Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@00:43:33 GMT

سازنده سازهای سنتی: هنرم را با عشق درآمیختم

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۵۶۶۱

سازنده سازهای سنتی: هنرم را با عشق درآمیختم

پوریا نخعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: 15 سال از عمرم را با حرفه ای که از بزرگانم به ارث بردم گذراندم، حرفه ای که شاید امروز با صنعتی شدن متقاضی کمتری دارد.
به گفته وی از کودکی در کارگاه کوچک پدرم با ساز و ساخت انواع ساز های سنتی آشنا شدم، در رشته عمران تحصیل کردم اما عشق به حرفه پدری بعد از تحصیل باز هم من را به همان کارگاه کوچک اما با صفا کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 9 سال است که کارم را به صورت حرفه ای شروع کردم و در کارگاه کوچکی که هم اکنون در باغ اکبریه بیرجند دارم با ساز های زیاد و متفاوتی ارتباط برقرار کردم.
نخعی اظهار کرد: بیشتر این نوع کارگاه ها در کشور منسوخ شده اند، شاید دیگر کسی حوصله وقت گذاشتن یک ماه برای ساخت یک ساز را نداشته باشد.
به گفته وی دستگاه های صنعتی توان تراش چند کاسه تار را در یک روز دارند اما تراش این کار به طور سنتی از 30 تا 45 روز طول می کشد.
سازنده سازهای موسیقی سنتی ادامه داد: کارگاه های ساز سنتی نیاز به سرمایه زیادی ندارد تنها چیزی که در این کارگاه به درد می خورد تجربه و ظرافت کار است که باعث شده از تمام کشور مشتری های خاص داشته باشم.

**اشتغالزایی برای سه نفر در صورت حمایت
این سازنده ساز با بیان اینکه هنرمندان این حرفه کمتر دیده می شوند، افزود: اگر حمایت شوم برای سه نفر اشتغال ایجاد می کنم اما متاسفانه حتی برای بیمه هنرمندان هم با مشکل مواجه هستم.
به گفته وی حرفه ساخت ساز تا زمانی ارزش دارد که با دست ساخته شود زیرا استاندارد هایی که سازنده سنتی رعایت می کند در صنعتی رعایت نمی شود.
وی ادامه داد: دستگاه ها با الگوی کامپیوتری همه چوب ها را با یک الگو می تراشند اما هنرمند از هر چوب برای یک ساز استفاده می کند و اصولا مشتری هم از آن راضی است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر استفاد از مواد پلیمری و صنعتی در ساخت ساز روال شده است اما هنرمندان در کارگاه های سنتی هنوز از استخوان های شتر و شاخ قوچ استفاده می کنند.
وی اظهار کرد: اگر جوانان در هنرهای دستی حمایت شوند نیازی به کار دولتی ندارند، ماهانه با ساخت یک تار از 2 تا سه میلیون تومان درآمد دارم اگر بتوانم کارم را گسترش دهم حتما درآمد بیشتری خواهم داشت،
نخعی در ادامه افزود: تولیدات کارگاه های صنایع دستی خیلی زود به فروش می رسد، این درحالی است که از سال 95 سفارش دارم اما به تنهایی نتوانستنم سفارش ها را آماده کنم.
در کارگاه کوچک این هنرمند ساز هایی همچون تار، دوتار، سنتور، تنبک و سه تار به چشم می خورد که هنر هنرمند را به خوبی نمایان می کند.
*3215 * 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال اشتغال درآمد صنایع دستی عشق موسیقی سنتی موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۵۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه تولیدی لامپ‌های LED در اوین راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فاز اول کارگاه ۷۰۰ متری، تولید لامپ‌های LED با جذب ۳۰ زندانی در بازداشتگاه اوین آغاز به کار کرد.

در این کارگاه، لامپ‌های هالوژن ۷ وات با دستان زندانیان تولید و وارد بازار می‌شود.

مونتاژ قطعات منبع تغذیه لامپ، دیودهای نوری، تست برد، لحیم‌کاری، ادیت برد، کنترل کیفیت و بسته بندی محصول، مراحل تولید هالوژن در فاز ۱ بازداشتگاه اوین است.

زندانیان اوین در این کارگاه، طرز کار با دستگاه‌های استنسیل خمیر قلع، اس ام دی، آون و لحیم کاری را آموزش می‌بینند.

گفتنی است خط تولید چراغ سنسوری، هالوژن ۹ وات، پروژکتور ۵۰ و ۱۰۰ وات در فاز دوم این کارگاه با جذب ۷۰ نفر از برنامه‌های واحد اشتغال بازداشتگاه اوین است.

کد خبر 6081276

دیگر خبرها

  • بانوی فسایی با مصالح سنتی تنور نان بریزه می سازد
  • کارگاه تولید نوشیدنی‌های گیاهی در آبادان
  • تجربه استقلال تعیین کننده است/ انتقاد باید سازنده باشد نه مخرب
  • کارگاه طراحی در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کارگاه تولیدی لامپ‌های LED در اوین راه‌اندازی شد
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • از کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک پلاستیک در کهریزک چه می‌دانید؟
  • کمای سیاستی بازار مسکن