Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سجوق، باسلوق، حلوای نخود و شیرینی چای، محصولاتی از دل طبیعت است و از پرطرفدارترین سوغاتی‌های شهر تاریخی مراغه به شمار می‌رود.

تهیه سجوق و باسلوق درمراغه، قدمتی چند صدساله دارد که از شیره انگور، بادام و گردو تولید و سالانه یک بار، آن هم در آستانه نوروز از شیره انگور باغ‌های روستای ورجوی که مرغوب‌ترین انگور‌ها را دارد، تهیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حلوای آرد نخود هم از مخلوط شیره انگور، آرد نخود، گردو، بَزَرَک و پسته تهیه می‌شود و در زمستان و نوروز طرفداران زیادی دارد.
این حلوا، شب یلدا، شب چهارشنبه آخرسال و نوروز، پای ثابت سفره هفت سین در مراغه است.

در این شهر، بیشتر مردم برای نوشیدن چای از شیرینی مخصوص استفاده می‌کنند و این محصول با قدمت ۱۵۰ سال به عنوان سوغاتی به شهر‌های مختلف استان و کشور هم ارسال می‌شود.

شیرینی چای به خاطر نرم و ارزان بودن نسبت به قند، از پرطرفدار‌ترین شیرینی و سوغاتی‌های مراغه هم به شمار می‌رود.

درکنار این سوغاتی ها، عسل، قیسی، برگه زردآلو، کشمش، گردو و بادام مراغه هم با داشتن شهرت جهانی علاوه بر مصرف داخلی به خارج صادر می‌شود.

مراغه قطب اول تولید محصولات باغی در آذربایجان شرقی است و سالانه از ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار تن میوه تولید شده دراین شهرستان بخشی به صورت تازه خوری و بخشی هم به صورت فرآوری شده و خشکبار صادر می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

مراغه قطب اول تولید محصولات باغی در آذربایجان شرقی است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاذبه گردشگری مکان های تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ توحید فارسی افزود: در اجراى طرح تشدید مبارزه با کالاى قاچاق، ماموران پلیس آگاهی حین کنترل خودروهاى عبوری در محورهاى مواصلاتی به یک دستگاه کامیون بنز حامل بار مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۴۰۰ کیسه ۲۵ کیلویی انواع غذاى ماهى و آبزیان خارجى قاچاق به وزن ۱۰ تن را کشف کردند و در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به اینکه قاچاق کالا همواره ضربه سنگینی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و موارد مشابه مراتب را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

 

دیگر خبرها

  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • نقل، سوغات معروف شهر ارومیه
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز