Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@02:02:04 GMT

16 نمایشگاه نوروزی در آذربایجان شرقی گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۵۴۹۸

16 نمایشگاه نوروزی در آذربایجان شرقی گشایش یافت

به گزارش ایرنا، فرشاد به آفرین روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نمایشگاه ها در شهرهای تبریز، مرند، جلفا، اسکو و آذرشهر دایر شده و آماده بازدید علاقه مندان و ارائه خدمات به میهمانان نوروزی است.
وی اظهار کرد: یکی از برنامه های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان در ایام نوروز 97، ایجاد نمایشگاه های صنایع دستی برای عرضه این آثار و آشنایی بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی با صنایع دستی هنری و سنتی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: عمده نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی در محوطه‌های تاریخی استان برای معرفی هرچه بیشتر رشته‌های مطرح این شهرستان‌ها دایر شده است.
به آفرین ادامه داد: در تبریز نمایشگاه های صنایع دستی در محوطه مسجد کبود، خانه تاریخی حیدرزاده، موزه زنده سفال، نمایشگاه نوروزی واقع در بازارچه صنایع دستی توانیر، نمایشگاه نوروزی واقع در بلوار 29 بهمن، برج شهر، پارک ائل گلی، خانه شربت اوغلی و عمارت شهرداری دایر شده و آماده بازدید گردشگران نوروزی است.
وی گفت: نوروز 97 همزمان با رویداد فراملی تبریز 2018 فرصتی مناسب را برای معرفی صنایع و هنر دستی هنرمندان فاخر استان را به گردشگران و میهمانان نوروزی فراهم می کند.
به آفرین افزود: نوروز 97 و رویداد تبریز 2018، فرصتی مناسب برای اعتلای صنایع دستی استان در سطح بین الملل بوده و زمینه مناسبی را در راستای رونق بازار صنایع دستی استان ایجاد می کند.
فرش و تابلو فرش، چاپ باتیک، سفال و سرامیک، پوست و چرم، قلم زنی، مشبک کاری، حکاکی روی فلزات و آلیاژها، حکاکی روی سنگ و معرق سنگ، خراطی چوب، منبت کاری، کنده کاری، معرق کاری، میناکاری، ساخت زیور آلات از جمله صنایع دستی آذربایجان شرقی محسوب می شود.
آذربایجان شرقی با بیش از یک هزار و 800 اثر ثبت شده ملی و برخورداری از جاذبه ها و آثار طبیعی فراوان جزو پنج استان برتر گردشگری ایران به شمار می رود.
8023/6183
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال آذربایجان شرقی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی فلزات مسافران و گردشگران نوروزی مسجد موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۵۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان  فردا تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • گشایش نمایشگاه مشق همدلی در قم
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز