Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-19@06:04:10 GMT

مدافعان حرم، مهمترین دستاورد راهیان نور

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۸۹۸۱۵

الماس پویامنش فعال سیاسی سپاه امام حسن مجتبی(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: با توجه به نقش بی بدیل رهبری در پیروزی و استقرار جمهوری اسلامی، مشخص می شود که تاکید ایشان برضرورت پاسداشت مبانی و اصول فرهنگی این انقلاب ضرورتی مهم است و در این میان برنامه های راهیان نور جایگاهی ممتاز دارد که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: راهیان نور در پی حضور هدایت کننده مقام معظم رهبری درهشتم فروردین ماه سال1377در شلمچه قوت گرفت و منشاء حرکتی نو جهت توجه، درک و پذیرش عظمت ارزش های دفاع مقدس و انتشار آن درجامعه گردید.

این فعال سیاسی اظهار کرد: پس از سفر مقام عظمای ولایت به مناطق عملیاتی تا کنون، اردوهای راهیان نور به طور مرتب برگزار شده و توانسته نقش موثری در نشر فرهنگ و ارزش ­های دفاع مقدس بین آحاد جامعه خصوصاً شرکت کنندگان داشته باشد.

پویامنش افزود: راهیان نور از جمله تجارب ارزنده در کشور ما است که می توان آن را به عنوان یک راهبرد فرهنگی موثر برای افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران به شمار آورد.

وی عنوان کرد: راهیان نور حرکتی فرهنگی و نوین در جهت حفظ و انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل امروز است. از سال 1377 با حضور مقام معظم رهبری در منطقه شلمچه، حضور کاروان ها و مردم (خانوادگی) سال به سال پررنگ تر شده و ضرورت ارائه برنامه های فرهنگی و تبلیغی بیش از گذشته احساس می گردد.

این فعال سیاسی مطرح کرد: به همین دلیل تحلیل و ارتقای برنامه های فرهنگی در دستور کار مدیران قراردارد. شناخت و ارزیابی مولفه های اثربخشی قدرت نرم برنامه های راهیان نور بر بازدید کنندگان به ویژه جوانان از مهمترین اهداف این برنامه فرهنگی بزرگ کشور است.‌

پویا منش در ادامه تصریح کرد: بر اساس مشاهدات، برنامه های راهیان نور که برگرفته از فرهنگ اسلامی و ایثار و شهادت می باشد تاثیر عمیقی بر بازدید کنندگان داشته است.

وی اضافه کرد: در این میان تاثیر یادمان ها، نمایشگاها، تبلیغات و فضای محیطی که بر گرفته از معنویت و ایثارگری خالصانه رزمندگان است، اثرگذاری بیشتری از مولفه های دیگر داشته است.

این مسوول سیاسی یادآور شد: از مهمترین دستاوردهای این اتفاق عظیم فرهنگی، می توان به پرورش جوانانی غیور در حفاظت از حرم آل الله از میان نسل سوم انقلاب اشاره کرد که این امر بیانگر لزوم ایجاد فضاهای بازدید از یادمان های شهدای جنگ تحمیلی است.

1010/پ30/ب18

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۸۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مخازن زمستیک دستاورد دانش بنیان ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید این نوع مخازن مستقر در شهرک صنعتی علویجه شهرستان نجف آباد گفت: این شرکت امکان تولید این مخازن دو جداره از جنس استیل و کربن استیل با ظرفیت ۱ تا ۶۰۰ تن را مطابق با آخرین استاندارد‌های جهانی و ملی دارد.
محمدرضا محمودیان افزود: تعدادی از کشور‌های اروپایی، آمریکا، ژاپن و چین تولید کننده مخازن زمستیک گاز طبیعی مایع در جهان هستند.
وی گفت: حجم مخازنی که برای نگهداری گاز طبیعی مایع استفاده می‌شوند، بیشتر از اکسیژن و نیتروژن مایع است.
محمودیان اضافه کرد: اولین مخزن طراحی و تولید شده زمستیک گاز طبیعی مایع این شرکت دانش بنیان کروی و با حجم دو و نیم تن بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: با توجه به اینکه، ایران سومین تولید کننده بزرگ گاز دنیاست، تولید این مخازن، دست کم چند صد میلیون دلار، صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.
مدیر داخلی این شرکت دانش بنیان هم گفت: با توجه به اینکه نیروگاه‌های برق در زمستان با مشکل کمبود گاز روبرو هستند، با استفاده از این مخازن می‌توانند گاز مازاد در در فصل گرما را ذخیره و در فصل سرد استفاده کنند.
فرزاد افتخاری افزود: همچنین برای سوخت وسایل نقلیه سنگین مشابه کشور‌های خارجی هم می‌توان از این مخازن در اندازه کوچک استفاده کرد.
این شرکت دانش بنیان تولید کننده مخازن زمستیک (کرایوژنیک) زمینه اشتغال ۲۴۰ نفر را فراهم کرده است.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های گردشگری از مهمترین اقدامات سال آینده
  • ویژه برنامه لحظه تحویل سال ۱۴۰۳ در شلمچه برگزار می‌شود
  • تولید مخازن زمستیک دستاورد دانش بنیان ها
  • نگاهی به مهمترین فرازهای پیام‌های نوروزی مقام معظم رهبری در ۱۰ سال گذشته
  • شرکت ۱۴۲۹ دانشجو خراسان شمالی در اردوی راهیان نور
  • اعزام ۷۲۰۰ نفر از خراسان شمالی به راهیان نور
  • مهمترین مشکل پیش روی فرزندآوری، بحث‌های فرهنگی است
  • حجت الاسلام خسروپناه: امانتداری مهمترین ویژگی مومنان در پذیرش مسئولیت است
  • مهمترین موضوع جامعه‌ی امروز، فرهنگ‌سازی است
  • تبیین جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها