Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-29@11:00:39 GMT

بی خواب‌ترین مردم جهان مشخص شدند!

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۵۳۸۶

بی خواب‌ترین مردم جهان مشخص شدند!

به گزارش جهان نيوز،بر اساس نتایج به دست آمده از پژوهش‌های «Evening News»، بیش از ۶۰ درصد افرادی که بعد از سال ۱۹۹۰ متولد شده‌اند، میانگین ساعت خوابشان از ۷ ساعت کمتر است؛ علاوه بر این، بالغ بر ۶۰ درصد آن‌ها در به خواب رفتن مشکل دارند و حدود ۱۳ درصد نیز کاملاً دچار بی‌خوابی هستند.

این پژوهش‌ها همچنین نشان داده است، نیم ساعت طول می‌کشد تا حدود ۳۱ درصد مردم جوان چین به خواب بروند؛ همچنین ۹ درصد از جوانان این کشور برای خوابیدن به قرص‌های خواب‌آور نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نتیجه تحقیقات پیرامون نحوه خوابیدن مردم چین بیانگر آنست که حدود ۳۱ درصد آن‌ها بعد از نیمه شب می‌خوابند و صبح زود بیدار می‌شوند.

علاوه بر این، ۱۷.۵ درصد از مردم جوان این کشور زود می‌خوابند و زود هم بیدار می‌شوند.

محققان باور دارند، اختلالات خواب از جمله عوامل مهم در ابتلا به افسردگی و آلزایمر است؛ خواب به اندازه کافی می‌تواند از مغز محافظت کند و خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد.

کارشناسان بهداشتی باور دارند، یکی از نکات اصلی که باید برای خواب خوب رعایت شود، این است که هیچ اقدام دیگری مثل مطالعه، موسیقی، گوش دادن به رادیو، تماشای تلویزیون، استفاده از لپ‌تاپ، موبایل و ...

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟

ایتنا - برخی افراد دیرتر از دیگران به رختخواب می‌روند و تمایل دارند تا پاسی از شب بیدار بمانند. این افراد معروف به «جغد شب»، معمولا جوان‌ترند، در حالی که مسن‌تر‌ها ترجیح می‌دهند شب‌ها زودتر بخوابند. اما آیا دیر خوابیدن ضرر دارد؟
برخی افراد دیرتر از دیگران به رختخواب می‌روند و تمایل دارند تا پاسی از شب بیدار بمانند. این افراد معروف به «جغد شب»، معمولا جوان‌ترند، در حالی که مسن‌تر‌ها ترجیح می‌دهند شب‌ها زودتر بخوابند. اما آیا دیر خوابیدن ضرر دارد؟

چقدر باید بخوابیم و اگر خواب کافی نداشته باشیم، چه اتفاقی می‌افتد؟
دکتر برین ماینر، متخصص خواب، به یاهولایف می‌گوید: «اغلب مردم به اندازه کافی نمی‌خوابند.» او با اشاره به «توصیه‌‌های واضح» بنیاد ملی خواب، بر هفت تا ۹ ساعت خواب برای بزرگسالان جوان و هفت تا هشت ساعت خواب برای بزرگسالان مسن‌تر تاکید می‌کند.

ماینر می‌گوید که اگر کسی به طور متوسط کمتر از هفت ساعت می‌خوابد، احتمالا خواب کافی ندارد.

به گفته ترینا ال. کوئلار، رئیس تحقیق و توسعه و معاون زیست‌شناسی شرکت بیوتکنولوژی تالی هلت (Tally Health) فقط هفت ساعت چشم‌ بسته بودن کافی نیست و کیفیت خواب هم به اندازه کمیت آن مهم است.

 به گفته او، «هفت ساعت خواب هم اگر با استراحت کامل همراه نباشد، کافی نیست. هم کیفیت و هم کمیت خواب به طور قابل‌توجهی بر سلامتی تاثیر می‌گذارد و خطر ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، فشار خون بالا، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌‌ها را افزایش می‌دهد و با برخی موارد مرگ‌ومیر هم در ارتباط است.»

برخی کارشناسان از تاثیر کم‌خوابی بر افزایش وزن هم خبر می‌دهند. به گفته متخصصان، کم‌خوابی باعث می‌شود هورمون‌های سیری در بدن کاهش یابد و به دنبال آن هورمون‌هایی مرتبط‌ احساس با گرسنگی را افزایش می‌دهد. کمبود خواب همچنین با فشار خون بالا و کنترل ضعیف‌تر قند خون نیز مرتبط است.

آیا دیروقت خوابیدن مشکل‌ساز است؟
احتمالا بله؛ اما این بیشتر به کیفیت آن خواب دیروقت بستگی دارد. به گفته کوئلار، اگر دیر به خواب‌ رفتن مانع خواب کافی شود، نگران‌کننده است اما اگر خواب با باکیفیت در مدت زمان توصیه‌شده تامین شود، جای نگرانی نیست.

او می‌گوید: «مدت زمان خواب، کیفیت خواب و پایبند بودن به یک برنامه منظم برای خواب مهم‌تر از ساعت خوابیدن است. به عبارت دیگر، بیدار ماندن تا نیمه‌شب یا حتی دیرتر مادامی که حداقل هفت‌ ساعت بخوابید، کم نخوابید یا دچار اختلال خواب نشوید،‌ لزوما مشکلی ایجاد نمی‌کند.»

ماینر در‌این‌باره به چرخه شبانه‌روزی بدن اشاره می‌کند. به گفته او، این ساعت داخلی بدن است که زمان بیداری و خواب‌آلودگی را تنظیم می‌کند. «اگر هنگامی که ‌خسته‌ یا آماده خوابیم برای بیدار ماندن‌ به منظور انجام دادن کاری یا فعالیت اجتماعی‌ به خودمان فشار بیاوریم، احتمالا خود را در معرض پیامدهای ناخوشایند آن بر سلامتی قرار خواهیم داد.»

 ریتم شبانه‌روزی همه شبیه هم نیست. بعضی‌ها سحرخیزند و شب‌ها هم زودتر می‌خوابند اما برخی دیرتر به رختخواب می‌روند. بنابراین خواب به میزان توصیه‌شده و کیفیت آن است که بسیار اهمیت دارد.

دیگر خبرها

  • اسکان حدود یک میلیون مسافر در نصف جهان
  • یافته‌ تازه محققان: تنها ۲ شب کم‌خوابی می‌تواند باعث شود احساس پیری کنید
  • فقط دو شب بی‌خوابی به شما احساس پیری بیشتری می‌دهد
  • دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟
  • محققان: تنها دو شب کم‌خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود
  • محققان : تنها دو شب کم‌ خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • تعداد مورچه‌های جهان مشخص شد؛ چند مورچه در سیاره زمین زندگی می‌کنند؟
  • ممنوعیت تردد از مرزن آباد به تهران از ساعت ۱۳ امروز
  • ۵۰ درصد از تصادفات در آزادراه‌ها رخ می‌دهد