Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@16:31:36 GMT

بازداشت یک ایرانی در آمریکا برای دورزدن تحریمها

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۶۱۱۶

مقام‌های قضایی آمریکا یک ایرانی را به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران بازداشت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دویچه وله، مقام‌های قضایی آمریکا از بازداشت یک ایرانی به نام علی صدر هاشمی نژاد 38 ساله خبر می‌دهند. دلیل بازداشت هاشمی‌پور در ویرجینیا نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کمک به انتقال بیش از 115 میلیون دلار عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستانی منهتن نیویورک روز سه‌شنبه (20 مارس) علی صدر هاشمی‌نژاد را در 6 فقره جرم از جمله در دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم کرد. وکیل مدافع آقای علی صدر این اتهامات را رد کرده است.

به گفته دادستان نیویورک اعضای خانواده علی صدر، مجموعه مالی بین‌المللی"استراتوس" را کنترل می‌کنند. خود علی صدر هم رئیس بانک "پیلاتوس" است که در مالت ثبت شده و در زمینه‌های امور تجاری بین‌المللی فعال است و مسئولیت پروژه برای ساخت 7 هزار خانه در ونزوئلا را برعهده دارد.

علی صدر متهم است در پوشش یک قرارداد عمرانی و ساختمانی در ونزوئلا موفق شده تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور بزند و 115 میلیون دلار انتقال دهد.

دادستانی همچنین می‌گوید، علی صدر عضو کمیته‌ای است که برطرح ساختمان سازی در ونزوئلا نظارت می‌کند. طرح ساختمان سازی در ونزوئلا طبق توافقنامه‌هایی انجام می‌گیرد که ایران و ونزوئلا در سال‌های 2004 و 2005 امضا کرده‌اند.

به ادعای خبرگزاری رویترز علی صدر از این پروژه عمرانی برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران استفاده کرده و با مخفی کردن نقش ایران برای انتقال پول از طریق سیستم مالی آمریکا اقدام کرده است.

در دادگاه منهتن نام یک شرکت ایرانی، "شرکت بین المللی مسکن ایران"، هم مطرح است. این شرکت سال 2006 با یک شرکت انرژی ونزوئلا وارد معامله‌ 476 میلیون دلاری برای ساختن 7 هزار واحد مسکونی شده است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند

از روزنامه جونگانگ دیلی، خبرگزاری رسمی کره شمالی از تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه صنعت پهپادی ایران انتقاد کرد درحالیکه علت اعمال تحریم‌ها پاسخ تهران به جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده است.

به‌تازگی واشنگتن اشخاص و نهاد‌هایی که مدعی است با برنامه پهپادی ایران مرتبط هستند را تحریم کرده است.

خبرگزاری کره شمالی نوشت که اقدام نظامی ایران ناشی از حملات بی‌پروای اسرائیل است درحالیکه آمریکا حقایق را به گونه‌ای منحرف می‌کند که ایران را مسئول وخامت اوضاع منطقه نشان دهد.

این رسانه رسمی پیونگ یانگ تاکید کرد: رفتار بی‌ملاحظه ایالات متحده یک اقدام خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که حاکمیت ایران را نقض می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند نیرو‌های مسلح ایران و اراده مردم برای حفظ حاکمیت و عزت کشور را در هم بشکند.

هفته گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را در فهرست تحریم‌های تازه قرار داد درحالیکه مدعی است آنها نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های وزارت دفاع ایران ایفا می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا