Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به شعار امسال و ضرورت حمایت از کالای ایرانی، گفت: اگر کالای ایرانی خریداری شود به طور طبیعی چرخ کار ایرانی، چرخ معیشت کارگران ایرانی و چرخ فعالیت سرمایه گذاران ایرانی به گردش در خواهد آمد. ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ رسانه ها خواندنی برگزیده نظرات

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری‌ تسنیم ، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به شعار سال 97 یعنی«حمایت از کالای ایرانی» اظهار کرد: در ابتدا سال نو و بهار نو را که با بهار معنویت یعنی ماه مبارک رجب مقارن شده است به همه مردم ایران تبریک عرض میکنم و از خدا می‌خواهیم توفیقات مادی و معنوی خود را شامل حال این مردم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شعار امسال که مقام معظم رهبری در ادامه شعار‌های سال‌های گذشته انتخاب کرده اند برای توسعه وضعیت اقتصادی و معیشتی و رونق گرفتن کسب و کار مردم است. همچنان که می‌بینیم شعار امسال تاکید بر تولید ملی و کالای ایرانی و حمایت از آن است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یک وجه این کار این است که اگر کالای ایرانی خریداری شود به طور طبیعی چرخ کار ایرانی، چرخ معیشت کارگران ایرانی و چرخ فعالیت سرمایه گذاران ایرانی به گردش در خواهد آمد و به طور طبیعی رونق را هم به کارخانه‌ها و هم به خانه‌ها مردم خواهد برد؛ لذا خانه و کارخانه باید با هم رونق پیدا کند. بنابراین به تنهایی امکان رونق گرفتن این موارد نیست. بلکه برای این که این‌ها بتوانند رونق بگیرند باید در خانه‌ها کالای ایرانی به چشم بیاید.

معاون فرهنگی دستگاه قضا تصریح کرد: اگر ما خانه‌های خود از کالای ایرانی رو پر کنیم ، آنوقت هم خانه‌های مردم رونق می‌گیرد و هم کارخانه‌ها رونق میگیرد. این‌ها یک چرخه بهم پیوسته است.

وی بیان کرد: تا زمانی که این امر به صورت یک شعار و شعور فراگیر در نیاید و تبدیل به یک فرهنگ عمومی نشود که همه ملت ما بخواهند ایرانی و ایرانیت را تقویت کنند و کالای ایرانی بخرند توسعه داخلی محقق نخواهد شد. هرچند ممکن است قدری کالاسی ایرانی گرانتر باشد، اما اگر ما حاضر شویم هر کدام از بخشی از آنچه مطلوب ما است؛ بگذریم این امر محقق خواهد شد؛ لذا تا این کار صورت نگیرد، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم وضعیت معیشت و کسب و کار مردم رونق بگیرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: باید همه ما دست به دست هم دهیم و هر شخصی حاضر باشد برای رضای خدا از بخشی از مطلوب خود کوتاه بیاید و  از کالای ایرانی حمایت کند. هرچند ممکن است کالای خارجی نسبتاً ارزانتر هم در اختیارش باشد.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی ادامه داد: اگر ما فقط به فکر منفعت کوتاه مدت شخصی خود باشیم آن وقت خواهیم دید در پیرامون خود چه بسیار کسانی که بیکار که میشوند و حتی ممکن است افرادی بیکار شوند که از اطرافیان خود ما هستند.

وی افزود: بیاییم همت ملی و غیرت ملی خود را به رخ همه جهانیان بکشانیم و دست به دست هم بدهیم و از کسب و کار ایرانی حمایت کنیم تا انشالله نتیجه‌ای که به دست می‌آید این باشد که بر تعداد شاغلین افزوده، از بیکاری کم و این رکودی که بر کالای ایرانی حاکم است مرتفع شود و در نتیجه کشور از جهت استحکام اقتصادی بهتر بتواند روی پای خود بایستد.

این مقام مسئول در پایان گفت: طبیعتاً کار ما در معاونت فرهنگی در راستای افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم است، اما تلاش میکنیم برای سال جدید برنامه‌های فرهنگی مان سمت و سوی مناسبی داشته باشد تا بتوانیم به نحوی در این عرصه یعنی حمایت از تولید ملی، مشارکت بیشتری داشته باشیم.

منبع:میزان

انتهای پیام/

R30129/P30129/S9,1299,1300/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟

سید روح اله لطیفی، همزمان با دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا، اظهار داشت: قاره آفریقا با دارا بودن ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت و ۵۴ کشور، یک فرصت بزرگ در حوزه روابط تجاری و اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، لطیفی افزود: ایران می‌تواند به واسطه نیاز این قاره به سوخت و انرژی، فنّاوری و مکانیزاسیون در تولید محصولات کشاورزی، سرمایه‌گذاری و طراحی و ساخت امور زیر بنایی از جمله معدن، سد، راه‌سازی و پروژه‌های عمرانی، اورهال کردن پالایشگاه‌ها، استخراج گاز، بازار مصرف مناسب مواد غذایی و محصولات صنعتی، تجاری و مصرفی و نیاز ما به کشت فراسرزمینی همراه با توانمندی کشورمان در صادرات خدمات فنی و مهندسی در این قاره فرصت‌ها ضمن حفظ شئونات انسانی و حفظ منافع توأمان کشورمان و کشور‌های آفریقایی حضور پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ پراکنش صادراتی کشور به این قاره از نکات قابل توجه بود و صادرات در شرق، غرب، شمال و جنوب این قاره به صورت خاصی توسعه پیدا کرد و ۳۹ کشور از این قاره، مقصد صادرات کالا‌های ایرانی به صورت مستقیم بودند.

لطیفی گفت: با وجود کاهش صادرات کشور به بخش سفید این قاره در شمال در سال‌های گذشته، شاهد افزایش صادرات به کشور‌های الجزایر، مصر، لیبی، تونس، جیبوتی و مراکش در سال ۱۴۰۲ با وجود بحران حمل و نقل در دریای سرخ بودیم.
وی در خصوص هفت مقصد نخست محصولات صادراتی به آفریقا، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲، غنا با خرید ۱۷۳.۵ میلیون دلار، آفریقای جنوبی با ۱۴۵ میلیون دلار، تانزانیا با ۹۲.۸ میلیون دلار، کنیا با ۴۸.۷ میلیون دلار، نیجریه با ۴۸ میلیون دلار، موزامبیک با ۴۷.۱ میلیون دلار و سومالی با ۳۳.۳ میلیون دلار هفت مقصد نخست صادرات کالا‌های ایرانی به صورت مستقیم به این قاره بودند.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت بیان داشت: ۵۱ درصد صادرات ایران به این قاره مشتقات نفتی، شامل کود اوره، قیر، گاز مایع و انواع روغن‌های صنعتی بود و بعد از آن ۳۷ درصد صادرات کشورمان را محصولات فولادی و آهنی به خود اختصاص داده است. مواد غذایی، مصالح ساختمانی، انواع فرش و کف‌پوش، شوینده‌ها و لوازم بهداشتی، لوازم خانگی، دارو و تجهیزات پزشکی، لوازم صنعتی، قطعات خودرو، لاستیک، مواد معدنی، لوازم الکتریکی، لوستر، مبلمان و اسباب‌بازی از دیگر کالا‌های صادراتی ایران به قاره آفریقا در سال ۱۴۰۲ بودند.

لطیفی در خصوص واردات از قاره آفریقا، توضیح داد: در سال گذشته ۲۲ کشور از این قاره فروشنده مستقیم کالا به ایران بودند که آفریقای جنوبی با فروش ۱۹ میلیون دلار، زامبیا با ۱۲.۵ میلیون دلار، غنا ۱۲ میلیون دلار، سیشل با ۱۱.۷ میلیون دلار، کنیا ۹.۵ میلیون دلار، تانزانیا با ۶.۱ میلیون دلار و اوگاندا با ۴.۱ میلیون دلار، هفت کشور نخست فروش کالا در بین کشور‌های قاره آفریقا به ایران در سال گذشته بودند.

وی گفت: ۶۶ درصد واردات ایران از این قاره مواد غذایی و کشاورزی مانند چای، ذرت، قهوه، توتون، حبوبات، لاشه گوسفند و محصولات شیلاتی بودند و ۲۱ درصد نیز مواد معدنی مانند سنگ منگنز، سنگ و خاک روی، کنسانتره گروم، و ۱۳ درصد دیگر نیز عمدتاً روغن صنعتی و گریس، انواع تسمه، ماشین‌آلات، مواد شیمیایی و صنعتی و لوازم یدکی بودند.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت در خصوص موانع توسعه روابط اقتصادی با قاره آفریقا تاکید کرد: عدم شناخت ظرفیت‌ها در بین تجار ایرانی و آفریقایی، نبود یا کمبود حمل نقل ارزان، مستمر و فراگیر و موانع جابه‌جایی مستقیم ارز و پول، از موانع توسعه تجارت یا تجارت مستقیم بین ایران و قاره آفریقا است که رفع این موانع با اراده دولت‌ها و پیگیری بخش خصوصی تا حدودی به تجارت ایران با این قاره شتاب خواهد داد.

دیگر خبرها

  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • سلبریتی تراز یعنی پهلوان رزاز
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • نقش کارگران در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود