Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش دانشگاه گیلان با اشاره جایگاه خوب این دانشگاه در بین دانشگاه‌های کشور گفت: ما می‌توانیم بگوییم بزرگترین دانشگاه جامع شمال کشور هستیم؛ دانشگاهی که در رشته‌های متننوع دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه گیلان از سال ۱۳۴۶ با عنوان مدرسه عالی بازرگانی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۵۳ به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسید، این دانشگاه در سال‌های ۵۵ – ۱۳۵۴ در چارچوب قرارداد بین دولت‌های ایران و آلمان غربی سابق، دانشگاه گیلان، تاسیس و از سال ۱۳۵۶ فعالیت‌های آموزشی خود را با پذیرش ۱۵۵ دانشجو در ۹ رشته تحصیلی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه گیلان بطور مستقل و بدون وابستگی به آلمان، فعالیت‌های آموزشی خود را در ۸ رشته تحصیلی و با حدود ۵۰۰ دانشجو از سرگرفت و با رشد و گسترش آموزش عالی در کشور، دانشکده‌های علوم پایه، فنی، علوم کشاورزی، علوم انسانی و پزشکی ساخته شد و پس از آن نیز دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده منابع ساخته شدند.

به مناسبت گرامیداشت پنجاهمین سال فعالیت آموزش عالی در استان گیلان، در همین رابطه گفت‌وگویی داشتیم فرهاد شیرینی معاون آموزش دانشگاه گیلان که در ادامه آمده است.

خبرگزاری دانشجو: فعالیت‌های آموزشی دانشگاه گیلان در این ۵۰ سال چگونه بوده است؟

شیرینی: حوزه آموزشی در دو بخش عمده فعالیت‌های خودش را انجام می‌دهد، یکی بحث دانشجویان ودیگری اعضای هیئت علمی دانشگاه و بحث ارتقای همراهان و مباحثی مثل ترفیع، تبدیل وضعیت، پایه‌های مختلفی که می‌توانند داشته باشند.   در حوزه آموزشی برنامه ترمی و سالیانه و انتخاب واحد دانشجویان، برنامه ریزی برای جذب و بعضا مشکلات آموزشی آنان و راه اندازی رشته‌های مختلف را شامل می‌شود.   خبرگزاری دانشجو: تاریخچه دانشگاه گیلان و جایگاه فعالیت‌های آموزشی در سطح استان از قبل انقلاب و بعد انقلاب اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟   فرهاد شیرینی: در سال ۱۳۴۶ در استان گیلان مدرسه عالی بازرگانی که در این مدرسه رشته‌های مرتبط با این عنوان تاسیس شد. درسال ۱۳۵۳ شورای گسترش آموزش عالی تشکیل دانشگاه گیلان را مصوب کرد که در حدود سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۵ این دانشگاه به عنوان هفدهمین دانشگاه کشور فعالیت خودش را در ۹ رشته تحصیلی شروع کرد.   با توجه به قابلیت‌های موجود در دانشگاه گیلان در این استان و موقعیت بسیار مناسبی که داشت و مردم علاقه‌مند که این استان به آموزش عالی داشتند.فعالیت‌های دانشگاه گیلان شروع شد.   به خصوص در سال‌های بعد از انقلاب که توجه زیادی به گسترش رشته‌ها در مقاطع کارشناسی و به خصوص در دوره‌های تحصیلات تکمیلی شد و همان طور که عرض کردم ظرفیت خوبی که در این دانشگاه وجود داشت هم از نظر اساتید و هم از نظر شرایط استانی این گسترش، گسترش خیلی خوبی به همراه داشت به طوری که الآن ما در ۶۴ رشته گرایش کارشناسی،۱۶۶ گرایش کارشناسی ارشد و ۹۴ گرایش دکتری که در مجموع حدود ۳۲۴ رشته گرایش دانشجو می‌پذیریم.   این که عرض می‌کنم حدود به این معناست که بعضی از درخواست‌های ما در شورای گسترش در حال طرح است، انشالله امیدواریم تا مجوز‌های آن‌ها هم بیاید، ولی تقریبا در همین مجموعه است و ما الآن در سال بالای ۱۶۵۰۰ نفر در پذیرش دانشجو داریم که قسمت اعظمی از این دانشجویان، دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی هستند و این نشان دهنده فعالیت بسیار خوب و ارزشمندی است که اعضای هیئت علمی در دانشگاه گیلان و البته دانشجویان ما از خودشان نشان می‌دهند، موفقیت‌های خیلی خوبی هم داشتند.   تعداد قابل ملاحظه‌ای از دانشجویان ما به عنوان دانشجویان استعداد‌های درخشان بدون کنکور با رتبه‌های بالا در دانشگاه‌های خیلی خوب جذب می‌شوند و خود ما هم این‌ها را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌پذیریم و نتیجه فعالیتهایشان جایگاه بسیار خوب دانشگاه گیلان در بین دانشگاه‌های کشور هست ما در واقع می‌توانیم بگوییم بزرگترین دانشگاه جامع شمال کشور هستیم دانشگاهی که در رشته‌های متننوع دانشجو می‌پذیرد.     تعداد قابل ملاحظه‌ای از دانشجویان ما به عنوان دانشجویان استعداد‌های درخشان بدون کنکور با رتبه‌های بالا در دانشگاه‌های خیلی خوب جذب می‌شوند     این دانشجویان به صورت روزانه، شبانه و در مجموعه پردیس دانشگاهی فعالیت دارند و در دوره‌های مجازی که البته پردیس دانشگاهی دوره‌ای مجازی ما مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند به هر حال دانشجویان در ده دانشکده و یک پردیس دانشگاهی و پژوهشکده‌های مختلف فعالیت دارند و امیدواریم انشالله دانشکده‌های ما در صورتی که مجوز آن‌ها بیاید، بتوانیم گسترش بدهیم.   خبرگزاری دانشجو: در مورد رشته‌ها بین رشته‌ای و نوین چه فعالیت‌هایی انجام شده است؟   فرهاد شیرینی: به هر حال توجه به رشته‌های بین رشته‌ای و رشته‌هایی که با علم روز همگام و همراه حرکت بکنند در سرلوحه‌ی کار‌های ما قرار دارد و به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی ما قرار دارد.

ما از گروه‌های آموزشی  در خواستی کرده ایم که در تالیف رشته‌ها و پیگیری آن توجه داشته باشند. در برنامه‌ی عملیاتی دانشگاه مرتبط با سند راهبردی به این موضوع توجه شده است.   رشته‌های که همکاران ما درخواست کرده اند، بسیار به رشته‌ای روز و رشته‌های بین رشته‌ای توجه شده و یکی ازنشانه‌های آنهم رشته‌ی نانومواد هست و رشته‌های متنوع دیگر.   البته در حوزه‌ تحصیلات تکمیلی هدف این است که پروژه‌های دانشجویان به پروژه‌های مرتبط با رشته‌های بین رشته‌ای و رشته‌های روز پیش برود و در این حوزه کار کنند و در این امر نتایج درخشانی هم داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد

ایسنا/مازندران مسابقات والیبال دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه ۲ استان‌های شمالی کشور روز دوشنبه،۱۰ اردیبهشت به میزبانی دانشگاه شمال آمل شروع شد.

تیم‌های شرکت کننده دراین دوره از مسابقات روز دوشنبه در محل برگزاری این مسابقات با حضور مسئولان دانشگاهی و سرپرست‌های تیم‌های شرکت کننده از مقابل جایگاه ویژه مسابقات رژه رفتند.

رییس دانشگاه شمال آمل درخصوص تیم‌های شرکت‌کننده دراین دوره از مسابقات گفت، در این مسابقات هفت تیم از دانشگاه‌های استان‌های گیلان، مازندران و گلستان شرکت کردند و به صورت دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند.

حسین رنجبر افزود: تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات در دو گروه سه و چهار تیمی با هم رقابت و در نهایت دو تیم از هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این مسابقات به مدت یک هفته به میزبانی سالن ورزشی شمال مرعش دانشگاه شمال آمل برگزار می‌شود، تصریح کرد، تیم قهرمان این دوره از مسابقات به عنوان تیم منتخب منطقه ۲ به مسابقات سراسری والیبال دانشجویان پسر دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی صعود خواهد کرد.

رییس دانشگاه شمال آمل با اشاره به اینکه این دانشگاه به واسطه برخورداری از امکانات زیر ساختی و سالن‌های مجهز میزبانی این مسابقات را برعهده گرفته است، گفت: وزارت علوم نیز با توجه به این وضعیت و درخواست دانشگاه شمال این میزبانی را به این واحد دانشگاهی واگذار کرد.

 رنجبر اضافه کرد، شهرستان آمل به عنوان یکی از قطب‌های اصلی والیبال درکشور شناخته می‌شود و به همین خاطر والیبال دراین شهرستان از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

وی یادآور شد، برگزاری این مسابقات درسطح دانشجویی باعث شناسایی استعدادهای جدید دراین رشته ورزشی ومعرفی به تیم‌های شرکت کننده درلیگ‌های والیبال درسطح لیگ‌های مختلف خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند
  • مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود