Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-18@08:04:27 GMT

صادرات سیب 535 هزارتن گذشت

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۵۲۲۷

رویداد۲۴-معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ مشکل و نگرانی در تامین و توزیع میوه های مورد نیاز در ایام عید وجود ندارد. صادرات سیب کشور تا 20 اسفند 96 از مرز 535 هزارتن گذشت که این میزان در تاریخ کشور رقمی بی‌سابقه محسوب می‌شود. محمدعلی طهماسبی افزود: بیشتر صادرات سیب کشور به کشورهایی چون هند، پاکستان، عراق، افغانستان و روسیه است و پیش بینی می شود که با ادامه روند کنونی بیش از 700 هزارتن سیب تولیدی کشور صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این موفقیت بی‌نظیر در سایه اتخاذ سیاست بازار در برابر بازار از سوی وزارت جهاد کشاورزی به ویژه زمینه سازی و تلاش های لازم از سوی معاونت بازرگانی و دفتر امور بین‌الملل این وزارتخانه حاصل شده است.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در سال 96 افزون بر 22 میلیون و 45 هزارتن انواع محصولات باغی و گلخانه ای در کشور تولید شده که این میزان تولید نسبت به سال 95، یک میلیون و 250 هزار تن رشد داشته است.
وی تصریح کرد: با رصد صورت گرفته از باغات کشور، پیش بینی می شود میزان تولید محصولات باغی در سال 97 نیز از رشد مناسبی برخوردار باشد.
طهماسبی گفت: هیچ گونه مشکل و نگرانی برای تامین و توزیع میوه های مورد نیاز مردم از قبیل سیب، پرتقال و کیوی در ایام عید و پس از آن وجود نداشته و ما حتی با مازاد تولید نیز مواجه هستیم.
وی گفت: توسعه گلخانه‌ها، احداث باغات در اراضی شیبدار، توسعه کشت گیاهان دارویی و شناسنامه‌دار کردن نهال‌های استاندارد که همه آن از سوی بخش خصوصی انجام خواهد شد از اولویت‌های کاری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود و دولت با اختصاص تسهیلات با کارمزد 6 درصد از طریق سامانه کارا از این فعالیت های تولیدی حمایت لازم را به عمل خواهد آورد.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سطح گلخانه های مدرن کشور تا پایان سال 96 به 12 هزار و 500 هکتار رسیده است،خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه 18 هزار و 500 هکتار و در افق 1404 بالغ بر 48 هزار هکتار به گلخانه های مدرن کشور افزوده خواهد شد.
طهماسبی یادآور شد: توسعه گلخانه های کشور با هدف تامین نیاز بازار، صنایع مرتبط و زنجیره‌های تولید با شیب مناسبی درحال اجرا است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت توت فرنگی در مازندران

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: رفته رفته با آغاز برداشت توت فرنگی در بابلسر میزان تولید این محصول به ۲۱ هزار تن خواهد رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، نصرالله پورحسین باقری به آغاز برداشت توت فرنگی در شهرستان بابلسر اشاره کرد و افزود: 800 هکتار توت فرنگی در اراضی کشاورزی بابلسر کشت شد.

وی با اشاره به آب و هوای مناسب در مازندران گفت: شاهد وضعیت مطلوبی در تولید محصول توت فرنگی هستیم.

باقری افزود: پیش بینی می‌شود 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر تولید و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر ادامه داد: هزار و 337 نفر بهره‌بردار توت فرنگی در بابلسر و حومه هستند.

وی گفت: برداشت توت فرنگی از اواسط اسفند آغاز شده و بیشترین رقم کشت شده هم کاماراسو است.

باقری یادآور شد: برداشت توت فرنگی تا اواخر خرداد در مازندران ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • پتانسیل صادرات بیش از ۶۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد
  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • برون رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • آغاز برداشت توت فرنگی در مازندران