Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حسن گودرزی  گفت: در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به بحث ارتباطات، مرکز پیام و کنترل و هماهنگی عملیات‌های امداد و نجات در سطح استان و تیم‌های اعزامی خراسان به اقصی نقاط کشور و هم‌چنین ثبت و نگهداری تمامی مستندات فعالیت‌های امدادی پرداخته می‌شود و این مجموعه ارتباط میان پست‌های امدادی و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات را برقرار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: راه‌های ارتباطی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات از طریق شبکه بیسیم VSAT,HF, VHF و سامانه تلفنی ۱۱۲ است.

وی‌افزود: شبکه VHF ارتباط سراسری با تمامی پست‌ها برقرار می‌کند و سامانه تلفنی ۱۱۲ تماس‌های مردمی را پاسخ می‌دهد که این سامانه برای پست‌هایی که فاقد پوشش آنتن‌دهی هستند قابل استفاده است.


رئیس مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، گفت: یک شبکه دیجیتال در مشهد راه‌اندازی شده تا در زمان‌های اوج خدمت‌رسانی بتوانیم خدمتی شایسته و بی‌نقص ارائه دهیم.

وی با اشاره به مراسم سال تحویل و سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی، گفت: مأموریت‌های هلال احمر با موفقیت سپری شد. در صورتی که در گذشته چنین مواقعی با مشکلاتی همراه بودیم که اکنون با مجهزشدن این حوزه مشکلات برطرف شده است.
وی ادامه داد: ۳۰ خط سامانه تلفنی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر در خراسان رضوی به صورت هم‌زمان با ۳ اپراتور در مرکز استان فعال و پاسخگو هستند و مرکز پیام با نزدیک‌ترین پایگاه به محل حادثه در ارتباط است تا امدادرسانی لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

گودرزی افزود: ۱۷ خط ماهواره‌ای در خراسان رضوی فعال اند که ۴ خط آن در مشهد و ۱۳ خط در شهرستان‌های استان فعال اند.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی خودروی سیار ارتباطات در استان، گفت: یک خودروی سیار ارتباطات با تمامی امکانات مخابراتی از قبیل: شبکه‌های VHF و HF، خط ماهواره‌ای، خطوط موبایلی ثابت و ... فراهم شده تا در هر نقطه‌ای امکان استقرار و اطلاع‌رسانی مطلوب میسر باشد.

وی درباره‌ی فعالیت شبکه کمال در سطح استان، گفت: در شبکه VHF ارتباط جداگانه‌ای با اعضای کارگروه بحران برقرار می‌شود که مجموعه‌های این کارگروه شامل ستاد حوادث استانداری، جمعیت هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، پلیس ۱۱۰، آتش‌نشانی، آب و فاضلاب، شرکت گاز، شرکت برق، شهرداری، راه و شهرسازی، پلیس راه، نیروی هوایی ارتش، نیروی مقاومت بسیج، اتوبوس رانی و صدا و سیما هستند که از طریق شبکه‌ای مشترک به نام کمال با هم‌دیگر در ارتباط اند تا در اسرع وقت رسیدگی لازم به حوادث و حادثه‌دیدگان انجام شود.

وی افزود: ۲۵۶ بیسیم ثابت، خودوریی و سیار (دستی) در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی فعال است که از این تعداد ۲۰ بیسیم در مشهد و ۱۸۶ بیسیم دیگر در شهرستان‌های استان فعال اند، هم‌چنین ۵۰ بیسیم ثابت و سیار دیجیتال در مرکز استان فعال است.

گودرزی گفت: روزانه به طور میانگین ۱۵۰۰ تماس با سامانه تلفنی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گرفته می‌شود که متأسفانه بیش از ۸۰ درصد این تماس‌ها مزاحمت تلفنی و تداخل تلفنی دیگر دستگاه‌های امدادی با این سامانه است و کم‌تر از ۲۰ درصد آن تماس‌های حقیقی و حادثه‌ای است.

وی افزود: این اقدام ناشایست سبب عدم و تأخیر در حضور نیرو‌های امدادگر و نجات‌گر در صحنه‌های مورد نیاز شده و در چنین مواقعی امکان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان حقیقی ناممکن می‌شود.

وی ادامه داد: بیش‌تر تماس‌های تلفنی از سوی کودکان بوده و از والدین میخواهیم که مراقبت بیش‌تری از این اقدام فرزندان خود داشته باشند تا در خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان حقیقی به مشکل نخوریم.
انتهای پیام// م. ط

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان  از امدادرسانی به چهار شهرستان متاثر از سیلاب خبر داد و گفت: شهرستان‌های بشرویه، سرایان، طبس و زیرکوه دچار سیلاب هستند.
محمدعلی کاوسی افزود: به دنبال تشدید بارندگی در تمامی سطح استان، برخی از منازل در روستا‌های استان دچار آبگرفتگی و خسارات سیلاب شدند.
وی افزود: در شهرستان بشرویه روستای حجت‌آباد و غنی‌آباد، هفت نفر در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران پایگاه امدادونجات اصفاک به نقاط امن انتقال یافتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در روستا‌های چاه خوشنری و رباط مورشک شهرستان سرایان نیز چهار نفر به مناطق امن منتقل شدند و امدادرسانی در این منطقه هنوز ادامه دارد.
کاوسی با عنوان اینکه از روستای براف شهرستان طبس نیز درخواست امدادرسانی شده بود افزود: یک تیم ازشهرستان طبس نیز به این روستا اعزام شدند و عملیات امدادرسانی هنوز ادامه دارد.
وی گفت: امدادگران هلال‌احمر همچنین در روستا‌های محمدآباد، حسن‌آباد دلاکه، بغرایی و محله عشایری شهرستان زیرکوه نیز در حال امدادرسانی هستند.

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • ۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب