Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@22:19:00 GMT

رکود صادرات سیب شکسته شد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۵۲۱۶

رکود صادرات سیب شکسته شد

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:صادرات سیب کشور تا ۲۰ اسفندماه سال جاری از مرز ۵۳۵ هزارتن گذشت که این میزان در تاریخ کشور رقمی بی‌سابقه محسوب می‌شود. ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ اقتصادی صنعت، معدن و تجارت کشاورزی و امور دام نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی اظهار کرد: عمده صادرات سیب کشور به کشورهایی چون هند، پاکستان، عراق، افغانستان و روسیه می‌باشد و پیش بینی می شود که با ادامه روند کنونی بیش از 700 هزارتن سیب تولیدی کشور صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این موفقیت بی‌نظیر در سایه اتخاذ سیاست بازار در برابر بازار از سوی وزارت جهاد کشاورزی بویژه زمینه سازی و تلاش های لازم از سوی معاونت بازرگانی و دفتر امور بین‌الملل این وزارتخانه حاصل شده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در سال 96 افزون بر 22 میلیون و 45 هزارتن انواع محصولات باغی و گلخانه ای در کشور تولید شده که این میزان تولید نسبت به سال 95، یک میلیون و 250 هزار تن رشد داشته است.

وی تصریح کرد: با رصد صورت گرفته از باغات کشور، پیش بینی می شود میزان تولید محصولات باغی در سال 97 نیز از رشد مناسبی برخوردار باشد.

 طهماسبی گفت: هیچ گونه مشکل و نگرانی برای تامین و توزیع میوه های مورد نیاز مردم از قبیل سیب، پرتقال و کیوی در ایام عید و پس از آن وجود نداشته و ما حتی با مازاد تولید نیز مواجه هستیم.

وی گفت:توسعه گلخانه‌ها، احداث باغات در اراضی شیبدار، توسعه کشت گیاهان دارویی و شناسنامه‌دار کردن نهال‌های استاندارد که تمامی آن از سوی بخش خصوصی انجام خواهد شد از اولویت‌های کاری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود و دولت با اختصاص تسهیلات با کارمزد 6 درصد از طریق سامانه کارا از این فعالیت های تولیدی حمایت لازم را به عمل خواهد آورد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که سطح گلخانه های مدرن کشور تا پایان سال 96 به 12 هزار و 500 هکتار رسیده است،خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه 18 هزار و 500 هکتار و در افق 1404 بالغ بر 48 هزار هکتار به گلخانه های مدرن کشور افزوده خواهد شد.

 طهماسبی یادآور شد: توسعه گلخانه های کشور با هدف تامین نیاز بازار،صنایع مرتبط و زنجیره‌های تولید با شیب مناسبی درحال اجرا است.

انتهای پیام/

R1342/P1011117/S7,78,83/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت جهاد کشاورزی صادرات غیر نفتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صادرات غیر نفتی وزارت جهاد کشاورزی صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، منصور امیریان گفت: این همایش با هدف ارتقای شاخص سلامت، پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت، در زنجیره مواد غذایی با منشا گیاهی و لزوم و اهمیت تولید و عرضه محصولات تولیدی شناسه دار با حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان مرودشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی جامعه و اولویت موضوع در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مقرر شد محصولاتی که شناسه محصول را دریافت کنند، اجازه صادرات به خارج از کشور و فروش در بازار داخلی را خواهند داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: محصولات باغی شامل کیوی، انگور، سیب، پسته، انار، خرما و مرکبات و محصولات مزرعه‌ای و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس برای صادرات به خارج از کشور و محصولات بازار داخلی شامل گوجه و خیار گلخانه‌ای و مزرعه ای، پیاز، سیب زمینی، پرتقال و سیب، ملزم به دریافت کد شناسه محصول هستند.

امیریان تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات برای ثبت نام و دریافت کد شناسه محصول برای صادرات، قبل از کاشت و بازار داخلی یک ماه قبل از برداشت، به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند