Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دامنه اقدامات غیررزمی نیرو‌های مسلح، در سال‌های اخیر با شتاب قابل توجهی روبه‌روست. سپاه و ارتش همزمان با تلاش برای ارتقا توان رزمی خود در انجام فعالیت‌های محرومیت‌زدایی، امدادرسانی و خدمت‌رسانی به مردم نیز نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کنند. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، دامنه اقدامات غیررزمی نیرو‌های مسلح، در سال‌های اخیر با شتاب قابل توجهی روبه‌روست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاه و ارتش همزمان با تلاش برای ارتقا توان رزمی خود در انجام فعالیت‌های محرومیت‌زدایی، امدادرسانی و خدمت‌رسانی به مردم نیز نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کنند.

در اصل ۱۴۷ قانون اساسی کشورمان آمده است: «‎‎‎‎‎دولت‏ باید در زمان‏ صلح‏ از افراد و تجهیزات‏ فنی‏ ارتش‏ در کارهای‏ امدادی‏، آموزشی‏، تولیدی‏، و جهاد سازندگی‏، با رعایت‏ کامل‏ موازین‏ عدل‏ اسلامی‏ استفاده‏ کند در حدی‏ که‏ به‏ آمادگی‏ رزمی‏ آسیبی‏ وارد نیاید».

افتتاح ۴ هزار و ۱۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی
در مراسمی که روز ۱۴ آذر در مجتمع الغدیر نیروی زمینی سپاه برگزار شد، ۴ هزار و ۱۵۰ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه در مناطق مرزی کشور به بهره‌برداری رسید.

سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در این مراسم که با حضور اقوام و عشایر مختلف کشورمان برگزار شد، با بیان اینکه «امید است سال آینده شاهد افتتاح ۷ هزار پروژه محرومیت‌زدایی باشیم»، اظهار کرد: «مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور منجر به ایجاد ناامنی می‌شود و هر کجا که فقر باشد، پیامد‌های ناگوار و خطرناکی را همچون ناامنی به دنبال خواهد داشت؛ لذا سپاه با انجام فعالیت‌های محرومیت‌زدایی به دنبال برقراری امنیت پایدار به خصوص در مناطق مرزی است.»

وی با بیان اینکه «محرومیت زدایی یکی از اقدامات بسیار مهمی است که سپاه مظلوم انجام می‌دهد و دشمنان از آن به عنوان کار اقتصادی یاد می‌کنند و در فضای مجازی آن را به صورت منفی انعکاس می‌دهند»، تاکید کرد: انجام پروژه‌های محرومیت زدایی، همه اش هزینه کردن است و سپاه هیچگونه سودی از این اقدامات نمی‌برد. سه تا چهار برابر بودجه‌ای که از دولت می‌گیریم را به همراه منابع و تجهیزات خودمان، صرف پروژه‌های محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق مرزی می‌کنیم.

رزمایش ۴ روزه «بهداشت و درمان» ارتش
رزمایش ۴ روزه «بهداشت و درمان ارتش» از سیزدهم لغایت شانزدهم آذر توسط نیرو‌های چهارگانه ارتش (زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیاء) در مناطق محروم و کم‌برخوردار «چابهار، پسابندر، سواحل مکران، ایرانشهر، خاش و کنارک استان سیستان و بلوچستان» و همچنین منطقه «سربیشه خراسان جنوبی» برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم پزشک «جلیل رجبی» فرمانده بهداشت، درمان، امداد و آموزش پزشکی کل ارتش در خصوص دستاورد‌های رزمایش بهداشت و درمان محمد رسول‌الله (ص) اظهار داشت: در جریان این رزمایش بیش از ۵۰ هزار نفر از محرومان شرق و جنوب کشور، در بیمارستان‌های صحرایی ارتش مورد ویزیت رایگان عمومی و تخصصی قرار گرفتند. همچنین ٥٠٠ نفر از این عزیزان از انواع خدمات دندان‌پزشکی، بهره‌مند شدند و ١٥٠ نفر نیز تحت عمل‌های مختلف جراحی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در این رزمایش به بیش از ٢ هزار نفر انواع خدمات پاراکلینیکی ارائه شد، گفت: در مجموع ارزش ریالی خدمات ارائه شده در این رزمایش طبق تعرفه دولتی حدود سه میلیارد تومان برآورد شده است. ضمن اینکه در طول اجرای این رزمایش با حضور نیرو‌های ارتش در روستا‌های منطقه بیش از چهار هزار بسته بهداشتی و آموزشی بین مردم توزیع کردند.

امدادرسانی فوری
امدادرسانی فوری نیرو‌های ارتش و سپاه به زلزله زدگان، از همان دقایق و ساعات اولیه بعد از وقوع زلزله نمود داشت. ساعاتی از وقوع زلزله استان کرمانشاه نگذشته بود که سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران، با برآورد ابتدایی از خسارات وارده، تقسیم کاری میان خود ترتیب دادند به نحوی که ارتش به امدادرسانی شهر سرپل ذهاب (به عنوان پرخسارت‌ترین شهر) و سپاه نبز به امدادرسانی روستا‌های این شهرستان بپردازد. مهمترین استدلال این تقسیم کار نیز وجود پایگاه نظامی ارتش در شهر سرپل ذهاب و آشنایی بیشتر با شهر بود.

اگر نمی‌آمدند...
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۶ در جمع مردم شهرستان زلزله‌زده‌ی سرپل‌ذهاب کرمانشاه اظهار کردند: «بنده معتقدم مسئولین بخش‌های مختلف بایستی مجاهدت خودشان را و تلاش خودشان را مضاعف کنند؛ همچنانی که در ساعات اوّل، ارتش در شهرها، سپاه در روستاها، به کمک در زیر آوار ماندگان شتافتند و حضور آن‌ها مؤثّر بود و اگر نمی‌آمدند غصّه‌ی ما و داغ ما خیلی بیش از این میشد و تلفات ما خیلی بیش از این میشد».

حضور میدانی فرماندهان
حضور فرماندهان کل ارتش و سپاه در مناطق زلزله‌زده غرب کشور در چند نوبت و همچنین حضور نسبتا دائمی فرماندهان نیروی زمینی سپاه و ارتش و سرکشی از روند امدادرسانی‌ها، باعث شده تا همگان سپاه و ارتش را طلایه‌داران امدادرسانی به زلزله زدگان غرب کشور بدانند.

سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه، سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه، امیر «محمد حسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش، سردار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه، امیر «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار «عبادالله عبداللهی» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، امیر «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش، سردار «غلامحسین غیب پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار «علی فضلی» جانشین سازمان بسیج مستضعفین، از جمله فرماندهان شاخص نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی بودند که با حضور میدانی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، اوضاع و احوال آسیب‌دیدگان را از نزدیک بررسی کرده و بر مدیریت امدادرسانی نظارت کردند.

تفحص پیکر قربانیان حادثه «اِی تی آر»
پس از سقوط هواپیمای «ای تی آر» در تاریخ ۲۹ بهمن که از تهران به مقصد یاسوج حرکت کرده بود و در نتیجه آن ۶۶ نفر مسافر و خدمه این پرواز جان خود را از دست دادند، در کنار عوامل هلال‌احمر و اورژانس، نیرو‌های ارتش و سپاه پاسداران نیز در راستای تفحص و جست‌وجوی «مکان دقیق سقوط»، «لاشه هواپیما» و «پیکر‌های جانباختگان»، نقش تاثیرگذازی داشتند.

به فاصله ۴۸ ساعت از حادثه، بالگرد‌های هوافضای سپاه پس از چندین ساعت پرواز بر ارتفاعات دنا، موفق به کشف لاشه هواپیمای «ای تی آر» شدند. سردار «رمضان شریف» سخنگوی سپاه پاسداران گفت: ۲ فروند بالگرد نیروی هوافضای سپاه صبح روز ۱ اسفند، لاشه هواپیمای آسمان را ارتفاعات کوه دنا پیدا کردند. مختصات دقیق محل سقوط هواپیما عبارت است از «N۳۰_۴۲۰۸» و «E۵۱_۴۲۹۳».

پس از پیدا شدن لاشه هواپیما، عمده مسئولیت‌های تفحص و جابجایی پیکر‌های قربانیان حادثه سقوط هواپیما، بر عهده نیرو‌های ارتش بود. تکاوران تیپ ۶۵ نیرو مخصوص هم به صورت پیاده و هم به صورت هلی‌برن از طریق بالگرد‌های پایگاه رزمی هوانیروز در اصفهان، خودشان را به محل سقوط هواپیما رسانده و طی چند روز عملیات که با شرایط جوی سخت و طاقت‌فرسایی همراه بود، توانستند اجزای مختلف پیکر‌های قربانیان این حادثه را جمع‌آوری کنند و به مقامات مسئول تحویل دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالله خسروی یکشنبه شب در دیدار فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه و معاونان وی ضمن تقدیر از حضور سردار هنریان مجرد و سایر فرماندهان این نیرو در مرزبانی گفت: مرزبانان در تأمین و ارتقا امنیت نقش ویژه ای دارند.

وی افزود: مرزداران در سنگر اول پاسداری از کشور قرار دارند و حساسیت کار آنان بسیار بالا و تأثیرگذار است و افتخار می‌کنند برای مردم خدمتگزاری می‌کنند

فرمانده مرزبانی استان بوشهر تصریح کرد: مرزبانان با موقعیت شناسی درست و به موقع از ورود هرگونه نا امنی به کشور جلوگیری می‌کنند.

وی گفت: نیروی دریایی سپاه یک نیروی مقتدر در خلیج فارس برای حراست و حفاظت از مرزهای آبی است

وی افزود: با تعامل منطقه دوم دریایی سپاه و سایر نیروهای مسلح در زمینه‌های مختلف، امنیت مطلوبی در منطقه وجود دارد.

سرهنگ خسروی در ادامه، پیگیری حقوق مرزنشینان را یکی از وظایف مهم مرزبانان برشمرد و بیان کرد: مرزبانان با رصد دقیق تحولات مرز و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی به استیفای حقوق مرزنشینان می‌پردازند.

کد خبر 6091494

دیگر خبرها

  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • تفحص پیکر پاک شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» پس از ۴۱ سال
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور