Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش بی وقفه اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس و در پی اعلام رضایت اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافت.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از رهایی محکوم به قصاص پس از هشت سال حبس با رضایت اولیای دم خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مظفرحمزه ئی در تشریح جزئیات این خبرگفت: در سال ۱۳۸۸ پرونده‌ای با موضوع قتل عمد در یکی از شعب کیفری استان هرمزگان مطرح و پس از طی مراحل رسیدگی منجر به صدور حکم قصاص شد.

وی تصریح کرد:پس از قطعیت حکم قصاص، اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس براساس موازین قانونی و به منظور ایجاد صلح وسازش تلاش‌های بی وقفه خود را آغاز کردند.

حمزه ئی یادآور شد: با ورود شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس به این پرونده و پس از تشکیل جلسات متعدد باحضور اعضای خانواده مقتول و معتمدین محلی، خوشبختانه این تلاش‌ها مثمرثمر واقع شد و در نهایت خانواده مقتول (الف. ک) رضایت خود را اعلام و از اعمال مجازات قصاص (ع. د) صرف نظر کردند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان یادآور شد: گذشت یکی از اوصاف انبیاء الهی و ائمه معصومین (علیهم السلام) است و جایگاه آن به حدی است که در متون دینی و روایات به عنوان یک عبادت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: ضرورت دارد موضوع گذشت به عنوان یک شاخص اخلاقی مورد توجه ویژه قرار گیرد و وظیفه انسان مؤمن است که خود را در فضیلت این امر مهم سهیم نماید.


رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان در ادامه بیان کرد: درطی ۱۱ ماهه سال گذشته شهرستان‌های میناب با ۳۴۶ فقره، بندرعباس ۲۱۸ مورد و کیش با ۱۷۹ فقره پرونده نسبت به سایرحوزه‌های قضایی استان رتبه‌های برترصلح وسازش رابه خود اختصاص دادند.

مظفر حمزه ئی بیان داشت: باپیگیری‌های انجام شده وتبیین اهداف تشکیل شورا‌های حل اختلاف امیدواریم روند صعودی صلح وسازش دراستان هرمزگان همچنان ادامه یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۴۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهیدان دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس

فرمانده منطقه پنجم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در این مراسم گفت: جنگ با دولت استکبار امریکا در روحیه شهید دارا و رئیسی با شهادت طلبی همراه بود.

دریادار علی عظمایی افزود: در دوران جنگ دفاع مقدس دشمن در جنوب کشور نتوانست راه به جایی ببرد و زمین گیر شد و به لطف و توکل خدا تو دهنی محکمی به صدام و آمریکا خورد.

وی افزود: عملیات وعده صادق نیز پاسخ کوچکی به کج فهمی‌ها و دست درازی‌های دشمن به این کشور بود.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدا روستای سرخاء و خانواده سه شهید مدافع حرم استان هرمزگان تجلیل و قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • وقوع گرد و خاک و رعد برق در بندرعباس
  • زندانی محکوم به مرگ: یا آزادم کنید یا قصاص
  • راهپیمایی مردم هرمزگان علیه رژیم صهیونیستی
  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه در هرمزگان برگزار شد
  • راهپیمایی مردم هرمزگان بر علیه رژیم صهیونیستی
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور
  • یادواره شهیدان دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی