Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@01:40:21 GMT

نتایج انتخابات ریاست جمهوری 96 / لحظه به لحظه شمارش آرای انتخابات

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۲۷۰۷

نتایج انتخابات ریاست جمهوری 96 / لحظه به لحظه شمارش آرای انتخابات

‍‍‍‍‍‍

رکنا: روحانی رییس جمهور ایران ماند و مردم ایران به دعوت او بله گفتند. نتایج انتخابات ریاست جمهوری 96 به صورت لحظه به لحظه در این خبر به روز رسانی می شود. می توانید این اخبار را لحظه به لحظه در این گزارش دنبال کنید. با توجه به اعلام وزرات کشور باید نتیجه آرا از سوی ستاد انتخابات اعلام شود و رکنا بلافاصله پس از مشخص شدن آرا نتایج را انتشار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموع آرای اخذ شده تا به این لحظه : 41.220.131

سید مصطفی آقا میرسلیم 478.215 رای شمارش شده

حسن روحانی  23.549.616 رای شمارش شده

سید ابراهیم رئیسی ساداتی 15.786.449 رای شمارش شده

سید مصطفی هاشمی طبا 215.450 رای شمارش شده

آمار غیر رسمی از نتایج انتخابات را قانوناً نمی توانیم منتشر کنیم، هر چند که برخی از آمارهایی که در فضای مجازی منتشر شده اند، از نظر اعتبار، قابل اعتنا هستند.

با این حال در این لحظه تنها چیزی که می توانیم بگوییم این است که "ملت تکرار کرد" و شنبه در سراسر کشور جشن پیروزی ملت برپاست: خبر خوبی در راه است؛ ملت ایران پیروز شده است.

 

میزان مشارکت چند استان بزرگ کشور در انتخابات:

تهران: 5740315

اصفهان: 2560347

خراسان رضوی: 3329596

فارس: 2442678

خوزستان: 2147139

آذربایجان شرقی: 2009871

آذربایجان غربی: 1598198

 

آرای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تفکیک استان ها

 

به گزارش رکنا، صبح امروز انتخابات ریاست جمهوری 96 همزمان با انتخابات شورای شهر آغاز شد و از بین 56 میلیون واجد شرایط که می توانستند رای بدهند بیش از 70 درصد از مردم ایران در سراسر کشور و 100 حوزه خارج از کشور پای صندوق های رای آمدند.

رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت 8 صبح دیروز با حضور گسترده مردم در ایران و سایر کشورهای جهان برگزار شد.

تاکنون دوبار ساعت پایان رای گیری تمدید شده است و احتمال این وجود دارد که با توجه به حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری 96 ساعت پایان رای گیری انتخابات ریاست جمهوری تمدید شود.

حضور گسترده مردم به خصوص جوانان در انتخابات 96 حاکی از پایبندی ملت به نظام جمهوری اسلامی است و این مسئله می تواند نتایج خوبی برای ایران در منطقه داشته باشد.

شمارش آرا پس از پایان روز جمعه برای تعیین نتایج انتخابات ریاست جمهوری آغاز خواهد شد.

کارشناسان سیاسی پس از مشخص شدن کاندیداهای ریاست جمهوری نظرات گوناگونی را در خصوص نتایج انتخابات ریاست جمهوری ارائه کرده اند با این حال با توجه به حمایت همه جانبه هواداران دو جناح مطرح در کشور پیش بینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری دور از ذهن است.

بسیاری از کمپین ها در سطح فضای مجازی در دوران تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری برای جمع کردن آرا و تغییر یا تعیین نتایج انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفتند اما با این وجود همچنان پیش بینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری غیرقابل پیش بینی است.

سه مناظره ای که میان کاندیداهای ریاست جمهوری انجام شد نقش چشم گیری در شکل گیری افکار عمومی در خصوص نتایج انتخابات ریاست جمهوری 96 داشت اما همچنان تا شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری 96 نمی توان نتایج انتخابات ریاست جمهوری 96 را پیش بینی کرد.

برای پیگیری نتایج لحظه به لحظه انتخابات 96 به کانال تلگرام Telegram Telegram ما بپیوندید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

نگاهی به آمار انتخابات سال 92 ریاست جمهوری

نتیجه انتخابات سال 92 که آقای روحانی توانست با ۵۰٫۷۱٪ کل آرا به  عنوان رئیس جمهور منتخب برگزیده شد.

بنابر اعلام نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲، این دوره با مشارکت داخلی ۷۲٫۷٪ برگزار شد و حسن روحانی با ۵۰٫۷۱٪ کل آرا به عنوان رئیس جمهور منتخب برگزیده شد. این انتخاب با واکنش مثبت سران سایر کشورها مواجه شد و با توجه به دیدگاه‌های پیشین وی، امیدهای بین‌المللی نسبت به حل بحران‌های مرتبط با ایران را بیشتر ساخت.

گرایش

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت نوروز 97 مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران انتخابات ریاست جمهوری لحظه انتخابات 96 انتخابات ریاست جمهوری 96 نتایج انتخابات 96 نتایج انتخابات ریاست جمهوری 96 نتایج نتایج دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نتایج انتخابات ریاست جمهوری استان های کشور نتایج انتخابات ریاست جمهوری در استان های کشور آرای شمارش شده ریاست جمهوری نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری عکس من شوم فیلم دختر حادثه مرد زندگی شبکه های اجتماعی اخبار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز با استقبال نخست وزیر، وارد کلمبو پایتخت سریلانکا شده بود، دقایقی قبل در کاخ ریاست جمهوری این کشور مورد استقبال رسمی «رانیل ویکرماسینگه» همتای خود قرار گرفت.

کد خبر 6087858

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد