Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-18@11:23:38 GMT

رهایی محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم در بندرعباس

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۴۵۸۱

حوادث رکنا: یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش بی وقفه اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس و در پی اعلام رضایت اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافت.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان از رهایی محکوم به قصاص پس از هشت سال حبس با رضایت اولیای دم خبرداد.

مظفرحمزه ئی در تشریح جزئیات این خبرگفت: در سال ۱۳۸۸ پرونده‌ای با موضوع قتل Murder عمد در یکی از شعب کیفری استان هرمزگان مطرح و پس از طی مراحل رسیدگی منجر به صدور حکم قصاص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:پس از قطعیت حکم قصاص، اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان Prison مرکزی بندرعباس براساس موازین قانونی و به منظور ایجاد صلح وسازش تلاش‌های بی وقفه خود را آغاز کردند.

حمزه ئی یادآور شد: با ورود شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس به این پرونده و پس از تشکیل جلسات متعدد باحضور اعضای خانواده مقتول و معتمدین محلی، خوشبختانه این تلاش‌ها مثمرثمر واقع شد و در نهایت خانواده مقتول (الف. ک) رضایت خود را اعلام و از اعمال مجازات قصاص (ع. د) صرف نظر کردند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان یادآور شد: گذشت یکی از اوصاف انبیاء الهی و ائمه معصومین (علیهم السلام) است و جایگاه آن به حدی است که در متون دینی و روایات به عنوان یک عبادت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: ضرورت دارد موضوع گذشت به عنوان یک شاخص اخلاقی مورد توجه ویژه قرار گیرد و وظیفه انسان مؤمن است که خود را در فضیلت این امر مهم سهیم نماید.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان در ادامه بیان کرد: درطی ۱۱ ماهه سال گذشته شهرستان‌های میناب با ۳۴۶ فقره، بندرعباس ۲۱۸ مورد و کیش با ۱۷۹ فقره پرونده نسبت به سایرحوزه‌های قضایی استان رتبه‌های برترصلح وسازش رابه خود اختصاص دادند.

مظفر حمزه ئی بیان داشت: باپیگیری‌های انجام شده وتبیین اهداف تشکیل شورا‌های حل اختلاف امیدواریم روند صعودی صلح وسازش دراستان هرمزگان همچنان ادامه یابد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت نوروز 97 مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران قتل Murder زندان Prison اخبار حوادث زندان رضایت اولیای دم بندرعباس محکوم به قصاص عکس زندگی من فیلم حادثه حوادث تهران ایران بازی مرگ دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی

سردار یدالله بوعلی با اشاره به برگزاری پانزدهمین مرحله از پویش «نذر رهایی» در شیراز با بیان اینکه پویش نذر رهایی به‌عنوان یک طرح شاخص در سطح کشور مطرح شده است، گقت: در این مرحله شاهد آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی بوده‌ایم.

او با تصریح اینکه ارزش تقریبی این پرونده‌ها ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که شامل بخشش و گذشت و پرداخت بخشی از مبالغ شده است، افزود: موفقیت این پویش مرهون همکاری دادگستری فارس، اداره‌کل زندان‌ها، ستاد دیه و سازمان بسیج حقوقدانان سپاه فجر در کنار بسیجیان و خیرین نیک‌اندیش استان فارس است.

بوعلی با اشاره به نقش درخشان شورای حل اختلاف و بخصوص حقوقدانان بسیجی در این مرحله از پویش، گفت: فرهنگ‌سازی صلح و سازش در پرونده‌های قضایی یکی از جوانب مهم در نذر رهایی است و سازمان بسیج حقوقدانان فارس در این زمینه با همراهی شورای حل اختلاف عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • آزادی ۱۴۰ زندانی محکوم مالی در فارس
  • یک محکوم به قصاص در شادگان از چوبه‌دار رهایی یافت
  • رهایی یک محکوم به قصاص در شادگان پس از ۱۰ سال
  • بخشش مانع اجرای حکم قصاص قاتل شادگانی
  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان
  • بخشش محکوم به قصاص پس از ۴ سال
  • هزار و ۹۵۶ پرونده در رفسنجان منتهی به سازش شد