Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-08@17:55:30 GMT

جای خالی تیم بزرگ در برنامه بازی‌های دوستانه تیم ملی

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۷۴۲۱

جای خالی تیم بزرگ در برنامه بازی‌های دوستانه تیم ملی

برنامه‌های تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی روسیه اعلام شد که در بین تیم‌های آسیایی، کشور‌های عربستان، ژاپن و ایران مفصل‌ترین برنامه را برای تیم ملی کشورشان درنظر گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، قاره آسیا بعد از اروپا، آمریکای جنوبی و آفریقا در فوتبال دنیا قرار دارد و معمولا تیم‌های این قاره که در جام جهانی شرکت می‌کنند نمی‌توانند به مراحل نهایی جام راه یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگترین و تنها افتخار تیم‌های آسیایی در مسابقات جام جهانی مربوط به جام جهانی 2002 کره جنوبی و ژاپن بود که کره‌ای‌ها موفق شدند به مراحل پایانی رقابت‌ها راه یابند و در نهایت با شکست مقابل ترکیه در دیدار رده‌بندی به مقام چهارم جام جهانی رسیدند.

مسابقات جهانی روسیه در خرداد سال جاری به میربانی کشور روسیه برگزار می شود و تیم‌های ایران، کره جنوبی، عربستان و ژاپن به صورت مستقیم و استرالیا هم با پیروزی مقابل سوریه و هندوراس در مرحله پلی‌اف به جام جهانی روسیه صعود کردند تا آسیا در این رقابت‌ها پنچ نماینده داشته باشد که با قرعه‌کشی انجام شده رقابت‌های جام جهانی روسیه تیم‌های آسیایی هم حریفان خودشان را در این رقابت‌ها شناختند.

گروه A:روسیه، اروگوئه، مصر، عربستان

گروه B:مراکش، اسپانیا، پرتغال، ایران

گروه C:فرانسه، دانمارک، پرو، استرالیا

گروه F:سوئد، مکزیک، آلمان، کره جنوبی

گروهH:کلمبیا، سنگال، لهستان، ژاپن

با نگاهی به گروه‌بندی تیم‌های آسیایی در جام جهانی روسیه متوجه خواهیم شد که تیم ملی فوتبال ایران با قرار گرفتن در گروه دوم رقابت‌ها در سخت‌ترین گروه بین تیم‌های آسیایی قرار گرفته است و سایر تیم‌های آسیایی تقریبا در گروه متعادل‌تری قرار گرفتند که حتی شانس صعود به دور دوم رقابت‌های جام جهانی را هم برای این تیم‌ها می‌توان متصور شد.

اما نکته مهمتر نحوه آماده‌سازی تیم‌های آسیایی برای حضور در جام جهانی است و اینکه فدراسیون فوتبال این کشورها چه برنامه و بازی‌های تدارکاتی را برای آماده‌سازی تیم ملی کشورش در نظر گرفت.

در این گزارش سعی شده است به برنامه بازی‌های تدارکاتی کشورهای آسیایی حاضر در جام جهانی و مقایسه آنها با برنامه‌های تیم ملی مورد ارزیابی قرار گیرد.

عربستان

تیم ملی عربستان که بعد از جام جهانی 2006 آلمان موفق به حضور در جام جهانی 2018 روسیه شد در گروه اول رقابت‌ها با تیم‌های روسیه، اروگوئه و مصر همگروه است.

عربستانی‌ها که بعد از 12 سال در جام جهانی شرکت می‌کنند برنامه‌ریزی خوبی برای حضور قدرتمند در روسیه دیدند و بر همین اساس بازی تدارکاتی با تیم‌های بزرگ دنیا را دستور کار خودشان قرار دادند.

سعودی‌ها تاکنون 5 دیدار تدارکاتی با تیم‌های پرتغال، جامائیکا، بلغارستان، غنا و لتونی برگزار کردند و در ادامه راه هم بازی با تیم‌های بزرگی چون فرانسه، برزیل، بلژیک و آلمان را دستور کار خودشان قرار دادند.

مسئولین فدراسیون فوتبال عربستان برای ایجاد روحیه برد در این تیم بازی‌های دوستانه‌ای با تیم‌های ضعیف‌تر هم برای تیم ملی کشورشان در نظر گرفتند. بازی با مولداوی، عراق، سنگال و اوکراین سایر بازی‌های دوستانه تیم ملی عربستان در راه رسیدن به روسیه است.

نکته جالب توجه در مورد بازی‌های دوستانه عربستانی‌ها این است که آنها تقریبا با اکثر تیم‌های قوی قاره‌های مختلف بازی دوستانه برگزار خواهند کرد.

استرالیا

تیم ملی استرالیا در جام جهانی روسیه در گروه سوم این رقابت‌ها با تیم‌های فرانسه، پرو و دانمارک همگروه است. استرالیایی‌ها که نسبت به سایر تیم‌های آسیایی مسیر سخت‌تری را برای رسیدن به روسیه انتخاب کردند چهارمین حضورشان در جام جهانی فوتبال را تجربه می‌کنند.

استرالیا نسبت به سایر تیم‌های آسیایی تقریبا در راحت‌ترین گروه قرار گرفته است و از شانس بالایی برای صعود به دور بعد این مسابقات برخوردار است.

استرالیایی‌ها برای رسیدن به این مهم باید برنامه‌ریزی خوبی جهت آماده‌سازی تیم ملی کشورشان داشته باشند اما با نگاهی به بازی‌های دوستانه که در برنامه این کشور قرار دارد متوجه خواهیم شد که هنوز برنامه‌ریزی دقیقی برای جام جهانی ندارند.

استرالیا تاکنون نتوانسته است هیچ بازی تدارکاتی داشته باشد و دلیل آن هم حضور در مرحله پلی‌اف رقابت‌های جام جهانی بود.

در برنامه فعلی استرالیا دو بازی تدارکاتی با تیم‌های ملی کلمبیا و نروژ قطعی شده است که قطعا این دیدارها نمی تواند محک جدی برای این کشور باشد و مسئولین فوتبال استرالیا باید به فکر بازی‌های تدارکاتی بیشتری باشند.

کره جنوبی

تیم ملی کره جنوبی به عنوان پرافتخارترین تیم آسیایی در جام جهانی در گروه ششم این رقابت‌ها با تیم‌های سوئد، مکزیک و آلمان همگروه است. گروه کره‌ای‌ها را نمی‌توان گروه راحتی با حضور مدعی کسب عنوان قهرمانی(آلمان) و تیم‌های قدرتمندی مانند مکزیک و سوئد آسان تصور کرد اما کره‌ای‌ها توانایی حضور در مراحل حذفی این رقابت‌ها را دارند.

حضور در روسیه یازدهمین حضور کره جنوبی در جام جهانی فوتبال است و آنها برای موفقیت در روسیه از شانس بالایی برخوردار هستند.

کره جنوبی که در جام جهانی 2002 و در خاک خودش موفق شد به مقام چهارم دنیا برسد تاکنون چهار دیدار تدارکاتی با تیم‌های مراکش، کلمبیا، صربستان و مولداوی برگزار کرد و در ادامه راه هم بازی با دو تیم ایرلند شمالی و لهستان را دستور کار دارد.

همگروهی با دو تیم اروپایی آلمان و سوئد باعث شد تا کره جنوبی بیشتر بازی‌های دوستانه‌اش را روی تیم‌های اروپایی معطوف کند و تاکنون دو دیدار با صربستان و مولداوی برگزار کرد و دو دیدار دیگر با ایرلند و لهستان هم که اروپایی هستند در برنامه‌های این تیم قرار دارد.

ژاپن

ژاپن در گروه آخر رقابت‌های جام جهانی با تیم‌های سنگال، لهستان و کلمبیا همگروه است و شاید این تیم هم مانند استرالیا در یکی از گروه‌های راحت جام جهانی قرار داشته باشد.

ژاپنی‌ها پنجمین حضورشان در جام جهانی را تجربه می‌کنند و بهترین مقام این تیم در این رقابت‌ها صعود به مرحله یک هشتم نهایی در جام‌های جهانی 2002 و 2010 است.

ژاپنی‌ها هم مانند عربستان برنامه مفصلی برای حضور در روسیه تدارک دیدند و در راستای همین برنامه دو دیدار تدارکاتی با تیم‌های برزیل و بلژیک که دو قدرت حال حاضر فوتبال دنیا هستند انجام دادند.

ژاپنی‌ها در ادامه راه چهار دیدار تدارکاتی دیگر در برنامه‌هایشان وجود دارد که مالی، سوئیس، پاراگوئه و اوکراین دیدارهای بعدی این تیم برای رسیدن به روسیه است.

ژاپنی‌ها هم قصد دارند در ماه‌های آخر بازی با کشورهای ضعیف‌تر را برگزار کنند تا تیم ملی این کشور بتواند با پیروزی در این دیدارهای دوستانه با روحیه خوبی راهی روسیه شود.

ایران

تیم ملی فوتبال کشورمان که در گروه دوم رقابت‌ها و در سخت‌ترین گروه مسابقات نسبت به سایر تیم‌های آسیایی با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه است و راه سختی برای صعود دارد.

تیم ملی فوتبال ایران پنجمین حضورش در جام جهانی را تجربه می‌کند و در چهار دوره گذشته در مراحل گروهی حذف شد.

فدراسیون فوتبال برنامه‌های زیادی برای آماده‌سازی تیم ملی درنظر گرفت و در راستای همین برنامه‌های تیم ملی تاکنون چهار بازی تدارکاتی با تیم‌های توگو، روسیه، پاناماو ونزوئلا برگزار کرده است و در ادامه راه هم بازی‌های متنوعی برای تیم ملی درنظر گرفته شد.

فدراسیون فوتبال درنظر دارد تا تیم ملی با قدرت هر چه تمام‌تر راهی روسیه شود و کی‌روش هم در برنامه‌هایش بازی‌های زیادی برای تیم ملی درنظر گرفت.

تیم ملی فوتبال در ادامه راه برای حضور در روسیه باید به مصاف تیم‌های تونس، الجزایر، سوریه، ازبکستان، ترکیه و یونان برود و تعداد زیاد بازی‌های دوستانه تیم ملی نشان از برنامه‌ریزی دقیق کی‌روش برای حضور در روسیه دارد.

البته قرار بود تیم ملی در تاریخ سوم فروردین ماه بازی تدارکاتی با تیم ملی لیبی داشته باشد که طبق اعلام رئیس فدراسیون فوتبال این کشور بازی دوستانه تیم ملی با لیبی منتفی شد.

با نگاهی به برنامه‌های تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی 2018 متوجه خواهیم شد که تیم‌های ملی عربستان، ایران و ژاپن بیشترین بازی‌های دوستانه را دستور کار خودشان قرار دارند و در این بین تیم ملی عربستان با انجام بازی‌ها با تیم‌های بزرگی چون برزیل، فرانسه، بلژیک و آلمان در این زمینه پیشتاز است.

برنامه‌های تیم ملی فوتبال هم در مقایسه با سایر تیم‌های آسیایی از وجهه خوبی برخوردار است اما نکته منفی بازی‌های دوستانه تیم ملی کمبود بازی با تیم‌های بزرگ دنیا است و با توجه به حضور دو تیم قدرتمند فوتبال جهان در گروه ما( اسپانیا و پرتغال) بازی با سایر تیم‌های بزرگ فوتبال دنیا از واجبات برنامه‌های تیم ملی برای حضور در جام جهانی روسیه باشد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به بزرگ ترین کشورهای تولید کننده طلا در سال ۲۰۲۳ (+ اینفوگرافی)

در سال ۲۰۲۳ بیش از ۳,۰۰۰ تن طلا در جهان تولید شد. در اینفوگرافی زیر، کشورهای پیشروی جهان از نظر تولید طلا، به تصویر کشیده شده اند. این ارقام برگرفته از آخرین گزارش سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا (USGS) در مورد آمار طلا، منتشر شده در ژانویه ۲۰۲۴ است.

چین، استرالیا و روسیه بیشترین طلا را در سال ۲۰۲۳ تولید کردند

به گزارش روزیاتو، چین بزرگترین تولید کننده طلا در سال ۲۰۲۳ بود که بیش از ۱۲ درصد کل تولید جهانی طلا را به خود اختصاص داد و پس از آن استرالیا و روسیه قرار داشتند.

معادن طلای چین عمدتاً در استان های شرقی مانند شاندونگ، هنان، فوجیان و لیائونینگ متمرکز هستند. تا ژانویه ۲۰۲۴، ذخایر معدن طلای چین حدود ۳,۰۰۰ تن تخمین زده می شود که حدود ۵ درصد از کل ۵۹,۰۰۰ تن ذخیره جهانی طلا را تشکیل می دهد.

چین علاوه بر اینکه بزرگترین تولید کننده بود، به عنوان بزرگترین خریدار فلز زرد در سال ظاهر شد. در واقع، بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، بانک مرکزی این کشور به تنهایی در سال ۲۰۲۳، ۲۲۵ تن طلا خریداری کرده است.

تخمین مصرف جهانی طلا

بیشتر طلای تولید شده در سال ۲۰۲۳ در تولید جواهرات مورد استفاده قرار گرفت، در حالی که بخش قابل توجهی از آن به عنوان ذخیره ارزی مانند شمش طلا یا سکه فروخته شد.

جواهرات: ۴۶%
بانک ها و مؤسسات مرکزی: ۲۳ درصد
شمش: ۱۶٪
سکه های رسمی و مدال ها: ۹%
برق و الکترونیک: ۵%
سایر: ۱%

با توجه به قیمت های بالا، سرمایه گذاری و تولید، انتظار می رود از ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۲، تولید جهانی طلا، ۱۵ درصد رشد کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده دعوت مهاجم آماتور به تیم ملی اروگوئه؛ بیلسا در بازیِ خیلی خیلی دوستانه دخالتی ندارد
  • جنگنده جنگ جهانی دوم روسیه بازسازی شد و به پرواز درآمد | ویدئو
  • حسرت بزرگ سردار؛ وقتی کارلوس کی‌روش گفت: تعویض؛ خودم داوطلبانه قبول کردم
  • نگاهی به بزرگ ترین کشورهای تولید کننده طلا در سال ۲۰۲۳ (+ اینفوگرافی)
  • همایش بزرگ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر آغاز شد
  • شکست تیم ملی جوانان در بازی دوستانه مقابل هوادار
  • سرمربی تیم ملی والیبال: از شرایط بازیکنان راضی هستم؛ صعود به المپیک رویا نیست
  • سرمربی تیم ملی والیبال: صعود به المپیک رویا نیست
  • بازی دوستانه تیم فوتبال جوانان با هوادار تهران
  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟