Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@07:13:47 GMT

منظم‌ترین روستای خشتی جهان +تصاویر

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۶۴۶۲

منظم‌ترین روستای خشتی جهان +تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روستای چوپانان به عنوان منظم ترین روستای خشتی جهان شناخته می شود و در محدوده پناهگاه حیات وحش عباس آباد نائین اصفهان واقع شده است.

 تعدادی از شترداران از اهالی انارک  حدود سال 1280 شمسی تصمیم به حفر قنات در منطقه چوپانان می کنند. زیرا در گذشته در محل این روستا چاهی بوده است که چوپانها و گله داران و ساربانان برای آب دادن به گوسفندان و شتران خود از آن استفاده می‌کردند و به دلیل آب فراوان قنات تصمیم به کشاورزی گرفته و اینگونه سنگ بنای روستای چوپانان در 90 کیلومتری شرق انارک از توابع نائین استان اصفهان گذاشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روستا دارای جمعیتی حدود دو هزار و 300 نفر است که از شمال به ریگ جن و استان سمنان و از جنوب به استان یزد از غرب به انارک واز شرق به شهرستان خور منتهی می‌شود.لهجه محلی مردم چوپانان لهجه چوپونونی نامیده می‌شود بیش از 94 درصد واژگان آن با فارسی مشترک است.

در ادامه با ما همراه باشید تا منظم ترین روستای خشتی جهان را مشاهده نمایید.

انتهای پیام/

تصویری دیدنی از روستایی با معماری شگفت‌انگیز در ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زیباترین ها جذاب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۶۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین

محمدنوید متقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به باران سیل آسا، به توضیح جزئیات گزارش اولیه حادثه سیل و آب‌گرفتگی پرداخت و اظهار کرد: امروز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ماه، گزارش سیل و آب‌گرفتگی در شعب شهرستان‌های نائین، کاشان و آران و بیدگل استان اصفهان اعلام شد.

وی ادامه داد: سیل ۲ دستگاه خودروی کامیون را در شهرستان نائین با خود برد و باعث آسیب و خرابی به ۳ باب خانه در شهرستان آران و بیدگل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان افزود: تیم‌های عملیاتی در شعب نائین و آران و بیدگل، درحال امدادرسانی و امدادگران در شهرستان کاشان در حال ارزیابی اولیه آسیب وارده هستند.

کد خبر 6086901

دیگر خبرها

  • سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر
  • فیلم| وقوع سیل در شهرستان خوروبیابانک
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نائین بازگشایی شد
  • یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نایین بازگشایی شد
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • آبگرفتگی محور خوروبیابانک به سمت انارک و نایین + فیلم
  • محور خور و بیابانک به سمت اردستان و نائین مسدود شد