Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار ‌تویسرکان گفت: هشتم فروردین جشنواره غذاهای محلی، بازی‌های بومی محلی و تئاتر و شعرخوانی در کاروانسرای شهر فرسفج برگزار می‌شود. ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ استانها همدان نظرات

حبیب مومیوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: جشنواره غذاهای محلی، بازی‌های بومی محلی، تئاتر، شعرخوانی و غیره در کاروانسرای شاه عباسی شهر فرسفج برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این جشنواره و برنامه‌های متعدد روز هشتم فروردین ماه در کاروانسرای شاه عباسی برگزار می‌شود، افزود: فرسفج و کاروانسرای شاه عباسی در روز 8 فروردین با برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوع پذیرای و میزبان مسافران و مردمان استان است.

مومیوند با بیان اینکه سال گذشته نیز مراسم بسیار خوبی در این کاروانسرا با حضور مسافران و مردم شهرستان تویسرکان و دیگر شهرستانهای استان برگزار شد، عنوان کرد: در جشنواره سال گذشته جمعیت بسیاری در کاروانسرای شاه عباسی حضور داشتند.

فرماندار شهرستان تویسرکان با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری این جشنواره‌ها احیای آداب و رسوم محلی است، تصریح کرد: معرفی مراکز و اماکن تاریخی واجد ارزش‌، معرفی غذاهای بومی محلی و در وهله چهار ایجاد فضای شادی و نشاط برای مردم تویسرکان و مسافران از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره و برنامه‌ها است و افرادی که در گذشته در شهرستان تویسرکان زندگی می‌کردند و به شهرهای دیگر رفته‌اند در ایام نوروز به شهرستان باز می‌گردند.

مومیوند با اشاره به اینکه باید فضایی برای شادی و نشاط مردم استان و مسافران با رعایت عرف و شرع فراهم شود، ابراز کرد: بخشداری، اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تویسرکان، اداره ورزش‌ و جوانان، هیأت‌های ورزش‌های همگانی و شهرداری و شورای شهر نیز به برگزاری برنامه‌های نوروزی در شهرستان تویسرکان و شهر فرسفج پرداخته‌اند.

وی در مورد برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرستان تویسرکان برای عرضه محصولات مردمان این شهرستان و معرفی صنایع تأکید کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی تویسرکان در بنای تاریخی خانه دکتر اقتداری در قالب 5 اتاق و چندین غرفه برای بازدید مسافران و مردمان استان دایر است.

فرماندار شهرستان تویسرکان با تأکید بر اینکه اجرای گروه‌های نمایشی و تئاتر از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای تعطیلات نوروز است، اظهار داشت: شهرستان تویسرکان از ظرفیت‌های مناسب تاریخی و طبیعی برای جذب گردشگر برخوردار است و می‌توان گفت که کمتر شهرستانی دارای بیش از 220 اثر تاریخی است.

مومیوند با اشاره به اینکه وضعیت تویسرکان از نظر جذب‌ پذیرش مسافران خوب است و از مردم استان‌های کشور دعوت می‌کنیم که به تویسرکان این شهرستان مصفا و با ظرفیت سفر کنند، بیان کرد: با آغاز سفرهای نوروزی و به دلیل گرم و آفتابی بودن هوا استقبال مسافران و مردمان استان از شهرستان تویسرکان خوب بوده است.

وی با دعوت از مردم کشور برای استفاده از ظرفیت‌های روستاهای هدف گردشگری تویسرکان ابراز کرد: روستای اشتران، روستای گشانی به دلیل معماری ماسوله ای و روستای کهنوش با طبیعت بکر و باصفا پذیرای مسافران و گردشگران است.

انتهای پیام/ش

R41405/P1377/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ اردیبهشت سنندج میزبان جشن بزرگ «روز دختر» است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام برومند رازیانی صبح چهارشنبه در جلسه قرارگاه رسانه‌ای فضای مجازی با موضوع روز دختر اظهار کرد: رویدادها اگر با پیوست رسانه‌ای برگزار شود ضریب خوبی پیدا می‌کند.

وی افزود: به مناسبت دهه کرامت و روز دختر روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه مراسمی در سنندج برگزار می‌شود که برنامه‌ای چند بعدی است و صرفاً یک جشن و هیاهوی شاد نیست.

وی اعلام کرد: این جشن مختص همه اقشار با همه سن و سال‌ها و گرایش‌ها است که با ظرفیت‌های بومی و چهره‌های توانمند ملی اجرا می‌شود و شامل برنامه‌های متنوعی شامل دف نوازی، استندآپ بومی و ملی، برنامه ویژه کودکان و غیره خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: این مراسم جشنی در شان و تامین کننده کرامت دختران این دیار خواهد بود و برای دختران سنندج دعوتنامه ارسال می‌شود.

حجت‌الاسلام رازیانی اذعان کرد: در برگزاری این رویداد بزرگ از نظرات ادارات و سایر دستگاهها استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه کردستان تجربه برگزاری برگزاری رویدادهای فرهنگی شاد و پرمخاطب را دارد بطوریکه سال گذشته مهمانی امت احمد در استان با کمک همه ارگانها و ادارات و رسانه‌ها برگزار شد و مورد اقبال عموم مردم قرار گرفت.

کد خبر 6094044

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • بارش ۲۵ میلی‌متر باران در تویسرکان/ سامانه بارشی تا شنبه فعال است
  • تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • ۲۴ اردیبهشت سنندج میزبان جشن بزرگ «روز دختر» است
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود