Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک -ايرنا- معاون حفاظت و بهره برداري از منابع آب شرکت آب منطقه اي استان مرکزي گفت: سالانه 250 ميليون مترمکعب کسري مخزن در دشت هاي اين استان اتفاق مي افتد که سبب افت سفره هاي آب هاي زيرزميني شده است.

محمود قدبيگي روز پنجشنبه به مناسبت روز جهاني آب 22 مارس با شعار ` طبيعت براي آب` در گفت و گو با ايرنا افزود: بيشترين ميزان افت سطح آب هاي زيرزميني در دشت هاي استان مرکزي مربوط به دشت ساوه با 185سانتيمتر در سال و کمترين ميزان در دشت تفرش با 26 سانتيمتر در سال گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: پنج دشت از مجموع 15 دشت استان مرکزي، به علت برداشت بيش از اندازه، وضعيت بحراني دارند.
معاون حفاظت و بهره برداري از منابع آب شرکت آب منطقه اي استان مرکزي گفت: اجراي طرح احيا و تعادل بخشي منابع آب هاي زيرزميني با 15 طرح سازه اي و غيرسازه اي به عنوان بزرگترين طرح کشور به منظور کنترل ميزان برداشت از منابع آب زيرزميني و جلوگيري از افت بيشتر سطح آبخوان ها در دستور کار وزارت نيرو و شرکت آب منطقه اي است.
قدبيگي افزود: مهمترين طرح هاي در دست اجرا، شامل مسدود کردن چاه هاي غيرمجاز، حذف اضافه برداشت در چاه هاي پروانه دار، نصب کنتور هوشمند، ايجاد تشکل هاي حقابه و اطلاع رساني و فرهنگ سازي است.
وي اظهار کرد: مديرت توزيع آب و مصرف بهينه و استفاده از ظرفيت آحاد مردمي از جمله راهبردهاي حفظ منابع آب زير زميني است.
معاون حفاظت و بهره برداري از منابع آب شرکت آب منطقه اي استان مرکزي گفت: وضعيت منابع زيرزميني در دشت‌هاي اين استان به دليل اجراي طرح احيا و تعادل بخشي، تا حدودي بهبود نسبي پيدا کرده که ادامه اين روند نيازمند همراهي و هماهنگي مردم و کشاورزان منطقه است.
92 درصد از حجم آب مصرفي استان مرکزي در بخش کشاورزي، سه و نيم درصد در بخش صنعت و مابقي در بخش آشاميدني مصرف مي شود.
6991/3075
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، احمد گودرزی در این رابطه گفت: در راستای صیانت از منابع آبی استان، براساس گزارشات مردمی و باحضور به موقع گروه‌های حفاظت و نظارت بر بهره برداری منابع آبی، ۵۲ دستگاه حفارغیر مجاز در سال ۱۴۰۲ پس از اخذ دستور قضایی در سطح استان توقیف شد و به پارکینگ شرکت آب منطقه ای منتقل گردیدند.

وی افزود: اکثر حفاریهای غیر مجاز بصورت شبانه و در محیط های سربسته صورت می گیرد و کشف و توقیف دستگاه‌های حفار در اکثر موارد بر اساس گزارشات مردمی امکان‌پذیر است.

معاون شرکت آب منطقه‌ای لرستان تاکید کرد : از هم استانی های عزیز درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه اقدامی در این زمینه، در اسرع وقت مراتب رابه شرکت آب منطقه ای لرستان گزارش دهند و همیار همکاران ما در حفاظت از منابع آبی استان باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900190

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس