Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@00:28:21 GMT

نابسامانی نمودار سازمانی شهرداری را نظم می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۵۶۰۰

نابسامانی نمودار سازمانی شهرداری را نظم می‌دهیم

رئیس کمیته منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در سال جدید به نابسامانی نمودار سازمانی که یکی از چالش‌های مهم شهرداری است، نظم خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رسولی، اظهارداشت: حدود شش ماه از روی کار آمدن مدیریت شهری می‌گذرد و آنچه طی این ۶ ماه در دستور کار کمیته نیروی انسانی و سازمان تشکیلات بوده و با جدیت بیشتر در سال ۹۷ دنبال خواهد شد، تلاش در جهت متناسب‌سازی ساختار نیروی انسانی شهرداری، موسسات و شرکت های تابعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: باید نیازهای واقعی سطوح مختلف سازمانی هم از نظر کمی و هم به لحاظ کیفی بررسی شود، چراکه به طور مشخص این مساله در حکم تبصره ۴ برنامه دوم توسعه شهر تهران آمده است و این برنامه به عنوان سند بالادستی راهنمای اعضای شورای شهر در این حوزه است.  

رئیس کمیته منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در طول سال ۹۷ باید حدود شش درصد از کل نیروی انسانی شهرداری مورد ارزیابی قرار گیرند و تعیین تکلیف شوند، تصریح کرد: طبق قانون شهرداری مجاز است به منظور بهسازی نیروی انسانی به تعداد نیمی از این شش درصد (سه درصد) را از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیروهای جوان با تاکید بر جذب بانوان اقدام کند.

رسولی ادامه داد: متاسفانه ساختار سازمانی شهرداری از سطوح گوناگون و واحدهای مختلف هم از حیث تقسیم کار، هم از حیث حد و اندازه و هم به لحاظ نظام گردش کار، توزیع اختیارات و مسئولیت‌ها با عوارض جدی رو به رو است و ما نیز از ابتدای ورود به شورای شهر به دنبال اصلاح ساختار حرکت کردیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این هدف در سال ۹۷ از حیث تعیین جهت گیری‌ها و سیاست‌ها تعیین تکلیف و به شهردار ابلاغ شده است، گفت: بر اساس تکلیف احکام بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری و واحدهای تابعه موظف شدند حداقل ۱۰ درصد از تعداد واحدهای سازمانی خود را در رده معاونان شهردار و مدیرعاملان و در سازمان‌ها و شرکت‌های موسسات تابعه نسبت به وضع موجود کاهش دهند.  

رئیس کمیته منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران افزود: از این رو کارگروه مشترکی بین اعضای شورای شهر تهران و شهرداری تشکیل شده است. در همین راستا در سال ۱۳۹۷ و در نیمه اول سال شورای پنجم باید اقدام با همکاری شهرداری تهران برای تهیه، تدوین و تصویب برنامه سوم توسعه شهر تهران اقدام کند. چرا که برنامه دوم در سال ۹۲ تصویب شده و پایان افق این برنامه تا انتهای سال ۹۷ تعیین شده است.  

رسولی با بیان اینکه تهیه و تدوین برنامه سوم را متناسب با رویکردهای جدید اصلاح طلبانه شورای شهر و مرتبط با چالش‌های اساسی که فراروی حوزه مدیریت شهری است، تنظیم صورت می‌گیرد، تصریح کرد: باید تدوین برنامه پنج ساله سوم را به گونه‌ای زمان بندی کرده و به مرحله اجرا درآوریم که امکان تهیه و تنظیم بودجه ۹۸ شهرداری و واحدهای تابعه بر اساس احکام و تبصره های برنامه سوم توسعه فراهم شود.

رئیس کمیته منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در حوزه کمیته منابع انسانی و تشکیلات براساس شناختی که پیدا کردیم تکلیف کاری کمیته روشن است و در سال جدید به نابه‌سامانی نمودار سازمانی که یکی از چالش های مهم شهرداری است، نظم خواهیم داد.  

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران مروز در جعفر شربیانی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در سخنانی به ممانعت از حضور او در شهرداری منطقه 17 اشاره کرد و در ادامه مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران نسبت به صحبت‌های ارائه شده از سوی جعفر شربیانی انتقاد کرد و گفت: این صحبت‌ها شبیه به یک بیانیه سیاسی بود.

اقراریان: آقای زاکانی شهردار تهران در صحن شورا حضور و پاسخ بدهد

مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز در واکنش به صحبت‌های باقری گفت: اصلا باید آقای زاکانی شهردار تهران در صحن شورا حضور و پاسخ بدهد.

در ادامه مجید باقری پشت تریبون قرار گرفت و گفت: فکر نمی‌کنم که به خاطر اتفاق دیروز بیانیه سیاسی خوانده شود. شهرداران مناطق در ساختار سازمانی به انجام ماموریت‌های پرتعداد ملزم شده‌اند و در سال جاری نیز با توجه به بودجه مصوب شورای شهر تهران مشغله و وظایف زیادی برای آنها پیش‌بینی شده است. شهرداران مناطق رکن ارتباط با مردم در محلات و مناطق هستند و در کنار این موارد باید پاسخگوی شورا باشند و اتفاق روز گذشته در کلان یک لجبازی بوده است و بس!

باقری ادامه داد: در طی این مدت از عمر مدیریت شهری بارها و بارها اعضای شورای شهر تهران بازدیدهایی را از مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها داشته‌اند اما هیچ مشکلی وجود نداشته همانطور که گفته شد اتفاق روز گذشته یک لجبازی بوده است.

انتقاد امانی به سخنان باقری؛ بنده نیز دوبار به منطقه 17 رفتم و آقای سیفی شهردار منطقه حضور نداشت

در ادامه جلسه، ناصر امانی در انتقاد به صحبت‌های باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران گفت: بنده نیز دوبار به منطقه 17 رفتم و آقای سیفی شهردار منطقه حضور نداشته است.

مهدی اقراریان نیز پشت تریبون قرار گرفت و گفت: این موارد عنوان شده از سوی آقای باقری دروغ است. همانطور که گفته شد باید آقای زاکانی در صحن شورا حاضر و پاسخگو باشد.

بنا نیست هر زمانی که دوستان بخواهند در مناطق حضور پیدا کنند شهرداران نیز حضور داشته باشند

مجید باقری؛ معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران نیز در ادامه جلسه به صحبت‌های خود ادامه داد و گفت: زمان شلوغ‌کاری گذشته است و در واقع اینگونه بازدیدها از یک هفته قبل با شهرداران مناطق هماهنگی‌ها انجام می‌شود و همانطور که گفته شد در این مدت نیز مشکلی وجود نداشته است.

باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در ادامه گفت: در ارتباط با دیدار آقای شربیانی با مردم منطقه 17 در ساختمان شهرداری منطقه 17 شهردار منطقه خواهش کرد که زمان ملاقات را به روز دیگری موکول کنند اما این اتفاق نیفتاد و آقای شربیانی روز گذشته در منطقه 17 حضور پیدا کرد؛ بنای ما در شهرداری بر اساس قانون و احترام متقابل است و در این مدت نیز رفتار خارج از عرف و شنیعی با اعضای شورای شهر تهران نشده است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران با طرح این پرسش که چرا آقای شربیانی با حضور در شهرداری منطقه 17، رئیس اداره شهرسازی معزول شده را مجددا مشغول به کار می‌کند، گفت: شهردار منطقه 17 رئیس اداره شهرسازی خود را پیش از این عزل کرده بود اما آقای شربیانی در اقدامی مجددا این رئیس را مجددا مشغول به کار کرده است آیا این دخالت آشکار در کار اجرا نیست؟ روز گذشته تنها یک مورد استثنا بوده و قاعده کاری ما در شهرداری نبوده است و اینکه عنوان می‌شود شهرداری تهران نظارت‌گریز است به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی ادامه داد: مناطق در راستای وظایف نظارتی شورا توجیه هستند، البته بنا نیست هر زمانی که دوستان بخواهند در مناطق حضور پیدا کنند شهرداران نیز حضور داشته باشند و نیاز به هماهنگی در این بخش وجود دارد چرا که آنها نیز بنا به وظایف و ماموریت‌ها باید به کارهای خود برسند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!
  • زاکانی: شهرداری تهران برای مدیرانش خانه سازمانی ندارد/ به جای زمین، وام دادیم
  • اشتراک سازمانی ایمینو؛ هدیه نوآورانه به خانواده کارکنان
  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • شهرداری تهران کارهای ارزنده‌ای در ۳ سال گذشته انجام داده است
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران