Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@23:51:39 GMT

تداوم تبعیض نژادی علیه اقلیت ها و سیاهپوستان در اروپا

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۷۰۶۷

تداوم تبعیض نژادی علیه اقلیت ها و سیاهپوستان در اروپا

نتایج جدیدترین گزارش یک نهاد اروپایی نشان می دهد که تبعیض نژادی علیه اقلیت ها و سیاهپوستان در اروپا در یک دهه گذشته با وجود اعمال قوانین سختگیرانه در این راستا تغییری نکرده و همچنان ادامه دارد. ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ بین الملل اروپا حقوق بشر نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، بر اساس نتیجه جدیدترین بررسی آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا (FRA) که به تبعیض نژادی اقلیت ها در 28 عضو اتحادیه اروپا پرداخته است، سیاهپوستان در آلمان بیشتر از سایر نقاط اروپا در معرض محرومیت و خشونت قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که به صورت میانگین حدود یک چهارم (24 درصد) افراد با اصالت آفریقایی طی 12 ماه گذشته از چنین تجربیات خشونت آمیزی در اروپا سخن گفته اند، اما در آلمان حدود یک سوم آن ها ( 33 درصد) از چنین محدودیت هایی شکایت کرده اند.

بر اساس نتیجه این گزارش، بیشترین این گونه رفتارها در لوکزامبورگ وجود داشته که حدود نیمی از ساکنان سیاه پوست آن ادعا می کردند که رفتار بدی با آن ها شده و مورد خشونت و یا حتی حمله قرار می گیرند. در انگلیس تنها 15 درصد از سیاه پوستان این گونه اظهار نظر کردند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که افراد با تابعیت ترک در آلمان کم تر از میانگین اروپایی مورد تبعیض قرار می گیرند. میانگین اتحادیه اروپا درباره محدودیت و خشونت در قبال ترک ها حدود 20 درصد است.

این گزارش موسوم به بررسی تبعیض و اقلیت های اتحادیه اروپا است که حدود 10 سال پیش هم انجام و منتشر شد و نشان می دهد که از آن زمان هیچ پیشرفتی در این راستا وجود نداشته است.

یکی از مسئولان آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا درباره عواقب چنین شرایطی و روند ادغام اقلیت ها در کشورهای اروپایی هشدار داده و گفت: تجارب تبعیض، نفرت و خشونت اعتماد مردم به نهادهای دولتی را کاهش داده و حس اعتماد و تعلق اقلیت ها به کشوری که در آن اقامت دارند را تضعیف می کند.

نتایج این بررسی نشان می دهد که شرایط اقلیت ها در اروپا همچنان بیش از یک دهه در همان شرایط باقی مانده است و همچون گذشته این بار هم در سراسر اتحادیه اروپا اتباع شمال آفریقا و اقلیت روما از بیشترین تبعیض رنج می برند. تجربه های تبعیض در این افراد بیشتر در جستجوهای شغلی و محل کار و همچنین گشتن به دنبال مسکن دیده می شود.

در گزارش آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا آمده است که تنها وضع قوانین ضد تبعیض نژادی و ممنوعیت نابرابری ها در اروپا کافی نیست. این قوانین در اروپا از سال 2000 وجود داشته و تشدید شده است.

این بررسی از بین  25.515 نفر از اقلیت های بومی در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا انجام شده است.

انتهای پیام/

R31356/P36447/S8,89,92/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۷۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشجویان آمریکا نشان‌دهنده بیداری وجدان‌های‌ جهانی است

امام جمعه بجنورد گفت: خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا علیه جنایت های رژیم کودک کش اسراییل بیانگر بیداری وجدان‌ها و عدالت خواهی در دنیا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری امروز _ جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: در فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش زنان مؤمن و محجبه انکار ناپذیر است.

وی در ادامه با اشاره به هزینه‌های میلیاردی جهان غرب در مسائل مرتبط با زنان افزود: دخالت استکبار در تمامی جنگ‌ها، مصیبت‌ها، کشتارها و … در اقصی نقاط جهان آشکار است؛ غرب با از میان برداشتن حجاب درصدد از بین بردن اصل و اساس خانواده و نابودی تربیت دینی است.

امام جمعه بجنورد گفت: خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا علیه جنایت‌های رژیم کودک کش اسرائیل بیانگر بیداری وجدان‌ها و عدالت خواهی در دنیا است.

نوری افزود: این روزها دانشجویان در آمریکا و اروپا علیه سیاست‌های ظالمانه رژیم صهیونیستی تجمع می‌کنند و خواستار رسیدگی به حقوق مردم مظلوم غزه هستند.

امام جمعه بجنورد در انتها با محکومیت زندانی کردن دانشجویان آمریکایی و اروپایی، گفت: دانشجویان تنها به خاطر خشونت علیه زنان و کودکان غزه شعار می‌دهند اما اینک زندانی می‌شوند

کد خبر 750321

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • خیزش دانشجویان آمریکا نشان‌دهنده بیداری وجدان‌های‌ جهانی است
  • خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا