Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا روز پنجشنبه حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه در این آیین گفت: عملیات های دوران دفاع مقدس از جمله عملیات فتح المبین نماد قدرت و عزت، و شناسنامه انقلاب و امت اسلامی ماست.
وی افزود: یادواره و بزرگداشت عملیات فتح المبین و یادمان های شهدا، نمادهای عزت قدرت و حیثیت هستند و امروز امنیت و عزت ما، مرهون شهدا و دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: روزهای حماسه و خون دفاع مقدس به ویژه عملیات بزرگی مثل فتح المبین و یاد شهدا ،شهدای حرم و خانواده های شهدا را باید گرامی بداریم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش نیز در این آیین گفت:عملیات فتح المبین اوج حماسه ، ایثار ، شور، شعور انقلابی رزمندگان ما بود که با تکیه بر ایمان لایزال الهی و عشق و دلدادگی و فرمان پذیری از ولایت فقیه رقم خورد.
سرهنگ کریم بابایی افزود: یکی ازحماسه های ماندگار و مثال زدنی دوران دفاع مقدس پیروزی رزمندگان در عملیات غرورآفرین فتح المبین بود.
وی اظهارکرد: عملیات فتح المبین نقطه عطفی در طراحی ، اجرا و نقش آفرینی مشترک بین ارتش و سپاه بود.
سرهنگ بابایی افزود:دستاورد های درخور تحسین این عملیات علاوه بر آزادی سازی بخش های وسیعی ازسرزمین های اشغالی کشورمان از لوث وجود صدامیان بعثی، باعث شد عملیات های موفقیت آمیزی دیگری نظیر بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر رقم بخورد.
اجرای کلیپ و مرثیه سرایی توسط مداح اهل بیت(ع) محمد رضا بذری و اجرای نمایش تیراندازی و انفجار از دیگر بخش های این آیین بود.
در این آیین امام جمعه ،فرماندار، و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم شهرستان و ده ها هزار نفر از کاروان های راهیان نور و میهمانان نوروزی و به همت ناحیه مقاومت بسیج شوش برگزار شد.
عملیات فتح المبین در ساعت 30 دقیقه بامداد روز 2 فروردین 1361 با رمز یازهرا(س) در منطقه غرب شوش و دزفول آغاز شد.
حدود 2 هزار و 500 کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی در این عملیات از دست دشمن بعثی آزاد شد.
انهدام بیش از چهار لشکر، 361 تانک و نفربر، 18 هواپیما، 300 خودرو ، 50 توپ و نیز به غنیمت گرفتن 320 تانک و نفربر، 500 دستگاه خودرو، 165 توپ و مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی از موفقیت های این عملیات بود.
در عملیات فتح المبین بیش از 15 هزار نفر از نیروهای دشمن بعثی به اسارت در آمدند.
منطقه عملیاتی فتح المبین در غرب کرخه در شمال خوزستان واقع است.
7280/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال ایران اسلامی تیراندازی خانواده های شهدا دوران دفاع مقدس عشق موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران