Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@14:35:02 GMT

آشنایی با اختلال در نوشتن کودکان

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۲۰۲۵

یک روانشناس کودک در رابطه با اختلال در نوشتن توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش میزان، مهدی باختری گفت: برخی از کودکان پیش از ورود به مدرسه با اختلال نوشتن مواجه هستند و همین موضوع نیز سبب می‌شود زمانی که وارد مدرسه می‌شوند نیز با دشواری بتوانند بنویسند.

وی افزود: کودکانی که با اختلال نوشتن مواجه هستند به دشواری مشق نوشته و برای در دست گرفتن مداد با مشکل مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این روانشناس کودک در خصوص اختلال نوشتن و خواندن در میان برخی از کودکان خاطرنشان کرد: نوشتن فرآیندی عصبی است که نیاز به هماهنگی مکانیسم‌های چندگانه مغز دارد.

باختری با اشاره به لزوم همکاری والدین با کودکانی که دارای اختلال در نوشتن هستند تصریح کرد: کودکانی که دچار مشکل اختلال در نوشتن هستند ماهیچه‌های دست بسیار ضعیفی داشته و لازم است والدین در ماه‌های نخست ورود فرزندان خود به مدرسه همکاری زیادی با آن‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از بهترین راهکار‌ها برای کاهش اختلال در نوشتن، تقویت ماهیچه‌های کودکان از طریق بازی است و در این بین بازی با خمیر و گل رس توصیه می‌شود.

این روانشناس اجتماعی در رابطه با علائم اختلال در نوشتن کودکان اذعان کرد: کودکانی که مبتلا به اختلال نوشتن هستند، دست خطی بدی دارند، در بسیاری از مواقع از گذاشتن سرکش‌ها در نوشتن خودداری کرده، املای آن‌ها دارای غلط‌های بسیاری است و در گذاشتن علائم نگارشی هیچ دقتی نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: بدون شک با آموزش‌های لازم به کودکان دارای اختلال نوشتن و تقویت روحیه آن‌ها به دلیل عقب بودن از کودکان دیگر می‌توان تا حدودی این اختلالات را کاهش داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نوشتن کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالک اینتر: آماده نوشتن تاریخ هستیم

به گزارش "ورزش سه"، اینتر می‌تواند با پیروزی برابر میلان در دیدار حساس امشب، قهرمانی خود در سری آ ایتالیا را قطعی کند و مقابل حریف دیرینه جشن قهرمانی بگیرد.

استیون ژانگ رئیس نراتزوری که مسابقات فرمول یک در گرندپری شانگهای به صورت زنده دنبال می‌کرد، در تماس با اسکای و خطاب به اینزاگی و بازیکنان گفت: نیازی به انگیزه دادن به شما نیست، فقط می‌خواهم از شما تشکر کنم.

او گفت: فقط می‌خواهم از شما به خاطر کارهایی که تاکنون انجام داده‌اید تشکر کنم. امروز بازی کنید تا از مسابقه لذت ببرید، زیرا اگر امروز این اتفاق (قطعی شدن قهرمانی) رخ ندهد، به زودی اتفاق می‌افتد. شما فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته‌اید.

ژانگ ادامه داد: برای همه و به خصوص برای کسانی که هرگز طعم آن را نچشیده‌اند، امیدوارم این اولین پیروزی از یک سری پیروزی‌های مهم باشد، ارزش‌های اینتر را بالا نگه دارید: اخلاق و احترام به حریف.

مالک نراتزوری گفت: آماده نوشتن تاریخیم. خیلی به آن نزدیکیم و قلبم همراه تیم و مربیست. تا وقتی من رئیس و مالک این باشگاهم، اینتر همیشه برای بالاترین اهداف خواهد جنگید.

دیگر خبرها

  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • سوپرایز مهم برای پدر و مادران جوان | افزایش ۲۵ درصدی یارانه کودکان
  • ترس و فرار کودکانی که برای اولین بار در زندگی خود پهپاد می‌بینند | ویدئو
  • مالک اینتر: آماده نوشتن تاریخ هستیم