Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@22:07:19 GMT

بیوگرافی امیرعباس گلاب خواننده و آهنگساز ایرانی

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۰۸۷۴

بیوگرافی امیرعباس گلاب خواننده و آهنگساز ایرانی

خرداد: امیرعباس گلاب خواننده و آهنگساز ایرانی در ۲۴ آبان ماه ۱۳۶۵ در شهر تهران به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل آکادمیک رشته موسیقی است و گاهی اوقات ترانه هم می‌سراید. او موسیقی را از سن ۷ سالگی با آواز سنتی نزد پدرش که نوازنده موسیقی سنتی بود آغاز کرد و در ۱۴ سالگی به موسیقی پاپ روی آورد و نواختن گیتار را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه ورود به عرصه هنر

امیرعباس گلاب ۷ سال بیشتر نداشت که آموزش خود را درزمینهٔ موسیقی زیر نظر پدرش که نوازنده سازهای سنتی بود آغاز کرد. مادرش علاقه داشت که پسرش خواننده شود و با تشویق‌های او به خوانندگی روی آورد وی تا سن ۱۴ سالگی موسیقی سنتی کار می‌کرد که به نظرش این سبک بسته بود اما در یک مهمانی خانوادگی آقای فرمان فتحعلیان را در حال اجرا با گیتار دید که همین باعث شد او جذب موسیقی پاپ شود و سبک خود را تغییر دهد.

امیرعباس در کنار مادرش

پدرش یکی از مخالفین سرسخت وی در مورد تغییر سبک و روی آوردن به سبک پاپ بود و حتی به او می‌گفت اگر تار و سه‌تار بخواهی برایت تهیه می‌کنم اما گیتار نه! و پدرش همچنان مخالف پاپ خواندن وی است.

امیرعباس گلاب در دوره‌ای کوتاه نزد استاد محمد نوری شروع به کارکرد و اولین تک آهنگ خود را در سال ۱۳۸۶ با عنوان فقط برو ارائه کرد و مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت و به‌صورت رسمی وارد دنیای موسیقی شد.

امیرعباس گلاب در کنار پدرش

اجرای تیتراژ سریال ستایش

سریال ستایش مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی سعید سلطانی و تولید سال ۱۳۸۸ می‌باشد. پخش سری اول این مجموعه از ۱۲ آذرماه ۱۳۸۹ آغاز شد و در ۶ آبان ۱۳۹۰ به پایان رسید. پس از پخش ۴۴ قسمت از این مجموعه، پخش سری دوم این مجموعه از ۲۷ دی ۱۳۹۲ آغاز گردید و در ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ به پایان رسید.

امیرعباس گلاب در سال ۱۳۸۷ با ترانه‌ای از علیرضا آذر و تنظیم سعید شمس را اجرا کرد و با اجرای این آهنگ به اوج محبوبیت و شهرت رسید. پس از پخش این آهنگ وی شروع به پخش تک آهنگ‌های رسمی خود کرد و آهنگ‌هایی چون قدم، خدایا کجایی و هوس کردم را منتشر کرد.

در پی ساخت فصل دوم این سریال امیرعباس گلاب دوباره به این پروژه دعوت شد و این بار با ترانه‌ای از مریم دلشاد و ملودی امین قباد و تنظیم سعید شمس آهنگی به‌مراتب زیباتر را اجرا کرد که دوباره مورد استقبال قرار گرفت.

اجرای قطعات فیت

امیرعباس گلاب به اجرای آهنگ‌هایی که به‌صورت همخوانی با خواننده‌های دیگر باشد علاقه دارد و می‌گوید: من علاقه زیادی به اجرای کارهای فیت دارم اما مشکلی که وجود دارد این است که متأسفانه به دلیل رقابت خواننده‌ها به آهنگ‌های دوصدایی توجهی نمی‌شود. در دنیا خواننده‌های مشهور و بزرگی باهم فیت می‌دهند و شاهد این موضوع هستیم. من با اشوان یک کاردارم، با سیامک عباسی هم همین‌طور. با امین قباد هم قطعه «لعنت» را خواندیم. من صدا و آهنگسازی امین قباد را خیلی دوست دارم. دیوونه، قبل از تو، تو از کجا پیدات شد و دل‌خوشی و چند قطعه دیگر دارم که باوجود امین قباد عزیز موفق شده است.

ازدواج و همسر امیرعباس گلاب

وی تاکنون ازدواج‌نکرده است و هم‌اکنون مجرد می‌باشد.

کارنامه موسیقیایی امیرعباس گلابآهنگ‌ها فقط برو ستایش ۱ (تیتراژ سریال ستایش شبکهٔ سه صداوسیما) کابوس غممو ‌ قدم (باهمراهی سارا نائینی) خدایا کجایی هوس کردم جنس زن ‌ بمب جنون (باهمراهی علیرضا آذر) ستایش ۲ (تیتراژ سریال ستایش شبکه ۳ صداوسیما) قبل از تو بخشش (باهمراهی حمید صفت) بابایی دیوونه توسل عشق تو تو از کجا پیدات شد (تیتراژ برنامه سه نوبر شبکه ۳ با مجری رضا رشید پور) از تو ممنونم زیبای لعنتی (باهمراهی مسیحا شجاعی) دل‌خوشی (تنظیم معین راهبر) لعنت (باهمراهی امین قباد) دل‌فریب (باهمراهی سیامک عباسی) بانو جان سادس بریم دریا هم نامآلبوم

امیرعباس گلاب تاکنون هیچ آلبوم رسمی منتشر نکرده است و در حال کار بر روی آلبوم رسمی خود است. وی می‌گوید به احتمال فراوان نام این آلبوم ستایش است.

اجرا و کنسرت

امیرعباس گلاب به همراه حمید صفت اجرایی در تبریز داشتند که مورد استقبال قرار گرفت بازخورد این اجرا را خبرگزاری فارس منتشر کرد. وی همچنین اجرایی زنده در برنامه ویژه شبکه جام جم اجرا کرده است.

حضور در برنامه دورهمی

امیرعباس گلاب خواننده و آهنگساز خوب کشورمان در چهارشنبه ۱ فرودین ماه ۱۳۹۷ در برنامه دورهمی حضور پیدا کرد و قطعاتی را در این برنامه اجرا کرد. یکی دیگر از مهمان های این برنامه مصطفی زمانی بود.

اینستاگرام امیرعباس گلاب

در مطلب بالا بیوگرافی امیرعباس گلاب خواننده و آهنگساز کشورمان را خواندید، همچنین شما برای پیگیری فعالیت‌های هنری و زندگی روزانه وی می‌توانید به آدرس اینستاگرام او مراجعه کنید.

amirabbasgolab@

مجله ستاره

برچسب ها: امیرعباس گلاب ، خواننده ، مهران مدیری ، دورهمی ، حمید صفت

منبع: خرداد

کلیدواژه: امیرعباس گلاب خواننده مهران مدیری دورهمی حمید صفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۰۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد

دریافت 61 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای نمایش «گالیله»، ویدئویی از مراحل ضبط قطعه موسیقی نمایش «گالیله» با خوانندگی پولاد کیمیایی که این شب‌ها در تئاتر شهر روی صحنه است، منتشر شد.

قطعه «آهای گالیله» از زبان یک خواننده دوره‌گرد در نمایش «گالیله» خوانده می‌شود که ترانه آن را کاوه آفاق سروده و آهنگسازی و تنظیم موسیقی نمایش و همچنین این ترانه بر عهده محمدرضا چراغعلی آهنگساز شاخص کشور بوده است.

نمایش «گالیله» به تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور با نقش‌آفرینی فرهاد آییش، صدف اسپهبدی، نورا هاشمی، محمد نادری، حمید رحیمی، شهروز دل‌افکار، آرش فلاحت‌پیشه، محمد معتضدی، اشکان صادقی، فربد فرهنگ‌، علیرضا ساوه درودی، سامان کرمی و علیرضا مویدی در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه است.

نمایشنامه «گالیله» نوشته برتولت برشت و ترجمه حمید سمندریان است و دراماتورژی متن را نیز محمد امیریاراحمدی بر عهده دارد.

فروش بلیت این نمایش در سایت تیوال و همچنین فروش بلیت ردیف هفت نیز در سایت گیشه تئاتر در دسترس علاقه‌مندان است.

کد خبر 6097107 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد
  • دوقلوهای اصفهانی آهنگ شیرازی منتشر کردند/داستان به روز رسانی شدن!
  • جذاب‌ترین قابلیت استوری اینستاگرام رونمایی شد
  • جدیدترین و جذاب ترین قابلیت‌های استوری اینستاگرام
  • جدیدترین قابلیت‌های استوری اینستاگرام + عکس
  • جدیدترین و جذاب ترین قابلیت‌های استوری اینستاگرام | عکس
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟