Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا شرکت کنندگان در این جشنواره از دوم تا 11 فروردین هر شب در محل بوستان بهاران دریا بزرگ چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان اجرای برنامه دارند.
موسیقی غنی بلوچی دارای قدمتی طولانی به اندازه تاریخ، فرهنگ و ادب سیستان و بلوچستان است که می تواند به افزایش شمار مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر گروه هنری زیمل بلوچستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف اصلی برای برگزاری جشنواره استعدادیابی و اجرای موسیقی بلوچی، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ غنی اقوام بلوچ به گردشگران سراسر ایران اسلامی و شناسایی قابلیت های این سبک موسیقی است.
آدم بلوچ افزود: تشویق و ترغیب جوانان علاقه مند به موسیقی و یاددهی کلاسیک این هنر از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی ادامه داد: در این جشنواره اجرای موسیقی افراد مختلف جداگانه به صورت تک آهنگ و فیلم کوتاه ضبط و در اختیار گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.
وی بیان کرد: استعدادیابی خوانندگان بلوچی و موسیقی های برتر در این جشنواره توسط کمیته داوران و نظر تماشاگران انجام می شود.
مدیرگروه هنری زیمل بلوچستان گفت: شرکت در این برنامه برای تمام افراد موسیقیدان آزاد است تا بتوانیم بهترین موسیقی را برای گردشگران به نمایش بگذاریم.
وی افزود: این جشنواره برای نخستین بار در نوروز سال 1394 در ساحل دریا بزرگ چابهار و سال گذشته ( نوروز 1395) در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
وی از حمایت های معاون استاندار سیستان و بلوچستان و سرپرست فرمانداری چابهار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری این شهرستان برای هرچه بهتر برگزار شدن سومین جشنواره استعدادیابی موسیقی بلوچستان قدردانی کرد.
دبیر و برنامه ریز سومین دوره جشنواره موسیقی بلوچی زیمل بلوچستان نیز گفت: بعد از فراخوان عمومی 48 نفر به عنوان خواننده و استعدادجوان از شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان در سبک های سنتی، پاپ و رپ در این جشنواره نام نویسی کردند.
توان اله شیرانی افزود: در نهایت 20 نفر توسط هیات داوران براساس انتخاب شعر، فن خوانندگی، نوع آهنگ و ادای کلمات به عنوان برتر انتخاب شدند تا در 10 شب با هم به رقابت بپردازند.
وی ادامه داد: پس از انجام مراحل حذفی در پایان سه نفر به عنوان برندگان نهایی این جشنواره انتخاب می شوند.
وی تصریح کرد: علاوه بر خوانندگان بلوچ سیستان و بلوچستان، خوانندگان و گروههای موسیقی از شهرهای مختلف استان های کرمانشاه، گروه موسیقی افغان و گروه موسیقی بندری نیز در این جشنواره اجرای برنامه موسیقی دارند.
وی گفت: با هدف ارتقای کیفیت برنامه ها، هر شب از سیستم صوت، نور و طراحی استیج حرفه ایی و 2 مجری مطرح و توانمند فارسی و بلوچ زبان استفاده خواهد شد.
به گزارش ایرنا زیمل در زبان بلوچی به معنای موسیقی است.
شهرستان چابهار از توابع سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال اداره فرهنگ و ارشاد استان سیستان و بلوچستان پاکستان مسافران موسیقی موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوال شانزدهم «زندگی با آیه‌ها» در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم به صورت کشوری و استانی آغاز شده و برندگان جوایز ارزشمند مادی و معنوی دریافت می‌کنند.

مسابقه روز شانزدهم:

کدام آیه به نبرد پیامبران با بزرگترین دشمنشان که حاکمان مستبد هستند اشاره می‌کند؟

۱_ آیه ۸ سوره مبارک زلزال
۲_ آیه ۱۶۲ سوره مبارکه انعام
۳_ آیه ۲۴ سوره مبارکه طه
۴_ آیه ۹ سوره مبارکه اسرا
روزانه به قید قرعه، به پنج نفر از افرادی که پاسخ صحیح را ارسال کرده‌اند، مبلغ یک میلیون تومان از طرف اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اهدا خواهد شد.

لطفاً گزینه صحیح را به ۳۰۰۰۱۵۷۷ پیامک کنید.

مسابقه روز پانزدهم:

کدام آیه به سنت پیروزی حق و نابودی باطل اشاره دارد؟

پاسخ صحیح گزینه شماره ۳ آیه ۸۱ سوره مبارکه اسرا

‌برندگان:

آقای طاهر زبیدیان از هامون
خانم مرضیه اکبری از زاهدان
خانم زهرا فرانیا از زاهدان
خانم زهرا جر از خاش
خانم زینب سادات تقی نژاد از زابل

هدیه افراد برنده به شماره کارتی که اعلام کرده بودند واریز شد.

افراد برای پیوستن به پویش زندگی با آیه‌ها عدد «۵» را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۷۷ ارسال کنند.

کد خبر 6063520

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره عشایر سیستان امسال زودتر آغاز شد
  • سوال روز هفدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در سیستان و بلوچستان
  • سوال مسابقه روز هفدهم «زندگی با آیه‌ها» در سیستان و بلوچستان
  • سوال شانزدهم «زندگی با آیه‌ها» در سیستان و بلوچستان
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده حنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • ورود بیش از ۱۴۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی به چابهار
  • برگزاری جشنواره بهارگاهی وایجاد شور ونشاط برای مسافران در چابهار
  • نصب و راه‌اندازی پنج دستگاه کلرزن علاوه بر سایت‌های موجود
  • نصب و راه‌اندازی پنج دستگاه کلرزن علاوه بر سایت‌هایی موجود