Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@19:11:48 GMT

آمریکا: مجوز فروش هواپیما به ایران را صادر نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۳۹۷۶

آمریکا: مجوز فروش هواپیما به ایران را صادر نمی‌کنیم

مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی‌ها با طرف‌های اروپایی در زمینه اصلاح و تکمیل برجام تصریح می‌کند که ایالات متحده مجوز فروش هواپیماها به ایران را صادر نمی‌کند. ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ بین الملل سیاست خارجی انرژی هسته ای نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یو‌اس‌نیوز، بریان هوک، مدیر بخش برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که ایالات متحده مجوز فروش هواپیما به ایران را «صادر نمی‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام وزارت خارجه آمریکا که مذاکره‌کننده ارشد این کشور با طرف‌های اروپایی بر سر اصلاح و تکمیل برجام است، در خصوص نگرانی ایرانی‌ها از این که ترامپ همچنان مجوز فروش هواپیماهای غربی به ایران را صادر نکرده است، گفت: «من به آن‌ها می‌گویم که شما از خطوط هواپیمایی تجاری خود برای جابه‌جا کردن تروریست‌ها و تسلیحات در اطراف خاورمیانه، از جمله سوریه، استفاده می‌کنید و ما مجوز [فروش هواپیماها] را صادر نمی‌کنیم».

دولت ایران پس از انعقاد توافق برجام در سال 2015، برای خرید 180 فروند هواپیمای مسافربری، قراردادهایی را با شرکت‌های بوئینگ و ایرباس امضا کرد، اما این توافق به تأیید آمریکا نیاز دارد زیرا بخش‌هایی از این هواپیماها در آمریکا تولید می‌شوند.

انتهای پیام/

R1016168/P36447/S8,95,97,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" برجام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا برجام اخبار آمریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا قراردادی ۱۳ میلیارد دلاری برای جایگزینی "هواپیمای روز قیامت" با یک شرکت آمریکایی بسته است.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، نیروی هوایی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که قراردادی ۱۳ میلیارد دلاری با شرکت "سیرا نوادا" برای ساخت یک هواپیمای جایگزین برای بوئینگ‌های "‌ای ۴ بی" E-۴B - معروف به هواپیمای روز قیامت منعقد کرده است.

ایالات متحده آمریکا پیشتر در دهه ۱۹۷۰ برای سناریو‌های مختلف یک جنگ هسته‌ای یک هواپیمای خاص موسوم به "روز قیامت" به شرکت بوئینگ سفارش داده بود که هم اینک ۴ فروند از این هواپیما‌ها که به "ای ۴ بی" معروف است در اختیار نیروی هوایی ایالات متحده است.

این هواپیما‌ها برای شرایط اضطراری یک جنگ هسته‌ای و یا جنگ تمام عیار که زیر ساخت‌های حیاتی آمریکا مورد هدف قرار بگیرد، طراحی شده است که از آن به عنوان یک مرکز فرماندهی و کنترل هوایی استفاده می‌شود.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: پروژه مرکز عملیات هوابرد بقا (SAOC) قرار است جایگزین هواپیمای قدیمی (ای ۴ بی) دهه ۱۹۷۰ شود که به پایان خدمت خود نزدیک می‌شود.

نیروی هوایی افزود: کار بر روی SAOC در کلرادو، نوادا و اوهایو انجام می‌شود و انتظار می‌رود در سال ۲۰۳۶ تکمیل شود.

رویترز در ماه دسامبر گزارش داد که نیروی هوایی ایالات متحده قرارداد با شرکت بوئینگ به منظور توسعه هواپیمای روز قیامت جدید موسوم به (BA.N) "نگهبان شب" را لغو کرده است.

هواپیمای روز قیامت که معمولا برای انتقال وزیر دفاع ایالات متحده استفاده می‌شود، به عنوان یک پست فرماندهی متحرک طراحی شده است که قادر به مقاومت در برابر انفجار‌های هسته‌ای و اثرات الکترومغناطیسی است و به رهبران ایالات متحده این امکان را می‌دهد تا در صورت بروز شرایط اضطراری ملی، با سوار شدن به این هواپیما ارتش را از این مکان هدایت و کنترل کنند.

E-۴B همچنین قادر به سوخت گیری در هوا است و دارای اتاق‌های کنفرانس و و تجهیزات ارتباطی پیشرفته است.

نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر چهار فروند هواپیمای E-۴B را با حداقل یک فروند در حالت آماده باش در همه زمان‌ها اداره می‌کند.

این هواپیما‌ها از ناوگان هواپیما‌های جامبو جت بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰ با تغییرات بسیار زیاد ساخته شده که با منسوخ شدن قطعات آن، نگهداری آن‌ها به طور فزاینده‌ای دشوار و گران شده است.

انتظار می‌رود E-۴B در اوایل دهه ۲۰۳۰ به پایان عمر مفید خود برسد.

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»