Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا نصرآبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرمت آب انبار تاریخی محسن زاده (حاجی خان) که از اواسط بهمن ماه سال 96 آغاز شده بود، به پایان رسید.
وی بیان کرد: این مخزن یک میلیون و 600 هزار لیتر آب گنجایش دارد و با توجه به اتمام مرمت، آماده بهره برداری و بازدید مسافران و گردشگران در ایام نوروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: آب ‌انبار در محله تاریخی سرده و درون بافت تاریخی بیرجند قرار دارد و مانند دیگر آب ‌انبارهای موجود در منطقه دارای فضای ورودی، پلکان، پاشیر و منبع ذخیره آب است.
مسئول پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی شهر بیرجند با بیان اینکه فضای ورودی آب ‌انبار به صورت ساده و در عین حال دارای طاقی با قوس جناغی است افزود: بعد از فضای ورودی، پلکان های آب‌ انبار واقع و در طرفین ابتدای ورودی آن 2 سکو تعبیه شده است.
وی اظهار کرد: پوشش سقف در فضای داخلی به صورت طاق ‌آهنگ احداث شده و این پوشش تا انتهای پاشیر نیز به یک فرم ادامه می‌یابد و قسمت پاشیر که آخرین بخش معماری فضای داخلی آب‌ انبار محسوب می شود به شیوه ضربی پوشش یافته است.
منبع ذخیره آب این آب ‌انبار به شکل مستطیل به عمق آبگیر 10 متری با مصالحی چون آجر و ملات ساروج ساخته شده و دارای پوشش سقف گهواره ای است که مخزن آن جزو بزرگترین مخازن آب انبار به شمار می آید.
این بنای تاریخی سال 1379 با شماره 2907 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
3215*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال ایام نوروز گردشگران نوروزی مسافران آب انبار موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی محمدعلی کاووسی، گفت: بنابر اعلام هواشناسی شدت بارندگی‌ها امروز در شهرستان‌های بیرجند و خوسف وجود دارد. 

 وی افزود: بنابراین علاوه بر تیم‌های عملیاتی شهرستان بیرجند و خوسف تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قائن، سربیشه سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده باش به جهت احتمال وقوع سیلاب هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت تیم‌های عملیاتی قائن و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان پشتیبان شهرستان خوسف هستند. 

کاوسی گفت: همچنین در حال حاضر ۴ نفر در جاده خوسف_ معدن قلعه‌زری، در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند. 

وی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • بزرگترین مزیت ما کامران نجف‌ زاده است