Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهور گفت: 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و کرمان اختصاص می‌یابد که تاکنون 160 میلیارد تومان منابع به استان کرمان تخصیص داده شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اسحق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جمع مردم روستای گورک ضمن تبریک ایام نوروز تصریح کرد: خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کارهای بزرگی را در سطح منطقه و پس از وقوع زمین لرزه های 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2ریشتری انجام داده که امروز اولین واحد بازسازی شده در منطقه گورک و کوهبنان تحویل افراد داده شد.

وی با اشاره به بازدید رییس جمهور از این مناطق در سفر اخیر خود به استان کرمان اظهار کرد: طبق دستور رییس جمهور قرار است تا تیرماه سال جاری تمامی 200 واحد مدنظر بازسازی شده در منطقه گورک به مردم زلزله زده تحویل داده شود که خوشبختانه روند اقدامات به گونه ای است که تا پایان تیرماه به همه مردم این منطقه مسکن دائمی تحویل داده خواهد شد.

جهانگیری با تشریح تفاوت های زلزله 96 با سال 83 در این منطقه افزود: در سال 83 شاهد زلزله ای با مقیاس کمتر نسبت به زلزله سال 96 روبرو بودیم که شاهد تلفات جانی و مالی بسیار زیادی بودیم اما با بازسازی های صورت گرفته در این منطقه امروز با کمترین خسارات مالی و بدون تلفات جانی در زلزله ای با ریشتر بالاتر از سال 83 مواجه شدیم.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه کارهای توسعه ای و زیربنایی بسیاری خوبی در روستاهای کشور در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است اظهار کرد: بازسازی واحدهای مسکونی روستاهای کشور یکی از برنامه های جدی دولت یازدهم و دوازدهم بوده به طوری که سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور بازسازی می شوند که در قالب این طرح تاکنون 2 میلیون خانه استحکام بخشی شده اند.

وی با اشاره به موقعیت زلزله خیز بودن ایران افزود: در این شرایط چاره ای جز ایمن سازی و استحکام بخشی را نداریم و در این راستا باید نظام بانکی، دولت، مردم و مسئولین پای کار بیایند تا بتوانیم علی رغم وجود منابع محدود مالی در یک دوره زمانی تعیین شده شاهد بازسازی واحدهای مسکونی در شهرها و روستاهای کشور باشیم.

جهانگیری با اشاره به اجرای طرح بازسازی بافت های فرسوده در شهرهای بزرگ از سال 96 خاطر نشان کرد: امروز شاهد هستیم جمعیت زیادی از کشور در حاشیه های شهری قرار دارند که خود سبب بروز آسیب های اجتماعی فراوانی شده است که برای جلوگیری از این مهاجرت و افزایش حاشیه نشینی باید توجه ویژه ای به روستاهای کشور در بعد خدمات زیربنایی داشته باشیم تا مراکز روستایی دارای جذابیت برای روستاییان داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور در پایان به برخی از خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه زیربنایی در روستاهای کشور پرداخت و گفت: در ابتدای دولت یازدهم تنها 14 هزار روستای کشور از نعمت گاز برخوردار بودند که تنها در این دولت 11 هزار روستای کشور گازرسانی شدند ضمن آنکه در تمامی روستاهای کشور شاهد وجود اینترنت پرسرعت هستیم که نشان از توجه ویژه این دولت به مناطق روستایی است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۵۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد

مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در یک برنامه تلویزیونی از تخصیص ۲.۴ میلیارد دلار ارز از ابتدای سال جاری تا ۲۸ فروردین ماه برای واردات کالاهای اساسی خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی سعیدی با اشاره به آخرین آمار تفکیکی تامین ارز کالاهای اساسی، بازرگانی و خدماتی گفت: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا پایان ۲۸ فروردین ماه، در مجموع دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار ارز برای گروه‌های مختلف کالایی تامین ارز صورت گرفته است.

سعیدی افزود:‌ در گروه کالاهای اساسی و دارو با نرخ ارز ۲۸ هزار ۵۰۰ تومان، ۵۳۳ میلیون دلار ارز تامین شده است. همچنین در گروه کالاهای تجاری و بازرگانی که ارز آن با نرخ متوسط ۴۱ هزار تومان است، یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار، در بخش واردات در مقابل صادرات یا به عبارتی بازار اشخاص که با نرخ توافقی انجام می‌شود، ۴۸۵ میلیون دلار ارز و در بخش خدمات که با نرخ ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان (آخرین نرخ) معادل ۸۸ میلیون دلار ارز تامین شده است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، ادامه داد:‌ همچنین در بخش‌های مختلف کالایی مثل کالاهای اساسی و کشاورزی ۴۶۳ میلیون دلار و در بخش دارو و تجهیزات پزشکی ۷۰ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته است.

مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

سعیدی با اشاره به جلسه حراج شمش طلا در روز گذشته گفت: در آخرین جلسه معاملاتی شمش مرکز مبادله ارز و طلا که روز گذشته انجام شد، از مجموع ۴۵۹ شمش عرضه شده، ۲۵۲ قطعه شمش با متوسط قیمت ۴ میلیارد و ۸۸۶ میلیون تومان، مورد معامله قرار گرفت.  

وی در پایان خبر داد: بانک مرکزی، پیرو یک اطلاعیه به بانک‌ها، اعلام کرده که بانک‌ها زمانی که باید گواهی تمکن مالی برای مشتریان خود صادر کنند، حتما باید به تارنمای مرکز مبادله به نشانی ICE.IR یا FXMARKETRATE.CBI.IR مراجه کرده و بر اساس آن برای مشتریان خود، گواهی تمکن مالی صادر کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مطالعات جدید برای ایجاد توازن میان مناطق غنی و فقیر درون استان ها / شاخص های توسعه درون استان‌ها نامتعادل توزیع شده اند
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • اختصاص اعتبار ویژه به روستاهای فاقد دهیاری گچساران
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد