Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@20:21:48 GMT

نمایشگاه مردم شناسی در بوکان گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۹۷۹۱

نمایشگاه مردم شناسی در بوکان گشایش یافت

به گزارش ایرنا در این نمایشگاه که در بوستان محمدیه این شهرستان برپا شده بیش از یکهزار و 600 اثر از آثار هنرمند بنام بوکانی(عثمان رحمان زاده) در موضوعات زندگی روزمره مردم مناطق کردنشین در معرض دید عموم قرار داده شده است.
در این نمایشگاه با استفاده از مجسمه های کوچک چوبی (از چوب درخت چنار) آداب و رسوم مردم مناطق کردنشین را به نمایش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آئین عروسی کردها، بازی های سنتی و بسیاری از آداب و رسوم دیگر همچون واقعه دلخراش بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم بعثی صدام و شخصیت های نامدار در این نمایشگاه معرفی شده است.
رحمان زاده، هنرمند مجسمه ساز ساکن روستای ˈناچیت ˈ بوکان، از سن 10سالگی به ساخت آثار چوبی و گلی روی آورده و تاکنون یکهزار و 600 اثر هنری منحصر به فرد را خلق کرده است.
این هنرمند آثار خود را تاکنون در شهرهای مختلف ایران از جمله اصفهان، کرمان، شیراز، ارومیه، سنندج، زاهدان، کرمانشاه، ایلام و کردستان عراق به نمایش گذاشته است.
این نمایشگاه سومین سال است که با کمک شورای اسلامی شهر و شهرداری بوکان برای میهمانان نوروزی در بوکان گشایش می یابد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا، گفت: این آثار مجموعه دایره المعارف مناطق کردنشین است.
اسعد جمیانی ادامه داد: استاد رحمان زاده برای خلق هر اثر پنج روز تلاش داشته و برای تکمیل هر یک از 60 مجموعه به نمایش گذاشته شده، یک ماه عمر صرف کرده است.
این پیکر تراش نیز دربارهٔ مجسمه‌های دست سازش به خبرنگار ایرنا گفت: این آثار بیانگر درد و رنج‌ها و شادی مردمان کرد این سرزمین است.
3072/7510/3093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال آداب و رسوم اصفهان شادی شورای اسلامی شهر مجسمه موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در این نمایشگاه هنرمندان تجسمی در حرکتی بشردوستانه درآمدحاصل از فروش آثار این نمایشگاه را جهت حمایت از کودکان غزه اختصاص خواهند داد.
سومین نمایشگاه «ماه دوم» در اردیبهشت ۱۴۰۳ با مشارکت هنرمندان مطرح و نمایش منتخبی از آثار ۳۰ هنرمند معاصر شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۶ در نگارخانه لاله افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا ۲۶ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنج شنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ به غیر از ایام تعطیل دایر خواهد بود.

در این نمایشگاه آثاری از: ناصر اویسی/ رضا بانگیز/ اردشیر بروجنی/ بهمن بروجنی/صادق بریرانی/ طا‌ها بهبهانی/صادق تبریزی/ بهنام جلالی جعفری/ هادی جمالی/مهدی حسینی/ ابراهیم حقیقی/ مصطفی خزایی/کامبیز درمبخش/محمدعلی سعیدی/ هوشنگ سیحون/ پرویز شاپور/ منیژه صحی/ امیر شاهرخ فر یوسفی/ منصور قندریز/ عباس کیارستمی/ مارکو گریگوریان/ مرتضی گودرزی دیباج / حسین محجوبی / اردشیر محصص/ ایراندخت محصص/ بهمن محصص/ مرتضی ممیز/ بهداد نجفی اسدالهی/ احمد نصرالهی/ رضا هدایت در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه