Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه سامانه ۱۴۱ در طول تعطیلات در اختیار تمامی مردم خواهد بود گفت:  این سامانه در محورهای اصلی به هواشناسی نیز وصل بوده که در این راستا افراد پیش از شروع حرکت می‌توانند علاوه بر وضعیت ترافیکی جاده از شرایط جوی نیز با خبر شوند.

به گزارش تین‌نیوز، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز یکم فروردین‌ماه ضمن بازدید از مرکز مدیریت راه‌های کشور و بررسی نحوه عملکرد سامانه ۱۴۱ در ایام تعطیلات در جریان جزئیات فعالیت‌های این بخش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخوندی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک سال جدید به مردم و اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به آمار ارائه شده از سوی همکاران ما در این بخش در حال حاضر تمامی جاده‌های کشور در وضعیت خوبی قرار داشته و آزادراه‌های کرج – قزوین با بیش از۷۱۷ هزار خروجی، تهران-قم با ۵۹۳ هزار خروجی، قزوین – رشت با حدود ۱۸۶ هزار،  تهران – قائمشهر ۱۴۴ هزار، تهران - آمل ۱۴۰ هزار و چالوس با خروجی حدودا ۱۱۶ هزار عددی دارای بیشترین تردد در ساعات گذشته بودند.

آخوندی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون بیشترین انباشت وسیله نقلیه ما با رقم ۱۱۴ هزار خودرو در استان مازندران اعلام شده است گفت: این رقم در گیلان ۱۰۲ هزار و در استان خراسان رضوی چیزی حدود ۷۵ هزار خودرو طی ۵ وز اخیر گزارش شده است.

وی همچنین اعلام کرد: طبیعی است که طبق ارقام اعلام شده، این انباشت‌ها نشان می‌دهد بعد از یکی، دو روز آینده و خروج وسایل نقلیه از استان‌های مذکور مجددا شاهد پیک‌های دیگری در این مسیرها خواهیم بود.

آخوندی در ادامه ضمن ارائه توصیه‌های کلی در بحث مراقبت و عدم رانندگی در وضعیت خستگی و خواب آلودگی به مسافان گفت: همچنبن از تمامی سرنشینان اتومبیل میخواهم که علاوه بر راننده هوشیاری خود را در طول سفر حفط کرده و مراقب خطرات احتمالی باشند.

این مقام مسئول با تأکید براینکه سامانه ۱۴۱ در طول تعطیلات در اختیار تمامی مردم خواهد بود گفت:  این سامانه در محورهای اصلی به هواشناسی نیز وصل بوده که در این راستا افراد پیش از شروع حرکت می‌توانند علاوه بر وضعیت ترافیکی جاده از شرایط جوی نیز با خبر شوند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی این سامانه‎‌ها به سیستم‌های تردد شمار نیز وصل هستند، از این رو مسافران می‌توانند از زمان سفر خود در محورهای اصلی مطلع شده و میزان کندی حرکت را نسبت به دوره‌های معمولی محاسبه کنند.

آخوندی با اشاره به این مطلب که هموطنان عزیزمان می‌توانند با استفاده از امکانات موجود زمان آغاز حرکت، مدت سفر و مسیر خود را مدیریت کنند گفت: سامانه ۱۴۱ همچنین در بخشی از شریان‌های پرتردد دارای سیستم پیش بینی بوده که افراد را از وضعیت جاده در ۴۸ ساعت آینده با خبر می‌کند.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی مدیریت راه های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات

به گزارش قدس خراسان به نقل از رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در پی دریافت گزارش پاسگاه انتظامی ۵۰ گوجگی مبنی بر نارضایتی مردم از عدم دید کافی و مه‌گرفتگی در اکثر ایام سال در محدوده گردنه گوجگی جاده کلات و وقوع بیش از ۶۴ مورد حادثه در این جاده در سال ۱۴۰۲ که ۳ فقره از این موارد منجر به فوت شده است، سید هادی شریعت‌یار معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان از نقاط آسیب‌پذیر جاده مزبور به‌ویژه در محدوده گردنه گوجگی بازدید کرد. 

در این بازدید که سرکلانتر شمال مشهد، فرمانده پاسگاه انتظامی ۵۰ گوجگی و نمایندگانی از اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، معاون دادستان مرکز استان را همراهی کردند.

پس از بررسی نقاط پرحادثه جاده، طبق نظر کارشناسان مشخص شد که در محدوده پل هفت‌دهنه تا گردنه گوجگی به مسافت حدود ۱۰ کیلومتر که دارای عرض کم، شیب و پیچ‌های خطرناک و شرایط مه‌گیر بوده، نیازمند تأمین روشنایی است که برای تأمین آن به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

با دستور معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان مقرر شد با توجه به گردشگرپذیر بودن کلات و روستاهای سرسبز منطقه و رفت‌وآمد مداوم گردشگران و طبیعت گردان به کلات به‌ویژه در روزهای پایانی هفته و تعطیلات و به جهت پیشگیری از وقوع تصادفات و رعایت حقوق عامه، با همکاری اداره‌کل راهداری، پلیس‌راه و پاسگاه گوجگی، چند نقطه از جاده که به دلیل مه‌گیر بودن در اکثر ایام سال، مستعد وقوع حوادث هستند، مشخص و این نقاط توسط اداره‌کل راهداری و شرکت توزیع نیروی برق مشهد تأمین روشنایی شده تا پس از تأمین اعتبارات، تمام نقاط آسیب‌پذیر جاده مجهز به نور مناسب شوند.

دیگر خبرها

  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد