Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری، 'عبدالهاشم حسن‌نیا ' افزود: از طرفی 90 درصد جابجایی بار مسافر در سطح کشور از طریق جاده ها انجام می شود و این مساله اهمیت نگهداری مناسب راه ها را نشان می دهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان راهداری و حمل جاده‌ای جهت ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای هموطنان اقداماتی را در زمینه بهبود وضعیت جاده‌های کشور و علائم ایمنی راه‌ها طی سال جاری به‌ ویژه در ایام تعطیلات نوروزی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با برنامه ریزی مناسب امسال حدود 70 هزار دستگاه اتوبوس، سواری کرایه و مینی‌بوس با ظرفیت 900 هزار صندلی در این ایام آماده شد و با توجه به نظارت‌هایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی مسافربری در زمینه جابه‌جایی ایمنی مسافران انجام می‌شود، به هموطنان توصیه می‌شود حتی‌الامکان در سفرهای جاده‌ای از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند که ایمنی بیشتری دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از یک ‌میلیون و 400 هزار وسیله نقلیه شماره‌گذاری شده است و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده سفرهای جاده‌ای در ایام نوروز 5 تا 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا می‌کنند که امید است با برنامه‌ریزی‌های مناسب رفت و آمد مردم در این ایام به صورت روان و ایمن انجام شود.
وی از آمادگی کامل بخش راهداری در جاده‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: بیش از 14 هزار نیروی راهدار در قالب 1200 اکیپ راهداری و با بهره‌گیری از 9200 دستگاه ماشین‌آلات راهداری در 647 راهدارخانه در جاده‌های سراسر کشور مستقر هستند و بنا به ‌ضرورت و موقعیت جوی آماده خدمات ‌رسانی بوده و از قبل با مهیا کردن شرایط فیزیکی جاد‌ه‌ها جهت استفاده هموطنان تلاش مناسبی داشتند.
حسن‌نیا همچنین اظهار داشت: در زمینه بهبود وضعیت راه‌های کشور و ایمنی راه‌ها اقدامات مختلفی از جمله 50 هزار کیلومتر خط، خط‌کشی راه‌ها، مصرف 6.5 میلیون تن آسفالت، 600 کیلومتر اصلاح و نصب روشنایی راه‌ها، آشکارسازی علائم و تابلوها، نصب علائم هشداردهنده جهت یمن جریان ترافیک، ارتقای کیفی حفاظ‌های جانبی در شبکه بزرگراهی و آزادراهی انجام شده است.
وی، ضمن آرزوی سفری خوش و ایمن برای همه مسافران در طول جاده‌های کشور در ایام نوروز، ازهموطنان درخواست کرد اطلاعات مربوط به وضعیت ترافیکی محورهای جاده‌ای را از طریق تلفن گویای 141، سایت 141، اپلیکیشن 141 و پیام کوتاه 1000141 مرکز مدیریت‌ راه‌های کشور دریافت نمایند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از ترافیک پرحجم در مسیر بازگشت از شمال در دو محور هراز و چالوس خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت ترافیکی راه‌های کشور پس از پایان تعطیلات ۳ روزه در کشور گفت: در طول تعطیلات اخیر شاهد افزایش حجم سفرهای برون شهری بودیم و در همین راستا نیز همکاران من در پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده‌باش کامل قرار داشتند. روند سفرهای برون شهری نیز از روز چهارشنبه آغاز شده و در حال حاضر نیز شاهد تداوم روند بازگشت که از صبح دیروز آغاز شده بود؛ هستیم. در همین راستا نیز گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور حاکی از آن است که ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور چالوس در حدفاصل ولی آباد تا هریجان و مسیر شمال به جنوب محور هراز در محدوده‌های وانا ، شاهاندشت، گزنک و آب اسک نیمه سنگین است.

وی ادامه داد:‌ در آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک و برخی از مقاطع محور شهریار – تهران ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. در محدوده حکیم آباد آزادراه قم – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از جوی آرام در تمامی جاده‌های کشور است.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902956

دیگر خبرها

  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده هراز
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور
  • فیلم/ وضعیت ترافیک جاده‌های کشور از زبان رئیس پلیس راهور
  • آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟