Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: همزمان با اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در ۵۰۱ بقعه متبرکه استان فارس مراسم ویژه تحویل سال نو در جوار بقاع متبرکه همچون سال‌های گذشته و در راستای پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی با بیان اینکه آیین تحویل سال نو امسال با گستردگی و شور و حال افزون‌تر در بقاع متبرکه برگزار شد، افزود: بیش از ۴۵۰ هزار نفر زائر و مسافر نوروزی سال نو خود را امسال در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه کشور آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: طرح نوروزی آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه نیز هر ساله توسط سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور تقویت باور‌های دینی، مذهبی و بهره برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان اجرا می‌شود که هر ساله در قالب این طرح ایستگاه‌های صلواتی، خیمه‌های معرفت، برگزاری مسابقات قرآنی و نمایشگاه‌های ارائه محصولات فرهنگی برپا می‌شود.
مدیرکل اوقاف فارس ادامه داد: مراسم ویژه تحویل سال نو در بقاع متبرکه شاخص شهر شیراز به همراه قرائت دعای تحویل سال، دعای فرج امام زمان (عج) و پخش سخنان گوهربار رهبر معظم انقلاب در محل حرم‌های مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع)، علی‌بن حمزه (ع)، سیدتاج‌الدین غریب (ع) برگزار شد.
وی افزود: بیشترین حضور زائرین در جوار بقاع متبرکه در محل حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) شاهچراغ، امامزاده سید شجاع‌الدین حسن (ع) ملقب به آقام شهید فراشبند، حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) و حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه (ع) بوده است.
موسوی گفت: امسال نیز برای نخستین بار مراسم ویژه تحویل سال نو در محل بقعه سید نظام الدین محمود (ع) شاهداعی الی‌الله با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از زائرین، مسافرین نوروزی و مجاورین این بقعه متبرکه برگزار شد که در این مراسم از محل مرکز فرهنگی این بقعه متبرکه تعداد بیش از ۲۰۰ بسته پذیرایی در بین عموم زائرین توزیع شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در پایان یادآور شد: طرح نوروزی آرامش بهاری تا ۱۵ فروردین ماه در بقاع متبرکه مجری طرح اجرا می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    حجت الاسلام بهنام دلریش در همایش روز ملی گندم و نان در ارومیه با بیان اینکه تامین نان و آب در راس معیشت جامعه قرار دارد، افزود :سلامت جامعه و مردم در گرو تغذیه سالم به ویژه نان است که اگر توجه ویژه ای به آن نشود سلامت جامعه دچار تهدید خواهد شد.

حجت الاسلام دلریش تصریح کرد: نیاز است در جلسات و کارگروه های مختلف که در حوزه آرد و نان برگزار می شود، جایگاه و نقش اساسی این محصول استراتژیک در زندگی مردم بررسی و تبیین شود.

وی در ادامه از همه کسانی که در امر تهیه و تولید نان در استان وظایفی دارند تقدیر و بر لزوم  توجه به تولید و خرید گندم با کیفیت تاکید کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • بانوان ملی پوش میهمان تمرین پرسپولیس