Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@10:36:49 GMT

قانون «همه يا هيچ» در بارداري

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۰۶۲۷

قانون «همه يا هيچ» در بارداري

خبرگزاري آريا -

آزمايش‌هاي «بتا» از مهمترين راه‌هاي تشخيص بارداري است
دکتر عبداللهيان با اشاره به نگراني‌هاي قانون «همه يا هيچ»، دوران بارداري مي‌گويد: طبق اين قانون بعد از لقاح، يا تخم سالم به رحم مي‌رسد و عمل لانه‌گزيني اتفاق مي‌افتد يا در صورت آسيب ديدن، تخم هرگز به رحم نمي‌رسد.
عبداللهيان با اشاره به اينکه همه بارداري‌ها برنامه‌ريزي شده نيستند، مي‌گويد: بسياري از خانم‌ها تا زمان به تأخير افتادن دوران قاعدگي متوجه بارداري خود نمي‌شوند، و اين زمان ممکن است بين 15 روز تا 1 ماه طول بکشد که در طول اين مدت ممکن است از مواد غذايي، دارو يا محصولات خطرناکي استفاده کرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همين دليل با اطلاع از بارداري خود، مضطرب سلامتي جنين‌شان مي‌شوند و اين‌که نکند به او آسيبي رسانده باشند.
او در خصوص علايم بارداري مي‌گويد: علايم فرضي شامل علايم استنباطي هستند که ممکن است خانمي، حتي پيش از زمان بارداري آن علايم را داشته باشد؛ نشانه‌هايي مثل درد زير دل، نفخ و سفت شدن سينه‌ها که از جمله نشانه‌هاي احتمالي بارداري‌اند و نمي‌توان صرف اعتماد به اين نشانه‌ها بارداري را تأييد کرد. اين کارشناس ارشد مامايي به دو قانون مهم بارداري اشاره مي‌کند و مي‌گويد: يکي از اين قوانين، قانون علايم فرضي است که مي‌گويد اگر خانمي براي بارداري اقدام کرده است، بايد تا زمان مثبت بودن نتيجه بارداري، خود را باردار فرض کند.
عبداللهيان قانون بعدي را قانون «همه يا هيچ» معرفي مي‌کند و مي‌گويد: طبق اين قانون، بعد از عمل لقاح، بين 5 روز تا 1 هفته زمان طول مي‌کشد تا تخم بتواند خود را به رحم رسانده و در آن‌جا لانه‌گزيني کند. اين کارشناس ارشد مامايي مي‌گويد: اگر خانمي در طول اين مدت دارو يا ماده غذايي را که باعث آسيب رساندن به جنين مي‌شود، استفاده کرده باشد، آن تخم به رحم نرسيده و عمل لانه‌گزيني اتفاق نمي‌افتد. يعني يا تخم سالم به رحم مي‌رسد يا در صورت آسيب ديدن هرگز به رحم نمي‌رسد.
او مي‌گويد: آزمايش‌هاي «بتا» از مهمترين راه‌هاي تشخيص بارداري است که بيشتر براي تشخيص بارداري خارج از رحم اهميت دارد و اضافه مي‌کند: سطح بتا در بارداري بسيار با اهميت است زيرا ميزان بتاي خون بايد به اندازه‌اي رسيده باشد که بتواند روي دستگاه گوارش اثر بگذارد.
عبداللهيان آزمايش بتا را يکي از روش‌هايي مي‌داند که با توجه به شرايط بدني و فردي خانم‌هاي مختلف، متفاوت است. او با توجه به اينکه هيچ بارداري با بارداري ديگر قابل مقايسه نيست، مي‌گويد که حتي بالا بودن بتا لزوما به معني بارداري سالم نيست و ممکن است خانمي با بتاي کم، بارداري سالمي داشته باشد يا برعکس خانمي با بتاي بالا دوران بارداري خطرناکي را بگذراند. اين عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي مي‌گويد: اکثر خانم‌هاي باردار در مقايسه سطح بتاي خود با بارداري‌هاي مشابه اطراف‌شان استرس مي‌گيرند. اين استرس هم باعث ترشح هورمون‌هايي در خون مي‌شود که مراتب آسيب‌هاي بيشتري را براي فرد همراه مي‌آورد.
ايشان در پايان و در پاسخ به نگراني‌هاي ديده نشدن ساک بارداري مي‌گويد: ساک بارداري همان تغييرات ديواره رحم است که برايآماده‌سازي رحم در لانه‌گزيني اتفاق مي‌افتد. اين ساک هاله‎اي‌ست که جنين را در بر مي‌گيرد و تقسيمات سلولي در آن اتفاق مي‌افتد. او مي‌گويد: گرچه در بسياري از موارد ساک بارداري وجود دارد، اما به دليل ضخامت کم آن قابل تشخيص و ديده شدن نيست و از هفته چهارم يا پنجم بارداري و به کمک سونوي واژينال قابل تشخيص است.
منبع:ninisite.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

به گزارش خبرآنلاین، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی مجدد از مردم قانون‌مدار ایران برای همکاری و همراهی در اجرای «طرح نور»؛ گزارشی از اقداماتِ فراجا را از آغازِ طرح تاکنون تشریح کرد.

در اطلاعیه شماره سه فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرحِ نور"(عفاف و حجاب) آمده است: با اجرای طرح نور از روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اکثر بانوان این مرز و بوم با مجریان قانون و حافظان امنیت در تعامل، همکاری و همراهی بودند. گزارش‌های میدانی و بررسی‌های دقیق با ابزار هوشمند نشان‌داده است که وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح مطلوب‌تر بوده و این شرایط در روزها و هفته‌هایِ آینده روندِ بهتر و مناسب‌تری خواهد یافت. براین اساس اجرای طرح نور منطبق با خواست و ساخت عمومی جامعه و مسئولین اجرایی کشور و براساس وظایف محوله به پلیس بعنوان مجری قانون در کنار دیگر ماموریت‌های امنیتی و انتظامی، تداوم خواهد داشت و برخی شیطنت‌های رسانه‌ای توسط جریان سازی معاندین در اجرای سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت.

ناگفته پیداست که پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد. فضای فعلی و راهبرد فراجا در شرایط کنونی حفظِ نظم و انضباطِ اجتماعی در قالبی ایجابی و تذکره ای است و صِرفاً با هنجارشکنانی که به حریم و حُرمتِ شهروندِ ایرانی تعدی می‌کنند برخورد قانونی توام با دقت و حساسیت خواهد کرد.

در پایان ضمن تقدیر وسپاس از مامورین وظیفه شناس پلیس که با سعه صدر و خویشتنداری توام با اقتدار، در اجرای این ماموریت مهم تلاش میکنند، قدردان شما ملت فهیم و عزیز هستیم که همواره و پیوسته برای ارتقای امنیت روانی و اجتماعی جامعه با پلیس همگام و همراه هستید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897202

دیگر خبرها

  • ابراهیم رئیسی یک قانون ابلاغ کرد
  • استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال با برق سراسری
  • جزئیات قانون جدید گواهینامه رانندگی 1403
  • آیا فرد غیر مسلمان از مسلمان ارث می برد؟ / بررسی ارث بین مسلمان و غیر مسلمان در قانون مدنی
  • اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب
  • اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب
  • قانون اساسی برخاسته از نماز + فیلم
  • مهدی پاشازاده: استقلال به لطف هواداران اول است؛ قانون باید برای همه یکسان باشد / فیلم
  • جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است
  • چه شد که ون‌ها برگشتند؟