملتی که خود طلایه دار اصلی این انقلاب و نظام هستند رقم زنند و از همین جا سال نو را به همه خبرنگاران و اهالی رسانه به سهم خود تبریک گفته و سالی توام با شادی و دل خوشی و شادکامی را آرزو داریم.

فتاح بدری-مدیرمسئول پایگاه خبری آوای رودکوف:

حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد را به  همه ی هموطنان عزیزم در اقصی نقاط جهان؛ ایران  و استان کهگیلویه و بویراحمد  تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان برای همگان مسئلت می نماییم.

آرزی من در سال جدید ، عدالت گرایی و رفع تبعیض زیرا از دید پیشوایان معصوم ما ؛ عدالت ضرورتی است که بقای جامعه منوط به آن است و بدون تحقق آن جامعه باقی نخواهد ماند؛ مهرورزی زیرا از دیدگاه اسلام، مهربانی و محبت ورزیدن، مایه قوام و برپایی جامعه انسانی است و بدون مهربانی، نظام اجتماع بشری، سرد و بی روح و زیبایی های زندگی به کام انسان تلخ و بی معناست؛گشایش اقتصادی ، کاهش تورم ، ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر برای جوانان بیکار ،کاهش فقر و سرعت گیری پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان ایران در سایه صلح و دوستی ، می باشد.

تلخ ترین خبری که منتشر نمودیم شاید مربوط به "یکشنبه سیاه" کهگیلویه و بویراحمد می باشد که در این روز؛ هواپیمای  پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 66 مسافر و خدمه پروازی فرودگاه مهرآباد را به مقصد یاسوج دراستان کهگیلویه و بویراحمد، ترک کرد اما این هواپیما در ارتفاعات مه گرفته کوه دنا دچار سانحه شد و در برخورد با کوه «دنا» سقوط کرد و همه ی 66 سرنشین آن در آستانه عید نوروز و سال نو دار فانی را وداع گفتند .

و اما شیرین ترین خبر: همه می دانند که خیلی از رزمنده های ما در هشت سال دفاع مقدس در آرزوی  زیارت کربلا به شهادت رسیدند و اگرچه  روحشان کربلایی شد اما هیچگاه کربلا را زیارت نکردند و این آرزو را البته  بسیاری از مردم ما نیز داشتند که طی سالهای اخیر خدا را شکر این گشایش حاصل شد و شاید شیرین ترین خبری که منتشر نمودم از کربلا ی معلی و  از کنار ضریح شش گوشه ابا عبدالله الحسین بود با عنوان "اینجا کرب و بلاست ،صدای ذوالجناح می آید"...

سیده نرگس سجادی نیا- مدیر مسئول سایت خبری باشت نیوز

سال 96 داره کوله بارشو میبنده، آرزو دارم تمام مشکلات و سختی هارو تو چمدونش جا بده و ببره و خوشی و شادی جای اون هارو بگیره امیدوارم سال جدید برای ملت غیور و سربلند ایران اسلامی پر از اتفاق های قشنگ باشد.

خاطره های شیرین و تلخ بسیاری در حوزه خبرنگاری وجود دارد ترجیح می دهم خاطر دوستان را با خاطره بد مکدر نکنم.وقتی گزارشی کار میکنم و مشکل اون حوزه حل می شود از صمیم قلب خوشحال می شوم مانند گزارشی که از شهربازی و پارک نسیم باشت زدم و کمتر از 5 ماه این شهربازی رو بازسازی و افتتاح کردند.

سال 97 داره از راه می رسد  از مردم ایران زمین و استان عزیزمون کهگیلویه و بویراحمد می خواهم در سال جدید داستان زندگیشان را بازسازی کنند و آن طوری که میخواهن کارگردانیش کنند. یادتان باشه هیچ سالی عالی نمی شود مگر اینکه خودتان بخواهید و بدی هارا فراموش کنید و خوبی هارا با آغوش باز بپذیرید.امیدوارم مشکلات معیشتی مردم در سال جدید حل شود  و امید به زندگی همه ایرانی ها برگردد.

زینب محمودی- هفته نامه آوای عشایر وروزنامه منطقه ای طلوع:

یا مقلب القلوب والابصار -یا مدبراللیل والنهار-یا محول الحول والاحوال -حول حالناالی احسن الحال                    به نام ویاد خداوند متعال وبا درود به پیامبراعظیم (ص)وخاندان مطهرش                  آغاز سال نووفرارسیدن بهار طبیعت ونوروز باستانی را به همه هموطنان عزیزم وبه خصوص شهروندان عزیزیاسوج تبریک وشادباش عرض نموده وسالی توام با عزت وسربلندی همراه با سلامتی وآسایش برا همه ملت ایران وبه خصوص استان کهگیلویه وبویراحمد آرزو می کنم.

 

مرضیه سادات غلامی- سردبیر خبرگزاری صدا و سیما واحد کهگیلویه وبویراحمد و خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان واحد یاسوج

به نوبه خودم فرا رسیدن سال جدید رو به همه هموطنان عزیزم به خصوص هم استانی های خودم تبریک و تهنیت عرض میکنم امیدوارم سال جدید براشون همراه با خبر های خوش وتوسعه رزق و روزی و مرحمی برای درد ها و غم های سالی که گذشت باشه.

خبرهای تلخ زیادی در سال ۹۶ منتشر کردم از تصادفات گرفته تا قتل و سرقت طلافروشی ها و اخر سال هم که سقوط هواپیمای تهران یاسوج که تلخترین حادثه تاریخ کهگیلویه بویراحمد بود تعدادی زیادی از نخبگان کشور و استان عزیزمون به خصوص فامیل خودم دکتر یاری پور و خانواده محترمش را ازما گرفت و لحظه به لحظه تا الان برایمان پر بود از غم ازدست  دادن این عزیزان و حسرت هایی که کشیدیم و کسی پاسخگو نبود. خبری هم که با انتشارش  خیلی خوشحال شده باشم و به وجد اومدم نبوده .اغلب خبرهای سال ۹۶ تکراری و عادی بودن به جز حوادث که ناراحت کننده بودن.


جمشید ارجمند - سردبیر پایگاه خبری - تحلیلی بویر نیوز

بهار جلوه ای از قدرت الهی و معجزه خالق است و فرصت مغتنمی برای تامل در رفتار و کردار است که با نو شدن و بهتر شدن مبارک می شود و به همه هموطنان بخصوص هم استانی های عزیز تبریک عرض می کنم.

قطعا تلخی های سال 96 بیشتر بود و اخبار تلخ از زلزله کرمانشاه و سانچی و خبر از دست رفتن عزیزانمان تلخ و ناگوار بود اما بی شک خبر سقوط هواپیمای ATR  تلخ ترین خبری بود که در سال 96 منتشر کردم و غم بزرگ و تاریخی برای بنده و مردم استان و هموطنان خواهد بود.

برای همه مردم استان سالی پر از شادی، آرامش، دلگرمی، سلامتی و بخصوص سالی پر از پول آرزو می کنم، انشالله سال 97 همه تلخی ها و ناکامی های سال 96 جبران شود و مردم ایرانم شادترین و خوشبخت ترین باشند.

صادق شیخی-مدیرمسئول پایگاه خبری چرام

ما هم به نوبه خود این عید با شکوه را به همه ملت ایران و همچنین مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تبریک عرض میکنیم و امیدواریم که سالی پر از اخبار خوب را در این سال داشته باشند این سال حوادث تلخی زیادی برای ایران و استان ما داشت حادثه سانچی که سه نفر از هم استانی هایمان در آن سانحه جانش را از دست داد حادثه سقوط هواپیما تهرانی یاسوج کشته شدن سه طلا فروش در گچساران و یاسوج تلخ ترین حوادث سال 96 بود امیدوار هستم که سال 97 برای مردم استان سامل کمتیرن خبر بود و بیشترین اخبار خوشحال کننده باشد.

گزارش: زهرا داوودی

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال رای یک کاندیدای خبرگان و 13 صندوق در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش جماران؛ سخنگوی شورای نگهبان گفت: در حوزه انتخابیه لنجان رای نفر دوم ابطال و نفر اول و سوم به مرحله بعد راه یافتند.

در حوزه انتخابیه مبارکه آرای دو صندوق رای، در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، طالقان، نظرآباد و چهارباغ آرای ۹ صندوق و در حوزه انتخابیه کهگیلویه آرای ۱۳ صندوق رای ابطال شد اما در نتیجه هیچ کدام تغییری نداشتیم.

صحت انتخابات مجلس خبرگان در تمام حوزه‌های انتخابیه تایید شد.

حجم ویدیو: 15.12M | مدت زمان ویدیو: 00:07:59 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • ابطال رای یک کاندیدای خبرگان و 13 صندوق در کهگیلویه و بویراحمد
  • مردم توصیه‌های ستاد بحران کهگیلویه وبویراحمد را جدی بگیرند
  • وعده‌ مجدد برای تحقق وعده‌ها در کهگیلویه و بویراحمد!
  • انفجار کپسول گاز در گچساران با دو مصدوم
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • مردم کهگیلویه و بویراحمد در جهت جلوگیری از بوته کنی گیاهان همکاری کنند
  • ارسال کمک‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • ساماندهی ۱۷ محله حاشیه‌نشین کهگیلویه و بویراحمد در گرو همکاری دستگاه‌های اجرایی
  • ماه رمضان در کهگیلویه و بویراحمد از کاسه بهره تا نذری غذای محلی
  • ماه رمضان در کهگیلویه و بویراحمد از «کاسه بهره» تا نذری غذای محلی