Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@04:20:40 GMT

سد آسک خشک شد بحران آب شرب در هندیجان

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۶۶۲۵

سد آسک خشک شد بحران آب شرب در هندیجان

یک روز مانده به تحویل سال 1397 آب شرب کل شهر هندیجان قطع گردید، هم‌اکنون هم با آغاز سال جدید این بحران بزرگ ادامه دارد. وعده‌ های مسئولان کشوری و استانی محقق نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، با آغاز سال جدید و حین حضور مسافران نوروزی در هندیجان، خانه‌تکانی، رفت‌ و آمدهای مردم، دید و بازدید های خانواده‌ها از همدیگر به یک باره آب کل شهر هندیجان قطع گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحران از زمانی در این شهر که بسیار غیر پیش‌ بینی‌ شده بود آغاز شد، که سد آسک کاملاً خشک شد. سد آسک 70 درصد آب هندیجان را تأمین می‌کند، هم‌اکنون مسئولان شهری پیگیر موضوع هستند، اما این پیگیری برای رفع معضل دائمی آب کافی نیست.

30 درصد باقی‌ مانده تأمین آب شرب هندیجان از سوی شهرستان ماهشهر با انتقال لوله تأمین می‌شود. این آب که از سمت ماهشهر به هندیجان روانه می‌شود از رودخانه بزرگ کارون استفاده می‌کند.

این روزها حال و هوای هندیجان بجای شادمانی و لذت بردن از طبیعت و سال نو بسیار بحرانی و خسته‌ کننده شده است. اکثر مسافران نوروزی این شهر را ترک کرده‌اند و یا اندک زمانی را در این شهر می‌مانند.

در اکثر مناطق شهر هندیجان از هندیجان شمالی و جنوبی گرفته تا مسکن‌ های مهر، اماکن عمومی، سرویس‌ های بهداشتی همگی بدون آب هستند. مسافران و مردم نیز سردرگم شده‌اند.

آقایی رئیس اداره آب فاضلاب هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این بندر ، اظهار داشت: 70 درصد آب شرب هندیجان از سد آسک تأمین می‌شود و به سبب خشک شدن این سد ما قادر به تأمین آب شرب نیستیم.

وی افزود: 30 درصد آب هندیجان از سمت ماهشهر با خط لوله منتقل می‌شود و 70 درصد مابقی از سد آسک تأمین و با ترکیب شدن این دو خط لوله آب به شهر هندیجان تزریق می‌شد، اما اکنون سد آسک خشک‌ شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب هندیجان بیان کرد: علت اصلی قطع آب هندیجان خشک شدن سد آسک است، متأسفانه آب رودخانه زهره در بالادست نیز قطع‌شده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال آب و فاضلاب زهره سال نو مسافران مسافران نوروزی موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه ماهفروجک قبل از شهریور باید تکمیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری عصر چهارشنبه در بازدید از ورزشگاه ماهفروجک ساری با بیان که کنگره بزرگ شهدای استان در پیش است، افزود: ما نیز تمام هم خود را خواهیم گذاشت تا این طرح و مراسم اجرا شود.

وی با بیان اینکه ورزشگاه ماهفروجک باید راه اندازی شود تا خدمات رسانی کند، افزود: برای تأمین مالی پروژه با وزیر صحبت و رایزنی برقرار شد تا اعتبار مورد نیاز تأمین شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه هزینه‌های پیش بینی نشده نیز باید تأمین شود تا دچار مشکل نشویم، گفت: پروژه ورزشگاه ماهفروجک باید تا قبل شهریور ماه تکمیل و پایان یابد.

نوری زیرساخت‌های آب و برق پروژه را از دیگر نیازمندی‌ها بیان کردو گفت: همچنین باید تأمین آب پایداری داشته باشیم تا فشاری بر روستاهای اطراف وارد نشود.

کد خبر 6094515

دیگر خبرها

  • ورزشگاه ماهفروجک قبل از شهریور باید تکمیل شود
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان 
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • ببینید | بحران‌های شما برای ما خاطره شده...
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان