Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا؛ به بررسی وضعیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره و عنوان کرد: هدف سند تحول ایجاد دگرگونی و تحول نظامند و آینده پژوهانه در تمامی مؤلفه‌های پیدا و پنهان سیستم آموزش و پرروش است و صرفا به کتاب درسی یا فرآیند جذب معلم محدود نمی‌شود، بلکه تمام زیرساخت‌ها، فرآیندها و روندها را برای تغییر شامل می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویداهم با بیان اینکه اجرای سند تحول بسیار زمان بر و تخصصی است، گفت: سند تحول ذیل سند چشم انداز 20 ساله کشور تدوین شده و تلاش داریم تا سال 1404 احکام 131 گانه سند تحول را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: اگر آنچنان که باید و شاید با همکاری تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها و مدیران و معلمان و خانواده‌ها به پیش برویم پیام اصلی سند که گسترش تربیت در ساحت‌های شش گانه است، رخ می‌دهد و نظام آموزشی به یک نهاد فرهنگی تربیتی تبدیل می‌شود و زمینه تربیت پذیری کودکان را متناسب با اقتضائات زمان و شرایط فرهنگی جامعه فراهم می‌شود.

نوید ادهم سیر توجه به سند و عملیاتی کردن آن را طی سال‌های اخیر صعودی ارزیابی کرد و گفت: امروز بیش از گذشته نظام برنامه ریزی و مدیریت آموزش و پرورش التزام به اجرای سند دارد و فهم دقیق تری در مجموع نسبت به آن پیدا کرده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه 60 هزار معلم باید نسبت به این سند فهم کامل پیدا کنند، عنوان کرد: آموزش و پرورش نیازمند این تحول جدی است و در حال حاضر در مسیر اجرای سند هستیم هر چند می‌توانستیم حرکت جدی‌تر و بهتری نیز داشته باشیم.

وی یکی از موانع اجرای سند تحول را مشکلات اقتصادی خواند و با بیان اینکه این مشکل بر تمام فعالیت‌های آموزش و پرورش سایه انداخته است، تصریح کرد: به طور مثال زیر ساخت‌های فناوری مدارس، آموزش‌های مدیران و معلمان از جمله موضوعاتی است که به دلیل کمبود منابع و بودجه به طور کامل محقق و اجرایی نشد.

نویدادهم بی ثباتی در مدیریت سیستم آموزش و پرورش را نیز از دیگر معضلات موجود برشمرد و افزود: از زمان تصویب سند تا کنون با تغییرات مدیریتی متعددی روبرو بودیم و این تغییرات باعث افت و خیزهایی در اجرای سند شده است.  

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری رفع شد

امین سلیمانی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری صبح پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در زمان کرونا ما با بحران‌هایی زیادی مواجه بودیم و سختی‌های زیادی را آموزش و پرورش متحمل شد اما با تلاش و تدابیر مسئولین توانستیم این بحران را پشت سر بگذرانیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته اتفاقات مثبتی در حوزه آموزش و پرورش اتفاق افتاد گفت: معرفی دو معلم نمونه کشوری از استان چهارمحال و بختیاری بین ۱۵ معلم در سراسر کشور یک اتفاق بسیار عالی برای استان بوده است.

سلیمانی با اذعان بر اینکه عدم پیش بینی نیروی انسانی باعث شد با چالش روبه رو شویم گفت: ۱۳ درصد همکاران ما بازنشسته شدند و این یک چالش برای آموزش استان بود.

وی با اشاره به استخدام‌های پیش رو بیان داشت: در سال ۱۳۹۹ آزمون استخدامی برگزار شد و سهمیه این استان تنها ۲۹۴ نفر بود، در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۷۰ نفر جذب و در سال گذشته یک هزار و ۱۴۴ سهمیه و در سال جاری نیز طی هشت آزمون یک هزار و ۵۸۳ سهمیه جذب معلم برای استان لحاظ شده است.

سلیمانی به توزیع شیر رایگان در بین مدارس اشاره کرد و بیان داشت: هفته‌ای دو نوبت و گاهی اوقات هفته‌ای ۳ نوبت به تعداد ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار شیر با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بین مدارس ابتدایی توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته تجهیزات متفاوتی با ارزش ۷۰ میلیارد در حوزه‌های مختلف توزیع شد.

سلیمانی با بیان اینکه ۱۸ مرکز رفاهی در سطح استان وجود دارد گفت: اردوگاه شهید دانش آموزی بعد از ۱۸ سال تعیین تکلیف شد و در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی حوزه آموزش و پرورش را ساخت استخر شهید استکی دانست و گفت: این پروژه تا اول مهرماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام نوروز و تابستان اسکان مهمانان نوروزی را داریم که در سال گذشته ۳۶ هزار و ۳۰۴ نفر به مسافران اسکان داده شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه در همه مراسمات و مناسبت‌ها آموزش و پرورش سهیم است اذعان داشت: ۷۰ درصد از حوزه‌های رأی گیری در مدارس استان بوده است.

کد خبر 6095012

دیگر خبرها

  • تشویق شدید نکونام، در دوران پسا خطیر! (عکس)
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پرورش یک تکلیف ملی است
  • توجه به هوش مصنوعی در نقشه راه سند تحول آموزش
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پروش یک تکلیف ملی است
  • چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری رفع شد
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش