Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-03-28@20:13:10 GMT

تصمیم‌گیری فدرال‌رزرو در مورد سرعت نرخ بهره

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۵۸۹۹

تصمیم‌گیری فدرال‌رزرو در مورد سرعت نرخ بهره

  به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، روز چهارشنبه درحالی‌که سرمایه‌گذاران برای افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا، با توجه به اطلاعاتی در مورد تعداد افزایش آن در سال جاری، لحظه‌شماری می‌کنند، بازارهای جهانی به سکوت فرو رفته‌اند، این در شرایطی است که  ترس از جنگ تجاری، ارز کشورهای صادرکننده را روی لبه پرتگاه نگاه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارجِ ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی پس از افت‌های اولیه با دنبال کردن سودهای شبانه وال‌استریت، ۰.۵ درصد بالا آمد.

در عین حال سهام چینی اندکی قدرتمند تر بودند و سودهای نجومی شرکت‌های املاک باعث شد تا شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۱.۲ درصد جهش کند.

بازارها متقاعد شده‌اند که فدرال‌رزرو در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران، افزایشی یک چهارم درصدی را برای نرخ بهره آمریکا اعلام خواهد کرد، اما در مورد دفعات بالا بردن نرخ امسال، بین ۳ و ۴ بار، تردید دارند.

بانک مرکزی آمریکا از زمانی که در سال ۲۰۱۵ سیاست‌گذاری سفت‌وسخت کردن فضای مالی را آغاز کرده است، ۵ بار نرخ بهره خود را افزایش داده است. اما تا کنون دلار واکنش درستی نشان نداده است؛ دلار در سال ۲۰۱۷ در برابر سبد ارزهای معتبر جهان، ۱۰ درصد افت کرد.

روز چهارشنبه شاخص دلار نزدیک به بالاترین سطح ۴ هفته‌ای خود باقی ماند و حول رقم ۹۰.۲۶۷ واحد تثبیت شد. در برابر ین ژاپن هم دلار در بالاترین نرخ یک هفته‌ای خود یعنی ۱۰۶.۴۶ ین، معامله شد.

ارز کشورهایی که صادرات سنگینی دارند، مثل دلارهای استرالیا، نیوزلند و کانادا، پس از این که به پایین‌ترین ارزش چندین ماهه خود سقوط کرد، امروز به حالت تدافعی درآمد.

دلار استرالیا به پایین‌ترین سطح ۳ ماهه خود یعنی ۰.۷۶۷۹ دلار رسید. درحالی که دلار نیوزلند (کی‌وی) به پایین‌ترین میزان خود از اوایل ژانویه تا کنون رسید. دلار کانادا از مقدار پایین روز دوشنبه (نرخ ۱.۳۱۲۴ دلار)، که پایین‌ترین نرخ آن از اواسط ۲۰۱۷ تا کنون است، بهبود یافت و به نرخ ۱.۳۰۲۹ دلار رسید.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۵۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۳ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل دربانی با اشاره به آخرین آمار تردد در استان تهران گفت: مجموع ترددها از ابتدای شروع طرح نوروزی تا روز ۷ فروردین ۳۸ میلیون و۳۹۴ هزار و ۲۴۶ مورد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد را تجربه کرد.

وی در ادامه با اشاره به میزان تردد وسایل نقلیه در تهران بیان کرد: تعداد وسایل نقلیه ورودی به استان تهران ۳ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۶۸۳ مورد است که تاکنون ۴ میلیون ۶۲۶ هزار و ۶۷ خودرو از استان خارج شدند. همچنین ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ مورد حجم تخلفات ناشی از سرعت است که این تخلفات رشد ۴۸ درصدی را نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است.

دربانی در ادامه با اشاره به آمار تلفات و مجروحین ناشی از تصادفات رانندگی استان تهران در ایام نوروز اذعان کرد: تعداد تلفات ناشی از تصادفات برون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین، ۱۰ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش را به خود اختصاص داده است. همچنین مجموع تلفات ناشی از تصادفات درون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین ۲۰ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش را تجربه کرد.

دبیر شورای ترافیک استان تهران در ادامه افزود: تعداد مجروحین تصادفات رانندگی برون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین ۱۳۲ نفر که نسبت به مدت مشابه ۱۸ درصد کاهش را تجربه کرد. همچنین تعداد مجروحین تصادفات رانندگی درون شهری از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین ۷۶۳ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه ۹ درصد کاهش داشته است.

دربانی در پایان خاطرنشان کرد: آمار جابجایی مسافر در پایانه‌های مسافربری ناوگان اتوبوس از ابتدای طرح تا پایان روز ۷ فروردین ماه تعداد چهارصد و چهل و دوهزار و ششصد و چهل و نه نفر در قالب ۳۶۷۴۱ سفر (اتوبوس، مینی بوس و سواری) از مبدا استان تهران به اقصی نقاط کشور جابجا شدند و همچنین تعداد دویست و هفتاد و پنج هزار و صد و هفده نفر مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری به استان تهران وارد شدند.

کد خبر 6064197

دیگر خبرها

  • دو پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳؛ قیمت‌ها پایین می‌آید؟
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد رسید + جدول
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • ثبات قیمت جهانی طلا همچنان پابرجاست
  • بایدن: دولت فدرال هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات را پرداخت می‌کند
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد
  • دوره‌ تیره و تار بانک مرکزی آمریکا