Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد - ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: خواستار بازنگری در محدوده شهر تاریخی توس و فعال شدن شورای آن، با هدف مدیریت و حل مسائل این مجموعه هستیم.

به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان، پنجشنبه در آیین امضای تفاهم نامه اجرای طرح بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی اظهار کرد: ساماندهی منطقه تاریخی توس از اهمیت زیادی برخوردار است و درخواست فعال شدن نهادهای فرهنگی در این منطقه را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مطالبه ما از رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، بازنگری در محدوده شهر تاریخی توس است، افزود: فعال شدن شورای توس و اجرای طرح های مورد نظر در این منطقه از اهمیت زیادی برای استان و کشور برخوردار است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در زمینه توسعه گردشگری، مناطقی که تحت تاثیر گستره زبان فارسی هستند از جمله شهر تاریخی توس اهمیت و جایگاه بسزایی دارد، گفت: این مناطق نقطه کانونی جذب گردشگر محسوب می شوند و از این حیث بسیار حائز اهمیت هستند.
رشیدیان بیان کرد: حکیم ابوالقاسم فردوسی نه تنها حماسه سرای بزرگ ایران و نگاه دار زبان پارسی است بلکه شاعر شهیر و شناخته شده جهانی است و پاسداشت وی تاثیر بسزایی در حفاظت و صیانت از فرهنگ ملی ایران دارد.
شهردار مشهد نیز در این آیین با اشاره به مشارکت شهرداری در اجرای طرح بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی و اجرای باغ مشاهیر توس اظهار کرد: در اجرای این طرح و بهبود وضعیت مناطق تاریخی توس و مبادی ورودی بلوار شاهنامه تا محل آرامگاه فردوسی، همه گونه همکاری و مشارکت را با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواهیم داشت.
قاسم تقی زاده خامسی اظهار کرد: کلیه هزینه های اجرای این طرح از سوی شهرداری مشهد پرداخت خواهد شد مشروط بر آنکه اداره کل میراث فرهنگی استان نیز فارغ از محافظه کاری و سختگیری ها، همراهی و همکاری لازم را در اجرای طرح ها داشته باشد.
وی تاکید کرد: شهرداری مشهد آمادگی دارد هر طرح با هر هزینه ای را که توسط اداره کل میراث فرهنگی استان، به منظور بهبود وضعیت آرامگاه فردوسی و اجرای باغ مشاهیر و مفاخر توس ارائه می شود، پرداخت کند.
شهردار مشهد گفت: آرامگاه فردوسی نماد بزرگی و عزت ملت ایران است و ما وظیفه خود می دانیم که در حفاظت و صیانت از آن و بهبود زمینه برای حضور گردشگران خارجی و داخلی همه تلاش خود را به کار گیریم.
در پایان این آیین تفاهم نامه اجرای طرح بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی میان شهرداری مشهد، استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به امضا رسید.
7496/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي توس خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت

سرهنگ سیدرضا اسدنژاد گفت: طی شبانه روز گذشته یک فقره تصادف فوتی، ۳۸ فقره تصادف جرحی و ۲۳۷ فقره تصادف خسارتی در خیابانهای مشهد رخ داده است.

وی اضافه کرد: بارندگی و لغزندگی سطح خیابان، سرعت زیاد و عدم توجه به جلو از مهمترین عوامل این تصادفات بوده است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: همچنین دیروز مرتکبان ۶ هزار و ۹۴۲ فقره تخلف راهور در مشهد جریمه شدند که هزار و ۸۰۶ فقره از این تعداد، تخلفات حادثه ساز است.

اسدنژاد افزود: ۸۱ دستگاه خودرو نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

حدود یک میلیون دستگاه خودرو در مشهد روزانه تردد می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود