Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا باقی پور، شهردار مهردشت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای رفاه حال مسافران نوروزی و گردشگران این تور تا نیمه نخست فروردین ماه 97 دایر است.
وی اضافه کرد: تور یادشده از امروز با سه دستگاه اتوبوس و مینی بوس از محل سرو 4500ساله ابرکوه برای جابه جایی مسافران نوروزی از شهر ابرکوه به مهردشت شروع به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: مهمانان نوروزی می توانند از امکانات رایگان تور گردشگری در 2 نوبت صبح و عصر استفاده کنند.
باقی پور ادامه داد: مسافران نوروزی می توانند با سفر به مناطق دیدنی مهردشت و بخش بهمن از جاذبه های تاریخی و طبیعی منطقه دیدن کنند.
شهردار مهردشت در ادامه از مهیا شدن امامزادگان سید احمد و سید محمود با امکانات لازم و استقرار چادرهای اقامتی برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و افزود: آنها در مدت اقامت خود می توانند ضمن بازدید از نمایشگاه صنایع دستی با 600 اثر ، از آش محلی و غذاهای سنتی در خانه سردار استفاده کنند.
به گفته شهردار مهردشت، سال قبل 11هزار و 800 نفر از مسافران نوروزی از اقصی نقاط کشور از جاذبه های گردشگری این شهر و بخش بهمن دیدن کرده بودند.
باقی پور از مسجدجامع ، امامزادگان سید محمود و سید احمد(ع) ، قلعه های حسن خان ، پیرکلام ، عبدالله آباد هارونی ، هک ، خانه اسماعیل خانی ، خانه و مقبره سردار ، روستای هدف گردشگری کفه نصرت آباد و بوستان مهتاب از جمله مکان دیدنی ، تاریخی و زیارتی منطقه یاد کرد.
شهر مهردشت با 10 هزار نفر جمعیت در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
استان یزد 21 شهر دارد که 85 درصد از یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت آن شهرنشین و بقیه ساکن روستاها هستند.
ابرکوه یکی از 14شهر نمونه گردشگری ایران است و با داشتن سرو 4500 ساله در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و همه ساله تعداد زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی از آن دیدن می کنند.
این شهرستان هشت روستای هدف و نمونه گردشگری هم دارد که می توان شهرسب، هارونی، هک، بداف، فراغه و اسفند آباد ، کفه نصرت آباد و احمدآباد اشاره کرد که در فهرست آثار ملی ایران قرار دارند.
مسئولان محلی از سه ماه قبل برنامه ریزی ها را برای پذیرایی از مسافران نوروزی آغاز کردند و در این ارتباط علاوه بر 30 مرکز رفاهی برای اسکان مسافران که شامل 13 مدرسه توسط آموزش و پرورش است، خانه های بوم گردی ، مهمان سراهای اداره ها و نهادها و امامزادگان با ظرفیت 2 هزار نفر در شب مهیا کردند.
به گفته فرماندار ابرکوه، این شهرستان یکی از قطب های مهم صنعت گردشگری استان یزد است که با تشکیل و شروع به کار12کمیته ستاد تسهیلات نوروزی ، آمادگی های لازم برای پذیرایی از مسافران و گردشگران به این منطقه فراهم شده است.
محمد کاظمی نسب افزود: در تعطیلات نوروز سال 96، از 276 هزار و 700 مسافری که وارد شهرستان شدند، 98 هزار و 400 نفر از آثار تاریخی ابرکوه دیدن کردند که بیشترین بازدیدها مربوط به سرو 4500 ساله ، خانه آقازاده ، موزه مردم شناسی و بقیه مربوط به دیگر آثار بود.
ابرکوه در مجاورت استان های اصفهان، فارس و یزد که به مثلث طلایی گردشگری مرکز ایران شهرت دارد، قرار دارد که همه ساله مسافران و زائر امام رضا(ع) از طریق این شهرستان به مشهد مقدس سفر می کنند.
شهرستان ابرکوه 400 اثر تاریخی و فرهنگی دارد که تاکنون 125 اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفر ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.
7540/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال اتوبوس گردشگری مسافران مسافران و گردشگران نوروزی نمایشگاه صنایع دستی موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۵۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 

دریافت 7 MB

تصویربردار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6096524

دیگر خبرها

  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • سرویس‌دهی رایگان خط ۲ مترو به تجمع بزرگ صادقیون