Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@05:22:51 GMT

شهیدی که با خون خود نوشت مرا کشتند!

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۹۵۸۶

شهیدی که با خون خود نوشت مرا کشتند!

شهید «شاپور صادقی» بعد از یک بیماری به بیمارستان اردوگاه منتقل شد، پس از چند روز بی اطلاعی یکی از اسرا که برای مداوا به بیمارستان رفته بود با نوشته عجیبی رو به رو شد که تاییدی بر شهادت شاپور بود.

تاشهدا: دکتر حمیدرضا قنبری از آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس است که در عملیات والفجر مقدماتی به اسارت دشمن درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در یادداشت‌های کوتاهی خاطرات روز‌های جنگ و دوران اسارت خود را به رشته تحریر درآورده است. در ادامه بخشی از خاطرات این آزاده از روز‌های اسارت را می‌خوانید.

بزرگترین درس زندگی در اسارت

حاج آقا اکبری چریک ۶۳ ساله و راوی مختارنامه در آسایشگاه قاطع ٢ بود که نوشتن فارسی را کلمه کلمه از من حقیر یاد گرفت. داشتم «بابا» را برایش می‌نوشتم گفت: این نقطه‌ی زیر «با» زیباترین نقطه است!

آنگاه از من پرسید: «آقای قنبری، می‌دانی عظمت قرآن چقدر است؟» با صداقت به او گفتم خیر، من نمی‌دانم که قرآن چقدر عظمت دارد. او گفت: «روزی آقا امیر المؤمنین علی (ع) در جمع یاران فرمود: آیا سوره‌ی حمد را خوانده اید؟ آیا بسم الله الرحمن الرحیم اول آن سوره را خوانده اید؟ آیا باء اول بسم الله آن را دیده اید؟ من نقطه‌ی زیر باء بسم الله سوره‌ی حمد هستم».

پیرمرد، نوشته‌ی بسم الله الرحمن الرحیم را در دستانش گرفت، نقطه‌ی زیر باء آن را بوسید و روی چشمانش گذاشت. سپس ادامه داد: «ما همه، فدایی ولایت هستیم و ولایت، خودش را فقط یک نقطه از قرآن می‌داند و این، معنی عظمت قرآن است هزاران جان ما فدای این قرآن با عظمت».

پس از گذشت سال‌ها می‌بینم من نوشتن فارسی و قرائت قرآن به او آموختم و او «زندگی» را به من آموخت.

مرا کشتند

این حادثه بسیار ناگوار در اواخر بهار ۱۳۶۵ اتفاق افتاد. شاپورصادقی در آسایشگاه ۱۶ ناگهان دچار حمله‌ی تشنج شد و توسط بعثی‌ها به بیمارستان بیرون اردوگاه منتقل شد.

جوانی پاک و معصوم با ضایعات مغزی که در گوشه‌ی اسارت روز‌های سختی را پشت سر گذاشت. چند روزی از وجود شریف او بی خبر بودیم، بعثی‌های سنگدل، ما را نسبت به سرنوشت او در بی خبری مطلق نگه داشته بودند تا این که برادر دیگری را به دلیل بیماری، برای مداوا به همان مرکز درمانی بردند. او وقتی برگشت، خبر شاپور را آوره بود که می‌گفت: کنار تختی که برای مداوا، بستری بودم نوشته‌ای کنده کاری شده روی دیوار با این عبارت توجه مرا به سوی خودش جلب کرد «مرا کشتند: مهدی صادقی». بابت همین نوشته بعثی‌ها ناچار شدند خبر را تأیید کنند!

/دفاع پرس

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Kz4

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!

تین نیوز

دبیر انجمن تولیدکنندگان صوتی و تصویری، با اشاره به اینکه متاسفانه دولت در بخش هایی مانند قیمت گذاری دخالت می کند، گفت: سازمان توسعه تجارت و معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، برنامه و چشم انداز مثبتی در زمینه صادرات ندارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، محمدرضا شهیدی افزود: تولیدکننده از حداکثر پتانسیل برای ارتقای کیفی و کاهش قیمت محصولات برای رقابت با برندهای دیگر مانند تولیدات چینی استفاده می کند؛ اما شرایط صادرات باید توسط سازمان توسعه تجارت فراهم شود. متاسفانه دخالت معاونت و کمیته های دولت در امور بنگاه ها هیچ گاه به شکل ریل گذاری صادراتی نبوده و تنها صنایعی که از اقدام مثبت دولت در صادرات بهره مند شده اند، کانی های فلزی و غیرفلزی و همچنین پتروشیمی ها بوده اند که آنها هم به نوعی متعلق به دولت هستند.

شهیدی اظهار کرد: امروزه چنانچه به عراق صادرات انجام شود، برای دریافت پول با مشکل مواجه هستیم؛ چرا که حتی در این کشور نتوانسته ایم یک شبه بانک برای تبادلات مالی ایجاد کنیم، اما تا دلتان بخواهد نهادهای مسوول در این زمینه داریم.

وی با اشاره به اینکه نهادهای مسوول نتوانسته اند در نمایشگاه اکسپو از تمام ظرفیت ها استفاده کنند، عنوان کرد: تولیدکننده باید به کار تخصصی خودش یعنی تولید بپردازد و ایجاد ساز و کارهایی مانند دعوت از هیات های تجاری برعهده مسوولان و متولیان است و متاسفانه امروز شاهدیم که تعداد خارجی های حاضر در نمایشگاه درصد ناچیزی از شرکت کنندگان را تشکیل می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • زندانی شدن یک معلم به‌خاطر تشابه اسمی با یک فرمانده
  • شهید عبدالرضا موسوی؛ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر/ شهیدی که محل دفنش را مشخص کرده بود
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!
  • «اُمّ علاء»؛ مادر شهیدی که هفت عزیزش را تقدیم اسلام کرد
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • این مرد بخاطر شباهت اسمی با یک فرمانده سپاه، ۳ سال در زندان انفرادی بود
  • حج عظمت و ابهت امت اسلام است
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها