Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان این فیلم مستند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تکرار این اثر 33 دقیقه ای 10 فروردین 97 در ساعت 20 و 45 از شبکه استانی پخش می شود.
رضا محمدپور با اشاره به اینکه فیلمبرداری این اثر هشت ماه زمان برده است، افزود: این فیلم در موضوع حیات وحش جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه بوده و در آن مختصری از حیات‌وحش گذشته آن نیز بازگو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه تحقیق این اثر 6 ماه به طول انجامید، اضافه کرد: شرایط فیلمبرداری این اثر برای عوامل این مستند بسیار سخت بود و فصل های بهار، تابستان، پاییز و زمستان جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه و تاثیر آن بر خشکی دریاچه ارومیه به تصویر کشیده شد.
وی ادامه داد: زندگی گوزن زرد ایرانی در جزیره اشک، قوچ و میش ارمنی در جزیره کبودان، زیستگاه کاکایی ارمنی در جزیره یددی‌قارداشلار و پوشش گیاهی جزیره اسپیر که براثر مشکلات کنونی دریاچه ارومیه در شرایط نامطلوبی قرار دارد در این مستند به نمایش درآمده است.
وی بیان کرد: رضا محمدپور تهیه کننده، کارگردان و تصویربردار، فائق حسینی نویسنده و مشاور رسانه ای، اسکندر رحیمی گوینده و مجتبی اسماعیل زاد عکاس این فیلم مستند است.
به گزارش ایرنا رضا محمدپور تهیه کننده صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی بوده و تهیه کنندگی، کارگردانی، تصویربرداری و تدوینگری مستند های 'اشک کبود'، 'بخت سپید' ، 'آینه در غبار'، 'پرواز پلیکان های سفید'، 'دیدار در مراکان'، 'شباویز و پگاه خاموشی'، 'سرزمین سنگهای افسانه ای' ، 'جریان آب، جریان زندگی'، مجموعه مستند پنج قسمتی 'گذر از دره ها'، فیلم داستانی 'فقط چند ثانیه' و مجموعه مستند پنج قسمتی 'شاید تا پروازی دیگر' را در کارنامه هنری خود دارد.
وی منتخب جشنواره بین المللی فیلم رشد برای مستند شباویز و پگاه خاموشی، منتخب جشنواره بین المللی فیلم رشد برای مستند پرواز پلیکان های سفید، برگزیده جشنواره مستند استانی برای فیلم مستند شباویز و پگاه خاموشی، منتخب جشنواره بین المللی فیلم سبز برای مستند شباویز و پگاه خاموشی و منتخب جشنواره فیلم عمار برای مستند آینه در غبار است.
7129/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال آذربایجان غربی جشنواره بین المللی فیلم جشنواره فیلم دریاچه ارومیه زمستان موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، انسیه شمس اللهی در سومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک در بخش مستندهای مستمر با موضوع هنر و ادبیات ایرانی- اسلامی برگزیده شده است.

او با اشاره به این که در دو دوره گذشته از جشنواره پژواک هم برگزیده شده است، گفت: در دوره اول جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با مستند«ماجرای نیما» برگزیده شدم. این مستند درباره شعر نو بود و اینکه با گذشت صد سال از آمدن این قالب چه میزان بین مردم جا افتاده است و... علاوه بر این، با عنوان برنامه «قهرمانان نمی میرند» که به مناسبت هفته دفاع مقدس تهیه شده بود، برگزیده شده ام. این برنامه روایتگر شهادت هفت تن از شخصیت های مهم دفاع مقدس بود.


وی با اشاره به دلایل برگزیده شدن اثرش در جشنواره افزود: در این دوره از جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با عنوان اثر«موسیقی کبیر» که درباره اصالت موسیقی شرقی است، برگزیده شده ام. به نظرم سوژه انتخابی من یکی از دلایلی بود که باعث شد این اثر برگزیده شود. گرچه سوژه نو نیست، اما سعی کردم از زاویه ای تازه به این موضوع بپردازم. به نظرم پرداخت خلاقانه بسیار حائز اهمیت است و باعث دیده و شنیده شدن اثرم شده است. در فرم و نحوه ساخت برنامه هم تلاش کردم که از ریتم خوبی برخوردار باشد.


شمس اللهی، با تاکید به انتخاب سوژه نو در ساخت مستند عنوان کرد: در تهیه برنامه هایم همیشه تلاش می کنم که سوژه برای شنوندگان نو باشد، حتی اگر سوژه جدید نباشد به این موضوع که زاویه دید نویی داشته باشد، متمرکز می شوم و بیشتر به دنبال بخش هایی هستم که کمتر درباره آن صحبت شده و به آن پرداخته شده است. برای من بسیار اهمیت دارد که زاویه دید برای شنونده جالب، جذاب و سرگرم کننده باشد. بنابراین از تکرار پرهیز می کنم. ضمن اینکه به شدت به ریتم برنامه توجه می کنم. البته روایت هم خیلی مهم است.

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی در فروردین ماه 
  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • روزهای بهاری دریاچه ارومیه
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است