Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@03:08:24 GMT

تلاش برای بوکانی زیباتر

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۶۵۳۸

تلاش برای بوکانی زیباتر

بابک رستم پور چند ماهی است که به عنوان شهردار بوکان انتخاب شده است و برنامه های فراوانی برای رشد و توسعه بیش از پیش این شهر دارد. مکریان گفت و گوی مفصلی با وی ترتیب داده که شرح آن در ادامه آمده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مکریان؛ بابک رستم پور متولد سال ١٣۵۴ در مهاباد که تحصیلات خود را در رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیر کبیر در سال ۱۳۷۷ به پایان رسانده و از سال ۱۳۸۱ در شهرداری بانه فعالیت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستم پور در اواسط مرداد ماه سال ۹۳، از سوی شورای اسلامی شهر بانه به سمت سرپرست شهرداری این شهر انتخاب شد وحدود سه سال سکانداری شهرداری بانه را عهده دار بوده است. وی آبان ماه سال 96 از سوی اعضای شورای اسلامی شهر بوکان به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

مکریان تنها پس از چند ماه از آغاز به کار گفت و گوی مفصلی را با این شهردار با انگیزه  جوان ترتیب داده است.

رستم پور در ابتدای این گفت و گو به مشکلاتی که گریبان گیر شهرداری های کشور است گریزی زد و گفت: همانگونه که استحضار دارید کل شهرداری های کشور با ساختاری معیوب مواجه هستند. به خاطر دارم سیمیناری از طرف سازمان بازرسی استان کردستان برای مدیران دستگاه های اجرایی این استان برگزار شده بود که در آن عنوان شد، طی بررسی های دو ساله مرکز پژوهش های سازمان بازرسی کل کشور، چهار دستگاه در سطح کشور دارای ساختار فساد انگیز هستند که متاسفانه بر پایه این بررسی ها شهرداری های کشور جزو یکی از این دستگاه ها قرار دارند.

شهردار بوکان افزود: یکی از مهم ترین دلایل این وضعیت این است که ما در شهرداری ها با مجموعه قوانین مربوط به چندین دهه ی گذشته و حتی 50 سال قبل روبه رو هستیم که به دلیل عدم بازنگری و بروز رسانی کمترین اصلاحیه در مفاد قانونی آن صورت نگرفته است. در شرایطی که ما عملاً شاهد تحولات سریع درهمه ابعاد جامعه شهری هستیم و سیر تحولات اجتماعی شهری و ذائقه ی مردم ما و شهروندان در سال 96 مطمئناً با سال 90 و 91 تفاوت های فراوانی دارد امّا متأسفانه همانگونه که پیش تر گفته شد وجود قوانین قدیمی که دارای خلاء های قانونی و بعضاً تعدد قوانین هستند؛ سبب شده سلایق مختلف به مدیریت تصمیم گیری شهرها وارد شوند و امکان انحراف در بخش های مختلف شهرداری ها فراهم شده و بستر تخلفاتی را فراهم نموده است. البته این موضوع را میتوان از تهدید تبدیل به فرصت کردو شهرداری می تواند از تعدد قوانین در راستای رفع موانع ارائه ی خدمات و تسهیل گری با حفظ منافع عمومی اقدام نماید. امیدواریم تا آنجا که مقدور است ما نیز در شهرداری بوکان با همراهی همکاران گرانقدرمان در این مجموعه در جهت مثبت از این قوانین بهره بگیریم و سیاست کاری بنده نیز بر همین منوال است.

راهکارهای رستم پور برای کسب درآمد

شهرداری بوکان همانند غالب شهرداری های کشور به دلیل فقدان درآمد پایدار همیشه با مشکلات مالی روبه رو بوده است.

تنها منابع درآمدی شهرداری از منابع ناپایداری چون عوارض ساخت و ساز و یا ساخت و ساز غیر قانونی و پرونده هایی که از کمسیون های ماده 100 به نفع شهرداری حکم داده می شود نشأت می گیرد و این امر برای شهرداری بوکان مثتثنی نیست.

از طرف دیگر کمبود اعتبارات عمرانی در کشور باعث بروز مشکلات عمرانی و زیر ساختی شده است و کمترین تزریق اعتبارات استانی و کشوری شهرداری ها را با مشکلات مالی و به سر انجام رساندن پروژه های عمرانی مواجه کرده است.

شهردار بوکان مالیات بر ارزش افزوده را به عنوان یکی دیگر از منابع درآمدی شهرداری ها  عنوان کرد و افزود: این مالیات ها به صورت ماهیانه به حساب شهرداری ها واریز می شوند و که با تجمیع منابع دیگر با مبالغ حاصل از این مالیات ها شاید بتواند امکان پرداخت 40 تا 60 درصد از حقوق ماهیانه را برای ما فراهم نماید که علی رغم پایداری نسبی این بودجه میزان اندکی از احتیاجات مالی شهرداری را تامین می کند.

رستم پور با تاکید بر این موضوع که ما مجبوریم به سوی یک درآمد پایدار قدم برداریم گفت: مطالباتی که ما از حوزه پرونده های ماده 100 بتوانیم با ایجاد اعتماد در جامعه قسمتی از عوارض را با شفاف سازی و با تفاهم بین شهرداری ومؤدیان وصول نمائیم و اعتماد از دست رفته مردم در این حوزه را دوباره به دست بیاورم.

امیدواریم با رویکرد جدید مجموعه شورای شهروشهرداری در کوتاه مدت  اعتماد  را بین مردم نسبت به شهرداری ایجاد کنیم و این امر باعث تشویق مؤدیان و کسانی که با مشکلاتی در امر ساخت و ساز هستند با توجه به اینکه شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور و رکود در ساخت و ساز و تورم و گرانی را درک می کنیم با تمهیدات صورت گرفته شده و با همکاری شهرداری و با ایجاد کانال هایی در صدد تسهیل امورات شهروندان از طرق مختلف قانونی از جمله تقسیط بدهی ها و تعامل با مراجعه کنندگان هم نسبت به وصول مطالبات شهرداری اقدام کنیم و هم شرایط را به نفع مردم تغییر دهیم.

وی یکی دیگر از سیاست های شهرداری بوکان در ایجاد درآمد پایدار و توسعه ظرفیت های پایدار  را در راستای توجه به ماده های 5 و 101 قانون شهرداری عنوان کرد و گفت: متأسفانه شهرداری بوکان طی سالهای اخیر هیچ پرونده ای در حوزه این دو ماده درآمدزا را در کمسیون مربوطه مطرح نشده است.

وی با اشاره به ماده 5 قانون شهرداری ها در خصوص طرح تفضیلی کفت: این ماده  و اقدام مالکان برای تغییر کاربری، افزایش تراکم، ازدیاد طبقات بهترین درآمد ها را برای شهرداری ها در پی دارد که متأسفانه در طول چند مدت گذشته به غیر از 4 یا 5 پرونده بیشتر در این کمیسیون مطرح نشده است.

شهردار بوکان با اشاره به مغایرت های موجود در طرح تفضیلی این شهر گفت: طرحهای جامع و تفضیلی شهرداری بوکان مانند دیگر شهرداری های مغایرت های دارد که این مغایرت ها باید إصلاح شوند ماده 5 ظرفیتی است برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و ما نیز برای ایجاد درآمدهای پایدار و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز نیازمند به ظرفیت های کمسیون ماده 5 هستیم که متاسفانه تا امروز  این ظرفیت مغفول مانده و در همین راستا با ایجاد دبیرخانه و دبیر کمسیون ماده 5 راه را برای رایزنی ها با استان و فعال کردن این بخش مهیا کرده ایم.

رستم پور با بیان اینکه طبق  تبصره  3 و 4 ماده ١٠١ قانون شهرداری ها، سهم شهرداری در کمیسیون تفکیک  زمین های بالای 500 متر مربع مورد توجه قرار گرفته است، گفت:  زمین های بالای 500 متر  دارای پتانسیل خوبی برای کسب درآمد شهرداری هستند چون هم می توانند از تفکیک زمین ها، زمین های به شهرداری تعلق می گیرد و یا طبق تبصره 3 ماده 101 به قیمت روز مبلغ کارشناسی شده حق السهم شهرداری وجه  دریافت کنیم.

اینها مسائلی هستند که ما در حال حاضر در دستور کار قرار داده ایم و چند پرونده در دست بررسی است که به امید خدا اگر حل شود و به انجام برسد درآمدی بالای 4 تا 5 میلیارد تومان نصیب شهرداری می شود.

از بودجه 96 به سال مالی 97

شهردار بوکان در مورد میزان تحقق بودجه سال 96 نیز به خبرنگار مکریان امروز گفت: بودجه سال96 تا دی ماه که ما آمار داشتیم حدود 52 الی 53 درصد محقق شده است  و با توجه به تخفیف عوارض و استقبال مردم و احتساب عملکرد مالی شهرداری در بهمن و اسفند ماه جاری حدود 15 تا 20 درصد دیگر به این میزان اضافه شود و به امید خدا با 65 تا 70 درصد بودجه وارد سال نو بشویم.

وی میزان تحقق بودحه سال 6 9را کم دانست و عنوان کرد: این میزان کم از بودجه 96 ناشی از رکود در بخش ساخت و ساز و برگزاری دو انتخابات حساس در سه ماهه اول سال ٩٦ علی الخصوص انتخابات شورای شهر و تغییر و تحولات مدیریتی بر درآمد شهرداریها نا تثبیت مدیریت اثر گذار میباشد.

وی در خصوص بودجه سال 97 هم گفت: حدود 60 درصد از بودجه سال آینده جاری و 40 درصد مابقی آن به بخش عمران اختصاص یافته است. بودجه 97 سعی بر این است که نوعی عدالت عمرانی مد نظر قرار گیرد یعنی سهم برخورداری از بودجه در مناطق و محلات مختلف شهر با توجه به نوع بودجه متناسب با نیازمندی های مناطق مختلف خدمات ارائه کنیم.

مشکلات پیش روی شهردار

بابک رستم پور در بخش دیگری از این گفت و گو در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات پیش رو شهرداری بوکان اینگونه گفت: در فضای سبز متأسفانه با کمبود و ضعف مبلمان جذاب و زیبا و درخور شأن مردم با فرهنگ بوکان رو به رو هستیم که متاسفانه در فضای سبز موجود نیز با فقدان نور پردازی قوی که باعث جذب مردم به این مناطق باشد مواجه هستیم و یکی دیگر از کارهای عمرانی در سال 97 ایجاد و ساماندهی فضای سبز و افزایش سرانه شهروندان در این حوزه در مناطق مختلف شهر خصوصا حاشیه ی شهر در دستور کار است به صورتی امکانی فراهم شود که مردم و مسافران بجای نشستن در پیاده روها یا کنار پارک ها و ایجاد ترافیک، در داخل پارک ها بتوانند ساهتی را در کنار خانواده خود سپری کنند.

حقوق و مزایا

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در بخش پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و کارگران این مجموعه نیز گفت: پرداخت حقوق و مزایای کارگران و کارمندان شهرداری از روز اول آغاز مدیریت اینجانب بر این مجموعه به عنوان اولویت اول دنبال شد یعنی در این مدت اصلی ترین هدف ما پرداخت حقوق معوق کارگران و کارمندان بوده است و خوشبختانه تا امروز حقوق و مزایا بصورت بروز پرداخت شده و هیچ گونه بدهی به پرسنل نداریم.

وی به پرداختی های کارگران فصلی هم اشاره کرد و گفت: بخش خدمات شهری نیز در دست پیمانکاران است و به هرحال مقداری از گلایه ها از پرداخت مزایا و حقوق بخش خدماتی است که با هماهنگی های صورت گرفته با پیمانکاران محترم در حال برطرف شدن این نقیصه هستیم البته ناگفته نماند قسمتی از این مشکلات نیز هنوز بطور کلی برطرف نشده است و امیدوارم در زمانی کوتاه حل شود و در نهایت ما با اولویت ما بر پرداخت مزایا و حقوق ماهانه، کارانه و حق لباس است امیدواریم که همیشه بروز باشیم و سال آینده دچار چنین مشکلاتی نشویم.

بدهی های شهرداری بوکان

رستم پور در ادامه  به موضوع بدهی های شهرداری و اخبار منتشر شده در این باره پرداخت و گفت: آمار  متفاوتی در مورد بدهکاری های شهرداری در اخبار و رسانه ها منعکس گردیده و لازم به ذکر است که توضیح دهیم بدهکاری شهرداری در چند بخش پیمانکاران عمرانی ،شرکتهای خدمات شهری و فضای سبز و تامین اجتماعی و مالیات و احکام قضائی هستند.

با تمام جمع بندی ها موجود حدود ٤٠ میلیارد تومان شهرداری بوکان بدهکار است که در این مدت خوشبختانه ٤ میلیارد از این تعهدات را پرداخت کنیم .

تأمین اجتماعی و بدهی شهرداری                        

با شروع بکار بنده مطلع شدم که تأمین اجتماعی نسبت به بازداشت قطعه زمین متعلق به شهرداری به مساحت ٥٠٠٠ متر مربع با کاربری مختلط اقدام نموده که بلافاصله با تشکیل جلسه با سازمان مذکور و پرداخت ٣٠ درصد از مطالبه ٢/٧ میلیارد تومن وتقسیط مابقی از ملک مزبور رفع بازداشت گردید و خوشبختانه بعنوان سرمایه ی مردم بوکان به شهرداری عودت داده شد.

امکانات شهرداری در حوزه ماشین آلات

رستم پور در پاسخ به سئوال مکریان امروز در خصوص وضعیت ماشین آلات شهرداری بوکان گفت: در حوزه ماشین آلات ساختمانی و عمرانی برخلاف تصورات که بوکان شهری صنعتی بخصوص در زمینه ماشین های سبک، نیمه سنگین و سنگین است و قطب برتر استان محسوب می شود؛ متأسفانه باید گفت که شهرداری بوکان علی رغم قدمت 70 ساله با فقر کمبود بسیار زیادی در این حوزه روبه روست که این وضعیت نه تنها با نیازمندی های بوکان همخوانی ندارد بلکه با هیچ یک استاندارهای جهانی، کشوری و حتی استانی در خصوص تجهیز ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین همخوانی ندارد و متاسفانه ادوات موجود نیز با فرسودگی شدیدی مواجه هستند.

آتش نشانی بوکان نیازمند تجهیز

شهردار بوکان به امکانات آتش نشانی این شهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه آتش نشانی نیز از این امر مستثنی نیست. حدود 4 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر که دارای نیروی لازم و کافی با تمام تجهیزات در نقاط مختلف مستقر هستند ولی باید بگوییم که ماشین آلات آتش نشانی نیز فرسوده هستند و قادر به انجام فعالیت های سنگین نمی باشند.

وی در این باره افزود: دو مرکز اصلی در امیرآباد و بلوار شاهین دژواقع شده اند که امکانات موجود در این مراکز نیز بصورت تقریبی مهیا شده است، اما کمبود نردبان هیدرولیک و تشک نجات در این مراکز نیز وجود دارد.

سر انجام پروژه های نیمه تمام

شهردار بوکان با بیان این مطلب که مردم به واسطه تاخیر در انجام پروژه های عمرانی سطح شهر از شهرداری عصبانی هستند گفت: در حقیقت دو پروژه ی زیرگذر معلم و و روگذر وحدت و تأخیر در اجرای آن ها این دو پروژه باعث گلایه و عصبانیت همشهریان محترم شده  است که با احترام به گلایه های به حق شهروندان شریف بوکانی اگر حق به جانب قضاوت کنیم حق مسلم با آن هاست.

وی در این باره افزود: زیر گذر میدان  معلم و روگذر وحدت جزء پروژه های نیمه تمام و در دست اجرای شهرداری هستند که خوشبختانه زیر گذر میدان معلم با حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی مواجه است که در هنگام قبول مدیریت شهرداری بوکان در جمع رسانه ها قول دادم که تا پایان فروردین 97 به اتمام برسد و کوشش ما نیز این است که تا آخر فروردین سال 97 بتوانیم حداقل عبور و مرور را در این پروژه اجراء کنیم و همزمان عملیات تکمیلی و مبلمان و زیبا سازی را بصورت موازی انجام دهیم.

وی در خصوص وضعیت روگذر وحدت نیز گفت: این پروژه با حدود 35 تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی متأسفانه به عنوان یک لکه ترافیکی و آلودگی صوتی و محیطی دامن گیر شهر و شهروندان گرامی شده است که امیدواریم بتوانیم در حداقل زمان ممکن به اتمام برسانیم لازم به ذکر است که بر اساس اطلاعات موجود و روند اجرایی این پروژه امکان بهره برداری کامل از روگذر وحدت در سال کاری 97 وجود ندارد  ولی سعی بر این است که قسمت عمده ی پروژه را انجام دهیم چون در این پروژه مسائل مالی و مشکلات پیمانکاری وجود دارد.

وی در خصوص برنامه ریزی در حوزه عمران شهری در سال 97 هم گفت: شناسایی محلات حاشیه ای شهر که نیازمند زیر ساخت های عمرانی هستند از اولویت های کاری ما بوده است. جدول گذاری، مهار آب های سطحی، آسفالت و عملیات عمرانی به طور کلی بافت های فرسوده ما نیاز مبرم به پروژه های ترافیکی و تأمین سرانه های عمومی مثل زمین های بازی و پارک بازی هستند که در سال 97 باید به آنها توجه ویژه شود.

رستم پور با تاکید بر این موضوع که ورودی های شهر بوکان به شدت نیازمند سامان دهی هستند گفت: شهرستان بوکان دارای چهار ورودی از سمت شهرهای شاهیندژ، سقز، میاندوآب و مهاباد است که متأسفانه شرایط موجود ورودی های شهر در شأن شهری مثل بوکان نیست که از ابعاد مختلف اهمیت های ویژه و استراتژیکی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های بالقوه بوکان گفت: در بحث ترانزیت علی رغم اینکه بوکان کریدور استانهای شمالی به شمال غرب و جنوب غربی کشور محسوب می شود  که این امر باعث تردد بی شمار خودرو های ترانزیتی است که نه تنهاتاکنون بوکان از این ظرفیت عظیم سودی نبرده است بلکه این امر در شهر مشکل های ترافیکی عدیده ای را نیز در پی داشته است.

رستم پور افزود: به هرحال چون کنار گذر میاندوآب -سقزهنوز به اتمام نرسیده است و کلیه خودورهای سنگین و ترانزیتی از داخل شهر در حال تردد هستند، ترافیک، آلودگی هوا و زیست محیطی و تخریب زیر ساخت های عمرانی شهر را در پی داشته و دارد و این موضوع هم دردی مضاعف بر دردهای دیگر شهروندان بوکان افزوده است.

شهردار بوکان با ابراز امیدواری در خصوص به سرانجام رسیدن کنارگذر این شهر گفت: خوشبختانه با پیگیری های نماینده و فرماندارو اعضای شورای محترم شهر در جهت ادامه روند احداث کنارگذربا اقدامات اداره راه وشهرسازی  پیشرفت هایی صورت گرفته است و تقاطع های این طرح همراه با ورودی جاده بوکان شاهیندژ کلنگ زنی شده است. وی با تاکید بر این موضوع که اجرا و اتمام کنار گذر بوکان یکی دو سال آینده زمان لازم دارد گفت:  به هرحال اگر این کنار گذر تا دو سال آینده هم به اتمام برسد شاید بتوانیم تحولی عظیم در ترافیک شهری و جاده ای در بوکان و مهمتر از آن برای اصلاح کمربندی داخل شهری اقداماتی صورت دهیم. وی از درخواست شش هزار تن قیر برای بهبود زیر ساختهای کمربندی داخل شهر که توسط خودروهای عبوری سنگین ترانزیتی تخریب شده است خبر داد و گفت: در مرحله اخذ تفاهم نامه هستیم که امیداوریم باپیگیری های نماینده محترم مردم شریف بوکان در مجلس شورای اسلامی به نتیجه برسد.

ظرفیت های بوکان و برنامه ریزی شهرداری

شهردار بوکان در خصوص ظرفیت های بالقوه شهرستان بوکان گفت: بوکان در زمینه شهری و شهر سازی ظرفیت های بالقوه و خوبی دارد با توجه به شرایط استثنایی و جغرافیایی این شهرستان که نقطه اتصال استان های شمالی و جنوبی است و وجود تاجرین و صنعت کارهای مجرب در این شهرستان و کشاورزان زحمتکش، بستر بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و جذب بخش خصوصی در زمینه های سرمایه گذاری و ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری و رونق کسب و کار و افزایش نشاط اجتماعی در فراهم شده است.

وی  معادن را به عنوان یکی دیگر از ظرفیت ها شهرستان عنوان کرد و افزود: وجود معادن آهن، گرانیت، مرمریت در نواحی مختلف بوکان ظرفیت بسیار ویژه ای را برای سرمایه گذاری مهیا کرده است که رایزنیهایی برای جذب سرمایه گذار در این بخش و کمک برای ثبت معادن و اندازی و بهره برداری از این معادن به صورت مشارکتی در این طرح ها شروع شده است .رستم پور افزود:  اگر بتوانیم در این امور بصورت مشارکتی مشغول فعالیت شویم می توانیم پتانسیل مناسب برای ساز و کارهای شهرداری و ایجاد و تهیّه مصالح ارزان برای طرح های عمرانی شهری بدست آوریم. این امر نیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و دفع شائبه های شهروندان از روند کاری و عمرانی شهرداری که این مهم نیز به نوبه ی خود در برنامه های ما گنجانده شده است.

وی با اشاره دوباره شرایط ویژه بوکان در حوزه خرید و فروش و خدمات فنی  خودرو های سنگین و سواری و وجود نمایشگاههای متعدد خودرو در این شهرستان گفت: بستر بسیار خوبی برای ایجاد بازارهای روز و ایجاد مکان های برای خرید و فروش ماشین های سبک و سنگین و سواری در بوکان وجود دارد که می توان منابع بسیار خوب درآمدی برای شهرداری و شهروندان بوکانی را در پی داشته باشد.

ترمینال جامع بوکان

شهردار بوکان با انتقاد از مکان فعلی ترمینال جامع این شهر گفت: به طور یقین جا به جایی ترمینال قدیمی و ایجاد یک پایانه مسافربری در مکان جدید و بهتر در برنامه های شهرداری گنجانده شده است. در زمینه ترمینال مردم گلایه هایی از مسئولین دارند و این گلایه ها هم چون همیشه به حق است. اگر به جغرافیای بوکان نگاه کنیم دارای یک جغرافیای طولی است در حالی که ترمینال موجود در قسمت شمالی شهر قرار دارد در صورتی که قسمت های جنوبی و مرکزی شهر دارای مسافت های طولانی تر با ترمینال هستند و برای سفر به تهران و استان کردستان دچار مشکل می شوند.

وی در این باره افزود: در برنامه های مطرح شده در نظر داریم پایانه مسافربری را در جاده شاهیندژ ایجاد کنیم که دسترسی آسان و راحت برای همشهریان را در پی خواهد داشت و با اتمام کنارگذر طی یکی دو سال آینده نیز به امید خدا شاهد کنترل قسمت قابل توجهی از  ترافیک شهری و جاده ای باشیم.

تعریف سرمایه گذاری از نگاه شهردار بوکان

شهردار بوکان با تاکید بر این موضوع که تعریفش از سرمایه گذاری با آن استدلالی که بر مبنی آن پروژه مجتمع تجاری جواهر تعریف شده متفاوت است گفت:  هدف از سرمایه گذاری در شهرداری تولید درآمد پایدار است، سرمایه گذاری باید موجب ایجاد ارزش افزوده باشد که ما به واسطه آن سرمایه گذاری ارزش افزوده ای را ایجاد کنیم نه اینکه یک زمین مرغوب با مختصات زمین آتش نشانی سابق در خیابان شهید بهشتی که خود دارای بهترین موقعیت است و از لحاظ تجاری چهار نبش محسوب می شود را به سرمایه گذار واگذار کنیم که برای خودش سود آوری کند.

وی با اذعان به این موضوع که مجتمع تجاری در زمین آتش نشانی سابق  با توجه به ارزش منطقه ای و مرغوبیت آن  نیازی به سرمایه گذاری ندارد گفت: اگر فقط دو دهنه مغازه در آنجا ساخته شود می توان کل ساختمان را با فروش این دو دهنه به اتمام رساند و نیازی به حضور سرمایه گذار نیست. سرمایه گذار باید در شرایطی پای کار بیاید که ملکی با ارزش افزوده پایین را با سرمایه خود، سطح بازدهی آن را ارتقا بدهد تا ارزش افزوده برای خود و شهرداری ایجاد کند.

همچنین ما در جاده بوکان – شاهیندژ 60 هکتار زمین داریم می توانیم  سرمایه گذاری ها را به آنجا سوق دهیم. با توجه به دسترسی هایی که به جاده سّد داریم و بلوار مناسب که در آن قسمت وجود دارد، هم بخشی از ترافیک شهری کاسته می شود و هم تمرکز بر روی بلوار ساحلی و بلوار کردستان و انقلاب کمتر می شود، ما باید قسمتی از مسافرانی که وارد بوکان می شوندبه این قسمت از شهر هدایت بدهیم و ماندگار کنیم تا بتوانیم ظرفیتی برای درآمد پایدار ایجاد کنیم.

شهردار بوکان با شاره به نشست های متعددی که طی این مدت با چندین سرمایه گذار صورت داده است گفت: این نشست ها حول محور سرمایه گذاری در بخش گردشگری و خدمات، نمایشگاه های اتومبیل و پایانه مسافربری و عمرانی بوده و هنوز جلسات و گفت و گوهای ما ادامه دارد. سرمایه گذاران در حال مطالعه و تحقیقات خود بر روی پروژه های پیشنهادی هستند که امیدواریم بتوانیم آن ها را ترغیب به سرمایه گذاری کنیم.

وی در ادامه از برنامه های خود برای پیشبرد اهداف مدیریتی اش در شهرداری بوکان پرده برداشت و گفت: 1- بهبود وضع موجود و بهبود محیط شهری. 2- ایجاد طرح های اثر گذار و مجزا در شهر است. پروژه ها و طرح هایی باعث افزایش زیرساخت های گردشگری و تجاری شود مثل کیوه ره ش، جاده کوسه.

رستم پور افزود: قطعاً در بحث گردشگری اقامتگاه موقت، کمپ های جاده ای، خدمات تفریحی و رفاهی، بازنگری و سامان دهی مجموع پارک های ساحلی چون قسمت عمده ی توده مسافران که از بوکان عبور می کنند بلوار ساحلی متمرکز می شوند به همین جهت می خواهیم محل تفریحی، رفاهی برای مسافران ایجاد کنیم و هم برای ماندگاری مسافران تدابیری داریم.

شهردار بوکان در خصوص فضای سیاسی شهرستان و احتمال تاثیر تفکرات سیاسی بر فضای کاری شهرداری گفت:  فضای شهری و شهرستانی متاثر از فضای سیاسی منطقه است ولی اگر ما تکلیف خود را با موضوع مشخص کنیم می توانیم مدیریت را همانند فرصتی دریابیم که بتوانیم خدمت رسانی به همشهریان را در سر لوحه کار خود قرار دهیم، ما می توانیم با حفظ سلیقه های فردی و افکار سیاسی و علایق با تعامل و سازگاری با مسئولین برخورد کنیم و اگر با عقیده و افکار ما مخالف باشند با تسامح آن ها رفتار کنیم و به سوی جلو حرکت کنیم، اما هرگز این حق را نداریم که منافع و فرصت های شهروندان را دستخوش کشمکش های سیاسی خود بکنیم. جایی که سخن از منافع مردمی باشد ما تعامل می کنیم و اگر دیدیم تعامل ما به ضرر منافع مردمی باشد ساکت نخواهیم نشست.

وی با اعلام این مطلب که بوکان در بهترین شرایط مدیریتی شهرستان واقع شده است گفت: اعضای شورای شهر واقعاً بزرگوار و دارای سلامت کامل مالی و شخصیتی در تمام مسائل هستند. نماینده محترم با اثرگذاری و تلاش مستمر و فرماندار نیز با ایجاد هماهنگی فوق العاده در بین مدیران شهرستانی باعث ایجاد بستر پشرفت و توسعه شهرستان شده اند. نیروی نظامی و امنیتی انصافاً با ما همکاری دارند و من از آن ها تشکر می کنم. از یک طرف نیز ما از همکاری و تعامل مسئولین خوشحالیم از طرف دیگر نگران هستم چون این اعتماد بار سنگینی بر دوش ما قرار می دهد و اگر ما در این فضا نتوانیم به خواسته های مردم و مسئولین پاسخ بدهیم شاید فرصت پیشرفت و توسعه ی بوکان از دست برود.

آیا شهردار بوکان به وجود مافیا در این مجموعه اعتقاد دارد؟

بابک رستم پور در پاسخ به آخرین سئوال این مصاحبه چند ساعته اینگونه پاسخ داد: یکی دیگر از برنامه های ما بازگشت اعتماد و ایجاد جایگاه مناسب برای پرسنل و بالعکس بازخورد رفتار بهتر از پرسنل است.

اگر با این تفکر حرکت کنیم هرگونه مافیا و هرگونه جزیره ای عمل کردن از بین می رود. اولویت من در شهرداری فقط و فقط کار است اگر در موقع مقرر کار را انجام دهیم تمام مشکلات حل می شود. مافیا از کارشکنی و تأمین منافع نامشروع شکل می گیرد. مافیا از ضعف مدیریت، عدم احترام متقابل حقوق شهروندان و به روز نبودن سیستم کاری و اداری شکل می گیرد.

با توجه به پتانسیل و ظرفیت های بالقوه ی بوکان و ساختار اجتماعی، فرهنگی و جغرافیایی ما می توانیم بوکان را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم در حق ضعف کاری خود را نشان داده ایم.

در نهایت ضمن تبریک سال نو و آرزوی سالی پر از پیشرفت و سعادت برای همه شهروندان عزیز بوکانی از همه ی شهروندان گرانقدر بابت همکاری و مشارکت شهرداری در جهت آباد کردن این شهر فرهنگی تشکر میکنم.

گفت و گو از رسول گلباخی و شورش محی

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکیدامام جمعه بوکان براهمیت نقش و جایگاه معلمان و کارگران در جامعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ماموستا عباس احمدی امام جمعه بوکان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته بوكان ضمن تبريك هفته معلم و روز جهاني كار و كارگر گفت: معلمان در كنار درس هاي علمي بايد اخلاق اسلامي را هم به دانش آموزان آموزش دهند .

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص كارگران و نقش آنها در جامعه  گفت: كارگران قشر زحمت‌كش جامعه به شمار مي روند و فعالیت و‌ تلاش آنان در جامعه  موجبات آرامش و راحتي مردم را فراهم مي كند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • تاکیدامام جمعه بوکان براهمیت نقش و جایگاه معلمان و کارگران در جامعه
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه
  • تاکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه
  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • (عکس) متین ستوده هر روز جوان‌تر و زیباتر می‌شود؛ چهره او در سریال لیسانسه‌ها باورنکردنی‌ست!
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم