Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-19@03:47:44 GMT

بیوگرافی مصطفی زمانی بازیگر سینما و تلویزیون

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۰۹۳۲

بیوگرافی مصطفی زمانی بازیگر سینما و تلویزیون

خرداد: مصطفی زمانی بازیگر سینما و تلویزیون در ۳۰ خرداد ۱۳۶۱ در شهر گیلان به دنیا آمد. پدر وی اصالتاً مازندرانی و مادرش اهل گیلان است و تا سن ۷ سالگی به همراه خانواده در شهر املش زندگی می‌کرد و بعد شهرستان فریدون‌کنار نقل‌مکان کردند و در این شهر بزرگ شد. او سه برادر و یک خواهر دارد و فرزند سوم خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت تکنولوژی از دانشگاه آزاد دریافت کرده است.

وی با بازی در سریال یوسف پیامبر به شهرت رسید.

ورود به عرصه هنر

مصطفی زمانی از سال ۱۳۸۵ با بازی در نقش یوسف در سریال یوسف پیامبر وارد دنیای بازیگری شد و به مردم معرفی شد و نظر مخاطبین را به خود جلب کرد. او در بین کاندیداهای زیادی برای نقش یوسف توسط فرج‌الله سلحشور انتخاب شد. وی در سال ۱۳۸۸ برای اولین بار جلوی دوربین سینما رفت و در فیلم آل بازی کرد. آل فیلم سینمایی به کارگردانی بهرام بهرامیان و ساخت سال ۱۳۸۸ است.

حضور در سریال یوسف پیامبر

مصطفی زمانی فعالیت هنری خود را با بازی در این سریال آغاز کرد. یوسف پیامبر نام یک مجموعه تلویزیونی پیرامون زندگی یوسف به کارگردانی فرج‌الله سلحشور است. نخستین قسمت این سریال ۴۵ قسمتی جمعه ۷ تیرماه ۱۳۸۷ ساعت ۲۲ پخش شد.

در سریال یوسف پیامبر محمود پاک‌نیت، کتایون ریاحی، جعفر دهقان، عباس امیری، جهانبخش سلطانی، رحیم نوروزی، مهوش صبر کن، الهام حمیدی، پروانه معصومی، لیلا بلوکات و … به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در این مجموعه مصطفی زمانی ایفاگر نقش یوسف است و نقش پدرش یعقوب را محمود پاک‌نیت ایفا می‌کند. شخصیت زلیخا که در حین مراحل فیلم‌برداری بازیگر آن انتخاب شد را کتایون ریاحی و نقش عزیز مصر پوتیفار هم جعفر دهقان بازی کرده‌اند.

بازی در سریال شهرزاد

مصطفی زمانی در سریال شهرزاد نقش فرهاد را بازی کرد. شهرزاد مجموعه‌ای نمایشی که فصل اول آن در سال ۱۳۹۴ در ۲۸ قسمت و فصل دوم آن در سال ۱۳۹۶ در ۱۵ قسمت پخش شد. همچنین فصل سوم این سریال هم در زمستان ۱۳۹۶ آغازشده و در حال پخش است. کارگردان این سریال حسن فتحی و تهیه‌کننده آن محمد امامی است.

ازدواج و همسر مصطفی زمانی

وی هم‌اکنون در تهران زندگی می‌کند و مجرد است. البته شایعاتی در مورد ازدواج وی با پگاه آهنگرانی در اینترنت منتشر شد که این خبر تکذیب شد.

مصطفی زمانی و پریناز ایزدیار

کارنامه هنری مصطفی زمانیفیلم‌های سینمایی۱۳۹۶ تیک آف۱۳۹۵ سارا و آیدا۱۳۹۵ لابی۱۳۹۴ یک روز بخصوص۱۳۹۳ ماهی سیاه کوچولو۱۳۹۳ جامه دران۱۳۹۳ حسین۱۳۹۲ خط ویژه۱۳۹۱ آینه شمعدون۱۳۹۱ برلین-7۱۳۹۰ جیب بر خیابان جنوبی۱۳۹۰ من همسرش هستم۱۳۹۰ قصه عشق پدرم۱۳۹۰ ملکه۱۳۸۹ یک عاشقانه ساده۱۳۸۹ سوت پایان۱۳۸۹ پریناز۱۳۸۹ بوی گندم۱۳۸۹ قصه پریا۱۳۸۸ کیفر۱۳۸۸ بدرود بغداد۱۳۸۸ آلسریال‌ها

سریال‌های تلویزیونی و نمایش خانگی

۱۳۹۸ موسی (ع)۱۳۹۶ شهرزاد (فصل سوم)۱۳۹۶–۱۳۹۵ شهرزاد (فصل دوم)۱۳۹۴ شهرزاد (فصل اول)۱۳۸۷ در چشم باد۱۳۸۷ یوسف پیامبرفیلم‌های کوتاه۱۳۹۴ بیست هفته به کارگردانی مسعود قراگزلوبرنامه‌ها گاراژ ۸۸۸ به کارگردانی سام کلانتری ۱۳۹۴ (مهمان برنامه)مستندها نام و نشان به کارگردانی مهدی جعفری ۱۳۹۴ (گوینده متن)

 

جوایز و افتخارات مصطفی زمانی جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم جیب بر خیابان جنوبی به کارگردانی سیاوش اسعدی، در جشن سینمای ایران جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم قصه عشق پدرم به کارگردانی محمدرضا ورزی، در جشن سینمای ایران کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم یک عاشقانه ساده به کارگردانی سامان مقدم، در سی‌امین جشنواره فیلم فجر کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم قصه پریا به کارگردانی فریدون جیرانی، در پانزدهمین جشن سینمای ایران کاندیدای بهترین بازیگر مرد سال برای بازی در فیلم کیفر به کارگردانی حسن فتحی، از دیدگاه منتقدان کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم بدرود بغداد به کارگردانی مهدی نادری، در یازدهمین جشنواره فیلم دفاع مقدس کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در سریال یوسف پیامبر به کارگردانی فرج‌الله سلحشور، در دوازدهمین جشنواره فیلم حافظحضور در برنامه دورهمی

مصطفی زمانی بازیگر سینما و تلویزیون در چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ در برنامه دورهمی حضور پیدا کرد و با مهران مدیری به گفتگو پرداخت. در این برنامه امیرعباس گلاب هم قطعاتی را اجرا کرد.

اینستاگرام مصطفی زمانی

در مطلب بالا بیوگرافی مصطفی زمانی بازیگر سینما و تلویزیون را خواندید، همچنین شما برای پیگیری فعالیت‌های هنری و زندگی روزانه وی می‌توانید به آدرس اینستاگرام او مراجعه کنید.

 

مجله ستاره

برچسب ها: مصطفی زمانی ، بازیگر ، دورهمی ، سینما ، مهران مدیری

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری دیده نشده از سریال افعی تهران (عکس)

ایده افعی تهران به ذهن پیمان معادی رسید؛ این بازیگر با همراهی پویا مهدوی زاده فیلمنامه را نوشت، قرار بود «افعی تهران» را معادی کارگردانی کند اما بعدها سامان مقدم کارگردان این سریال شد. سریالی که تابستان سال جاری مجوز تولیدش توس ساترا صادر شد و در نهایت سریال برای اول اسفند آماده پخش شد.

در این سریال ۲۰ قسمتی که جواد فرحانی کارگردانی آن را برعهده دارد. بازیگرانی چون پیمان معادی، سحر دولتشاهی، آزاده صمدی، پژمان جمشیدی، هومن سیدی، مریلا زارعی حضور دارند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: همکاری مشترک پیمان معادی و سامان مقدم در سریال «افعی تهران» پیمان معادی درگیر یک پرونده قتل شد پیمان معادی بازیگر همراه با خواهرش در پشت صحنه سریال افعی تهران (عکس)

دیگر خبرها

  • تصاویری دیده نشده از سریال افعی تهران (عکس)
  • تقلید صدای نعیمه نظام‌دوست توسط یوسف تیموری (فیلم)
  • (ویدئو) جشن تولد ناریمان الصالحی بازیگر زن عراقی برای مصطفی زمانی
  • (ویدئو) تیزر سریال عربی «آمرلی» با بازی مصطفی زمانی و نریمان الصالحی
  • پشت‌پرده سریال آمرلی؛ تصویری جنجالی از مصطفی زمانی با مدل زن عراقی که از شوهرش طلاق گرفته است!
  • همه چیز درباره سریال «آمرلی»؛ ناریمان الصالحی کیست؟
  • سورپرایز آقای بازیگر جلوی مادرش در تلویزیون | ببینید
  • مصطفی زمانی با «آمرلی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید +فیلم
  • آخرین وضعیت رضا داوودنژاد در بیمارستان | دلیل بیماری او مشخص شد
  • سال ۱۴۰۲ دفتر زندگی این هنرمندان را بست