Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-19@02:54:01 GMT

بمب‌گذار سریالی تگزاس کشته شد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۸۳۰۱

بمب‌گذار سریالی تگزاس کشته شد

رکنا: پلیس تگزاس از کشته شدن بمب‌گذار سریالی «آستین» طی عملیاتی گسترده و درگیری مسلحانه، خبر داد.

منابع محلی در تگزاس از کشته شدن بمب‌گذار سریالی شهر «آستین» خبر دادند.پلیس تگزاس اعلام کرد فرد مظنون طی عملیاتی گسترده و پس از درگیری مسلحانه کشته شد.
طبق گزارش پلیس، فرد بمب‌گذار پس از مجروح شدن خود را منفجر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روز گذشته انفجار بمب در ساختمان شرکت «فداکس» در ایالت تگزاس، به مجروح شدن یک زن منجر شد. گفته می‌شود بسته‌ منفجر شده قرار بود به مقصد «آستین» ارسال شود.
شهر آستین در ایالت تگزاس طی هفته‌های اخیر با بمب‌گزاری‌های سریالی مواجه شده است که به گفته مقام‌های این شهر با گروه‌های تروریستی مانند داعش ISIS ارتباطی ندارد.
این انفجار‌ها دست‌کم ۲ کشته و چندین مجروح به همراه داشته است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت نوروز 97 مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران داعش ISIS اخبار حوادث کشته تگزاس سریالی کشته شدن پلیس تگزاس عکس زندگی من فیلم ایران دختر حادثه مرگ قتل شوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۸۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار تگزاس در تبدیل روغن‌های سوخته به بیودیزل

شهرهای شمال تگزاس در حال تبدیل چربی‌های اضافی و روغن‌های سوخته آشپزی به بیودیزل یا دیزل سوختی هستند که جایگزینی سبز برای دیزل فسیلی محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دفع هر نوع چربی‌، گریس یا روغن از طریق سینک‌های ظرف‌شویی و روشویی یا به هر نحوی که آن‌ها را وارد جریان آب و فاضلاب کند، پیش از هر چیز شهرها را با احتمال انسداد لوله‌ها به‌دلیل تجمع و رسوب کردن آن‌ها با سرد و سفت شدن مواجه می‌کند. این گرفتگی لوله‌ها جریان آب‌های ورودی و خروجی را با مشکل روبه‌رو می‌کند و بسیار دردسرساز است. با این حال در بسیاری از نقاط سراسر جهان هنوز هم اضافه‌های روغن و گریس از طریق چاه‌های آب و فاضلاب دفع می‌شود.

شهرهای شمال تگزاس راهی تازه برای مقابله با این مشکل کشف کرده و در حال تبدیل چربی‌های اضافی آشپزی به بیودیزل یا دیزل سوختی هستند.

بیودیزل چیست؟

بیودیزل یک سوخت جایگزین برای گازوئیل معمولی یا فسیلی است که از روغن‌های گیاهی یا حیوانی، چربی‌ها، پیه و ضایعات روغن پخت‌وپز تولید می‌شود. فرآیندی که برای تبدیل این روغن‌ها به بیودیزل استفاده می‌شود، ترانس استریفیکاسیون نام دارد.

بزرگ‌ترین منبع ممکن برای روغن مناسب از محصولات روغنی مانند کلزا، نخل یا سویا به دست می‌آید و در حال حاضر بیشترین بیودیزل تولید شده از ضایعات روغن نباتی تهیه می‌شود که از رستوران‌ها، چیپس‌فروشی‌ها، تولیدکنندگان مواد غذایی صنعتی و مواردی از این قبیل به‌دست می‌آید. روغن‌های نباتی زائد را اغلب می‌توان به‌صورت رایگان یا با قیمتی ناچیز تهیه کرد. نتیجه این است که بیودیزل تولید شده از ضایعات روغن نباتی می‌تواند با دیزل فسیلی رقابت کند.

تولید بیودیزل در تگزاس

شهرهای شمالی تگزاس، روغن‌ها و چربی‌های باقی‌مانده به‌صورت بیودیزل بازیافت می‌کنند. ایروینگ یکی از نزدیک به ۴۰ شهر در سراسر تگزاس شمالی است که با پیوستن به بخشی از ابتکار شورای دولتی شمال مرکزی تگزاس، اقدامات گسترده‌ای برای جمع‌آوری روغن‌های ضایعاتی برجای مانده از فصل تعطیلات به کار گرفت، چراکه اغلب در طول فصل تعطیلات این شهر شاهد افزایش سرریز فاضلاب‌ها به‌دنبال ریخته‌شدن روغن و چربی در آن‌ها است. با این حال امروزه مردم می‌توانند با هوشیاری در این مورد عمل کنند و از وقوع حوادث مربوط به آن پیشگیری به‌عمل آورند.

مقامات شهری ایروینگ اظهار کردند که خودداری از ریختن اقلامی هم‌چون روغن در سینک‌های ظرف‌شویی و لوله‌کشی‌های آب و فاضلاب به‌ویژه در فصل تعطیلات بسیار مهم است، چراکه بی‌توجهی به آن بدون شک فاجعه‌ای به بار می‌آورد. با این حال جمع‌آوری چربی‌ها در یک ظرف دربسته و انتقال آن به یک مکان تعیین‌شده برای بازیافت این روغن‌ها، عملی است که در کنار پیشگیری از وقوع این فجایع می‌تواند مزایای زیست‌محیطی بسیاری نیز داشته باشد.

مزیت زیست‌محیطی اصلی بیودیزل، کربن‌خنثی بودن آن است. به این معنی که این سوخت هیچ خروجی خالص کربنی به شکل دی‌اکسیدکربن تولید نمی‌کند. این سوخت سرعت زیست‌تخریب‌پذیری بالایی نیز دارد و کاملاً غیر سمی است، به این معنی که نشت‌ها در مقایسه با نشت‌های دیزل فسیلی خطر بسیار کمتری دارند. از سوی دیگر بیودیزل نقطه اشتعال بالاتری نسبت به دیزل فسیلی دارد، بنابراین در صورت تصادف ایمن‌تر است.

کد خبر 736946

دیگر خبرها

  • صهیونیست ها به خودشان هم رحم نمی کنند/ کشته شدن 20 نظامی اسرائیلی در غزه به ضرب گلوله نیروهای خودی
  • تصادف، دست سارق سریالی خانه ها را رو کرد
  • راز خوب ایستادن پیراهن مردانه در شلوار (فیلم)
  • ابتکار تگزاس در تبدیل روغن‌های سوخته به بیودیزل
  • قاتل سریالی فرانسوی در برنامه مسابقه تلویزیونی
  • واژگونی خودروی سواری با یک کشته و سه مجروح در اهر
  • واژگونی خونین پژو با یک کشته و ۳ مجروح در اهر
  • واژگونی پژو با یک کشته و سه مجروح در اهر
  • ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در جاده طبس/ ۱۳ کشته و ۶۲ مجروح در یک سال گذشته
  • روزنامه هم‌میهن: چرا با معترضان وضع حجاب که پلیس را مجروح کردند برخورد نمی شود؟