Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، کاروان راهیان نور از که سالیان گذشته با روح و زندگی مردم انقلابی به ویژه نسل جوان عجین شده، در ایام نوروز نیز با استقبال بی نظیر از سوی اقشار مختلف جامعه و میهمانان نوروزی در هرمزگان روبرو می‌شود.

در این زمینه با سرهنگ دوم پاسدار رسول جهانداری مسئول بسیج راهیان نور سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان به گفتگو پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعریف شما از اردوی راهیان نور چیست؟
بهترین و جامع‌ترین تعریف از این اردو همان تعریفی است که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: " راهیان نور یک سنت حسنه است" و اردو‌های راهیان نور فرصت مناسبی است تا مردم ضمن بازدید از محل مجاهدت‌های رزمندگان، موقعیت عملیاتی آن‌ها را از زبان روایان و رزمندگان آن دوران بشنوند.

تاثیر برگزاری اردو‌های راهیان نور در روحیه جوانان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 سفر‌های راهیان نور، مقدمه بازگشت افراد به خویشتن خویش است و موجب می‌شود تا نسل جوان با فرهنگ مقاومت آشنا شده و هر چه بیشتر و بهتر در مسیر کمال معنوی گام بردارد و با تهاجم فرهنگی مبارزه کند.

مردم چگونه و از چه راه‌های برای شرکت و همراهی با کاروان راهیان نور اقدام کنند؟
از آنجایی که برگزاری و اعزام راهیان نور مخصوص به قشر خاصی نیست همه اقشار جامعه بر حسب علاقه می‌توانند برای شرکت در این اردو از طریق پایگاه‌های بسیج مثل بسیج دانشجویی، دانش آموزی کارمندی و حتی بسیج محلات به صورت سازمان یافته ثبت نام کنند که براساس جدول زمان بندی شده اعزام خواهند شد.

 برای شرکت و بهره مندی هرمزگانی‌ها و حتی مسافرانی که در ایام نوروز میهمان استان ما هستند چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است؟
در صورتی که از قبل ثبت نام نکرده باشند می‌توانند در محل‌های تعیین شده در بندرعباس شامل ورودی شهر یعنی محل استقرار ستاد استقبال سازمان میراث فرهنگی، بارگاه امام زاده سید مظفر (ع)، گلزار شهدای بندرعباس و اسکله مسافری شهید حقانی بلیت رایگان تهیه کنند.

 اعزام کاروان راهیان نور ویژه ایام نوروز در هرمزگان از چه زمانی شروع می‌شود؟
 اعزام کاروان راهیان نور در هرمزگان به صورت زمینی و دریایی است که اعزام راهیان نور دریایی از ۲۴ اسفند و اعزام به مناطق جنگی جنوب از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۳ فروردین سال آینده ادامه دارد.

 با توجه به تمهیدات انجام شده پیش بینی می‌کنید امسال چند نفر به اردوی راهیان نور اعزام شوند؟
طبق پیش بینی ما ۱۴ هزار نفر به مناطق دریایی و ۵ هزار نفر هم به مناطق جنوب اعزام می‌شوند که احتمالا حدود ۵۰۰ نفر هم به صورت خودجوش و با وسیله شخصی عازم این مناطق خواهند شد.

شرکت کنندگان در کاروان راهیان نور از چه مناطقی بازدید خواهندکرد؟
 در سفر‌های اعزامی به مناطق جنگی جنوب به خرمشهر از شلمچه، اروند، مسجد خرمشهر، هویزه، موزه دفاع مقدس و طلائیه و در سفر‌های دریایی بازدید از قلعه پرتقالی ها، موزه دفاع مقدس و گلزار شهدای گمنام جزیره هرمز و گشت دریایی در برنامه است و بازگویی رشادت‌ها و دلاورد مردی‌های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس از سوی راویان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سفر‌های دریایی همواره اجرا می‌شود.

 اردوی راهیان نور دریایی چند نوبت در طول روز برگزار می‌شود؟
بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده شناور خرمشهر با ظرفیت ۴۰۰ مسافر در نوبت صبح و بعد از ظهر اعزام می‌شود.

 اغلب چه گروه‌های سنی در این کاروان‌ها بیشتر به چشم می‌خورند؟
هر سال شاهد حضور گسترده خانواده‌ها هستیم، اما استقبال جوانان از مناطق راهیان نور چشمگیر و ستودنی است که این حضور حاکی از عشق جوانان عزیزمان به شهدا است.

 لطفا یکی از راه‌های آشنایی و ارتباط مردم با فعالیت‌های سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری استان را معرفی کنید؟
با توجه به امکانات موجود و دسترسی همه در تمامی نقاط از اینترنت سایت "کوله بار هرمزگان" دریچه‌ای برای آشنایی بهتر مردم با این نهاد و دنبال کردن تمامی خبر‌ها و رویداد‌ها در خصوص راهیان نور است.

جمع آوری خاطرات زائران راهیان نور به عنوان یک اقدام فرهنگی در حال اجراست لطفا درموردش توضیح بدهید؟
 بله خاطرات و زائران راهیان نور جمع آوری میشه به این صورت که در این سفر برگه‌هایی در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا دلنوشته‌ها و حرف‌های خودشون با شهدا و حس و حالشون رو به رشته تحریر در بیاورند، حتی امکان ارسال پیامکی این دلنوشته‌ها از طریق سامانه پیام کوتاه ۶۶۰۰۷۶۲۳۳ هم فراهم شده است.

در دوران دفاع مقدس افرادی بودند که برای بقا و سر افرازی ایران اسلامی تمامی هستی خود یعنی جان خویش را فدا کردند و در صحنه غیرت ملی و دینی خوش درخشیده و قهرمانان تاریخ ایران شدند اکنون برگزاری سفر‌های راهیان نور موجب شده است تا این حماسه سازان به نسل جوان بیشتر شناسانده شوند.

انتهای یام/ز

برگزاری اروهای راهیان نور هرمزگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران حج تمتع مازندران در قالب ۳۲ کاروان

مدیر حج و زیارت مازندران گفت: امسال بیش از ۴ هزار زائر در قالب ۳۲ کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عباس اسماعیلی در جمع خبرنگاران، به سهمیه امسال زائران حج تمتع مازندران اشاره کرد و گفت: بیش از 4 هزار و 200 نفر امسال به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

وی افزود: قرار است زائران در قالب 32 کاروان از فرودگاه شهدای ساری به مقصد مدینه منوره و پس از انجام مناسک به مکه مکرمه مشرف شوند.

وی تصریح کرد: زمان دقیق پرواز عزیمت زائران حج تمتع مازندران مشخص نیست، اما پیش‌بینی می‌شود اعزام‌ها از اواخر اردیبهشت امسال به مقصد سرزمین وحی انجام شود.

مدیر کل حج و زیارت مازندران با بیان اینکه  زائران اقدامات لازم برای ثبت نام و شرکت در کلاس‌های آموزشی را انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: تا اواسط اردیبهشت نیز دوره‌های آموزشی مناسک حج برگزار می‌شود.

وی گفت: امسال وضعیت سنی زائران حج تمتمع مناسب بوده و میانگین سنی زائران مازندرانی حدود 55 سال است.

اسماعیلی گفت: میانگین سن 55 سال از نظر توان جسمی برای انجام مناسک حج وضعیت مناسبی است.

مدیر کل حج و زیارت مازندران از زائران حج تمتع خواست با توجه به چشم انتظاری 15 ساله و صرف زمان و هزینه برای مشرف شدن به حج تمتع سعی کنند با مطالعه و شناخت کامل در مناسک حج شرکت کرده و با روحانیون کاروان‌ها همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۵ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت
  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • ۲۹ فروردین روز افتخار، ایثار و حماسه خوروبیابانک
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • اعزام زائران حج تمتع مازندران در قالب ۳۲ کاروان
  • نواختن زنگ حماسه و ایثار در مدرسه ای در روستای چاه ملک خوروبیابانک
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند
  • کسب جایگاه سوم آموزش وپرورش لرستان در اعزام فرهنگیان به راهیان نور درسال ۱۴۰۲