Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاج یار محمد حسنوند مدیر دفتر خدمات زیارتی کمیل سلسله شهرستان الشتر در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از لرستان ضمن تبریک سال جدید گفت: مردم ایران علی‌الخصوص شهرستان الشتر از مریدان و علاقه‌مندان اولیا الله بوده بنابراین مشتاق زیارت آن بزرگواران هستند.

وی با اشاره به تأسیس این دفتر خدمات زیارتی افزود: این دفتر خدمات زیارتی در سال ۱۳۹۱ تأسیس‌شده و با توجه به اینکه افراد باید واجد شرایط بوده تا دفتر زیارتی و خدماتی به اسم آن‌ها ثبت گردد، لذا این‌جانب مدیر دفتر دارای ده سال اسارت و جانبازی و چندین بار تشرف به عتبات عالیات و معاون حمل‌ونقل در مکه و مدینه و تشرف به حج تمتع و حج عمره مجموع امتیازاتی بوده که دفتر به بنده تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسنوندبا توجه به وظیفه و مسئولیت دفتر خدمات زیارتی کمیل سلسله عنوان کرد: دفتر زیارتی شهرستان ما توسط رئیس سازمان حج و زیارت کشور برای دو سال تأیید می‌گردد بنابراین بر اساس این مسئولیت دفتر زیارتی کمیل وظیفۀ تبلیغ و جذب و ثبت‌نام زائرین عتبات عالیات را داشته، البته مردم توانسته در منزل یا دفاتر پیشخوان دولت ثبت‌نام کرده سپس دفتر کمیل را انتخاب و بعد از مراحل واریز وجه موردنظر فیش تهیه و دفتر موظف است مدارک را جهت اخذ ویزا از طریق دفتر شمسای مرکز لرستان به تهران ارسال کرده تا از طریق سفارت عراق چنانچه افراد مشکلی نداشته آن‌ها را تأیید و ویزا صادر کرده سپس دفتر زیارتی کمیل سلسله ضمن جلسۀ توجیهی با زائرین زمینۀ اعزام آن‌ها را فراهم نمایند، لازم به ذکر است که جلسات توجیهی زائرین عتبات عالیات و حج تمتع و عمره در خود شهرستان برگزار می‌شود.

وی با توجه به اعزام‌های نوروزی خاطرنشان کرد: هرسال با توجه به کسرت متقاضیان در ایام نوروز ثبت‌نام اینترنتی از نیمۀ دوم بهمن شروع و پس از قرعه‌کشی کاروان توسط زائر تعیین‌شده و طبیعتاً در ایام نوروز زائر درصد بیشتری از ایام سال باید پرداخت کرده و هزینۀ هر زائر با توجه به نرخ دلار و نوسانات آن بوده و مبلغ پرداختی توسط زائر تا قبل از ایام نوروز یک‌میلیون و دویست و هشت هزار تومان بوده و در ایام نوروز امسال دو تا سه کاروان از طریق این دفتر به عتبات عالیات مشرف شده است.

وی با اشاره به مدت‌زمان و ترتیب زائرین عتبات عالیات گفت: در کل زائر هفت شبانه‌روز در سرزمین عراق، در شهر‌های مقدس نجف، کربلا و کاظمین به سر برده بدین‌صورت که سه روز و سه شب در نجف، سه روز و سه شب در کربلا اگر منطقه امن باشد نصف روزی در سامرا و یک شبانه‌روز هم در کاظمین به سر می‌برند.

مدیر دفتر خدمات زیارتی کمیل سلسله با توجه به زمان ثبت حج تمتع تصریح کرد: زمان ثبت‌نام حج تمتع بستگی به توافق مسئولین حج و زیارت ایران و عربستان داشته، در سال گذشته با توجه به مشکلاتی که بین این دو کشور وجود داشته زمان کافی در اختیار دفاتر زیارتی نبوده بنابراین در فاصلۀ کوتاهی دفاتر نسبت به ثبت‌نام و تهیه مدارک و اسناد اقدام کرده، اما امسال فرصت کافی وجود داشته و از اسفندماه ثبت‌نام و واریز قصد اول آن شروع‌شده و تعداد حجاج هر دفتر متغیر بوده و دفتر کمیل سلسله دارای ظرفیت ۱۳۵ نفر با سهمیه بنیاد شهید است.

حسنوند با اشاره به اولویت‌های عمره مفرده خاطرنشان کرد: آخرین اولویت‌ها عمره مفرده از شماره یک تا ۶۰۰ اعلام‌شده که در سنوات اخیر تعداد زیادی از این اولویت‌ها مشرف شده، اما در دو سال گذشته با توجه به مشکلات بین دو کشور هیچ اعزامی درزمینهٔ عمره مفرده صورت نگرفته است. انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد

به گزارش قدس خراسان، سید جلیل بامشکی با بیان این خبر اظهار کرد: بنا به درخواست شهردار طبس در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ مبنی بر عضویت در دبیر خانه شهرهای زیارتی ایران اسلامی، جلساتی در روزهای ۲۹ و سی ام با حضور مدیران شهری و استانی برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اهداف تشکیل این دبیر خانه ادامه داد: این دبیر خانه با هدف تامین و ترویج فرهنگ زیارت، تقویت هویت دینی، هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در اجرای بهتر مصوبات کارگروه ملی زیارت و توسعه و اشاعه هنرها و علوم حوزه زیارت، فعالیت می‌کند.

وی عنوان کرد: رویکرد اصلی این دبیر خانه، ترویج امر زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ در خصوص امور فرهنگی، عمرانی، زیر بنایی و زیر ساختی است که تلاش داریم در یک همکاری دو جانبه با کارگروه زیارت این اتفاقات رقم بخورد.

بامشکی تصریح کرد: باتوجه به حضور حرم حضرت حسین بن موسی کاظم (ع) در شهر طبس و با هماهنگی که بین شهرهای زیارتی شیراز، قم و مشهد انجام شد، شهر طبس به شهرهای زیارتی اضافه خواهد شد.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به ریاست شورای راهبردی دبیرخانه شهرهای زیارتی مشهد به شهردار مشهد، گفت: مراسم اهدا حکم عضویت طبس فردا سی فروردین ماه در محل امام زاده حسین بن موسی کاظم (ع) با حضور شورای اداری و با امضای شهردار مشهد برگزار و شهرستان طبس به صورت رسمی به عضویت دبیر خانه شهرهای زیارتی در می‌آید.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • افزایش ۳ برابری بودجه شهرداری در زمینه بهسازی و تجهیز مدارس
  • اینجا «کانال کمیل»، معبری به سوی آسمان و اهالی آن
  • برخی مسئولین به دلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفته‌اند
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • در زمینه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم |‌ قرارهای منجر به بازداشت ما کماکان زیاد است
  • فروش آزاد ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • انتقاد شدید از وضعیت نابسامان پارکینگ‌های شهر کرمانشاه
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس ایجاد شد
  • حال و هوای بارگاه ثامن الائمه(ع) در چهارشنبه زیارتی