Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:44:25 GMT

آسمان استان سمنان صاف است/وزش باد در دامغان

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۲۵۷۳

آسمان استان سمنان صاف است/وزش باد در دامغان

شاهرود-نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که آسمان غالب نقاط استان سمنان در دومین روز از بهار۹۷ آفتابی است اما ابرها از روز شنبه به این استان وارد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد آسمان غالب نقاط استان سمنان هم‌زمان با دومین روز از فروردین‌ماه۹۷ آفتابی و صاف است و درنتیجه پدیده خاص جوی نیز در این استان دیده نمی‌شود اما از روز شنبه کم‌کم ابرها وارد استان می‌شوند تا از صبح شنبه آسمان دیار قومس، نیمه‌ابری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌اکنون دمای هوای مرکز استان سمنان، ۲۰ درجه بالای صفر است و آفتاب درخشان می‌تابد بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان، ۲۳ و ۱۲درجه بالای صفر است همچنین وزش باد از ظهر پنج‌شنبه در برخی نواحی پیش‌بینی می‌شود اما درنهایت باید گفت پدیده خاص جوی برای روز پنج‌شنبه و حتی جمعه این شهرستان مشاهده نمی‌شود هرچند از شامگاه شنبه و به مداد شنبه می‌توان احتمال افزایش ابر را در این شهرستان داد.

ارتفاعات شاهرود نیمه ابری است

در شاهرود، این بزرگ‌ترین شهرستان دیار قومس اما وضعیت کمی متفاوت است در برخی نواحی این شهرستان آسمان نیمه‌ابری است اما در شهر پدیده خاصی مشاهده نمی‌شود این در حالی است که پیش‌بینی هواشناسی برای امشب و صبح جمعه شاهرود، آسمانی نیمه‌ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

تنها تفاوت شاهرود با دیگر شهرستان‌های استان سمنان امکان وزش باد شدید از شامگاه شنبه تا شامگاه جمعه است هم‌اکنون دمای هوا در شاهرود ۱۵درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه برای روز پنج‌شنبه، جمعه و شنبه به ترتیب ۲۱ و هشت، ۲۳ و ۱۰ و ۲۴و ۱۱ درجه بالای صفر است که نشان می‌دهد دما هوا در روز شنبه نسبت به امروز، دو درجه گرم‌تر می‌شود.

میامی شاید مطبوع‌ترین هوای این روزهای استان سمنان را تجربه می‌کند وزش باد ۱۴ کیلومتر بر ساعت اما تنها پدیده جوی این شهرستان شرقی نشین است دما هم‌اکنون ۱۵ درجه بالای صفر است و از شامگاه شنبه کم‌کم ابرها در آسمان این شهرستان رودت می‌شوند اما درنهایت پدیده خاص جوی در این شهرستان نیز دیده نخواهد شد.

وزش باد شدید در دامغان

خورشید درخشان دامغان در کنار دمای هوای ۱۷ درجه‌ای یک روز دل‌انگیز بهاری را برای مردم صددروازه رقم‌زده است این در حالی است که وزش باد تنها پدیده قابل‌توجه در دامغان خواهد بود تا جایی که پیش‌بینی هواشناسی وقوع بادها شدیدی با سرعت بیش از ۳۱ کیلومتر بر ساعت در این شهرستان خواهد بود.

وزش باد اما تا شامگاه آدینه نیز در دامغان وجود دارد اما امروز پنج‌شنبه، دمای هوای این شهرستان ۱۷ درجه بالای صفر است همچنین بیشینه و کمینه دمای هوا برای روزهای پنج‌شنبه، آدینه و شنبه به ترتیب، ۲۴ و ۱۱، ۲۵ و ۱۲ و ۲۶ و ۱۳ درجه بالای صفر است که نشان می‌دهد دمای هوا طی ۷۲ ساعت آتی سه درجه گرم‌تر خواهد شد.

گرمسار و ایوان کی دو شهرستان همسایه اما وضعیت متفاوتی نسبت به دیگر شهرستان‌های استان سمنان دارند این دو شهرستان با ورود سامانه کم‌فشار از سمت غرب که در بالا برای شهرستان‌های دیگر استان همراه با افزایش ابرها در روز جمعه و شنبه بیان شد، آسمانی نیمه‌ابری را شاهد هستند. وضعیت هوا درایوانی کی هم‌اکنون نیمه‌ابری، همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات و گرمسار نیمه‌ابری، همراه با افزایش ابر و وزش باد در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود اما احتمال بارش باران در روز جمعه و شنبه چندان زیاد نیست.

درنهایت باید گفت آسمان غالب نقاط استان سمنان صاف است و پدیده قابل‌ذکری در این استان وجود ندارد اما با ورود سامانه کم‌فشار از سمت غرب هم‌زمان با روز جمعه ممکن است به میزان ابرها افزوده‌شده و آسمان نیمه‌ابری شود همچنین احتمال رگبار پراکنده در برخی ارتفاعات دیار قومس وجود دارد دیگر پدیده قابل‌ذکر وزش باد شدید در دامغان است که بعضاً سرعت آن از ۳۰ کیلومتر بر ساعت نیز تجاوز خواهد کرد که البته این پدیده همه‌ساله در بهار دامغان مشاهده می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ آزمون استخدامی آموزش و پرورش شهرستان سمنان توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با حضور ۱۶۷۸ داوطلب به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد.

دکتر رضا زیاری، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، اظهار کرد: این واحد دانشگاهی به دلیل دارا بودن امکانات و تجهیزات خوب و باکیفیت، محیطی زیبا و کافی، همکاری همه جانبه و کاملی را به منظور فراهم آوردن شرایط ایده‌آل و مطلوب در برگزاری آزمون فوق با جهاد دانشگاهی به عنوان مجری آزمون داشته است.

زیاری گفت: آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش، صبح روز، جمعه ۱۴ اردیبهشت، همزمان با سراسر کشور و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های حفاظتی و امنیتی آزمون برگزار شد و یک هزار و ۶۸۷ داوطلب از شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر، سرخه، گرمسار و آرادان به رقابت پرداختند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و امکانات موجود در این واحد دانشگاهی، واحد سمنان، به عنوان حوزه‌ برگزاری این دوره از آزمون استخدامی اداره آموزش و پرورش در سطح شهرستان انتخاب و با جهاد دانشگاهی نهایت همکاری را داشتند.

این آزمون به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در مشاغل کیفیت بخشی، شامل مربی تربیت بندی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور برگزار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903104

دیگر خبرها

  • پیش بینی جوی نسبتا آرام و پایدار بر آسمان کرمان
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا کمی ابری
  • تصاویر بارش ماهی از آسمان یاسوج؟
  • سرزمین آفتاب در سالروز شهادت ششمین اختر آسمان ولادت غرق ماتم است
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  •  بارش باران در استان سمنان تداوم خواهد داشت