Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@09:27:47 GMT

4 میلیون مسافر نوروزی وارد قم شده اند

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۵۳۳۸

4 میلیون مسافر نوروزی وارد قم شده اند

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، جواد شاکری با اشاره به آمار ورود خودروهای سبک و سنگین در محورهای مواصلاتی استان قم بر حسب تردد واقعی افزود: از 24 اسفند 96 تا ساعت 24 یکم فروردین 97 میزان ورود خودروها به استان 15 درصد و میزان ورودی به شهر قم پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به رصد جاده های استان قم توسط سامانه های هوشمند راهداری گفت: در 756 کیلومتر مسیر شریانی اصلی در محدوده استان، 65 دوربین ثبت تخلف فعال است که علاوه بر توانایی ثبت سرعت لحظه ای، قادر به تشخیص سرعت متوسط، استخراج تعداد خودورهای ورودی به استان از مبدا استان های مختلف و نیز محاسبه میزان ماندگاری مسافران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره مدیریت راه های قم گفت: با توجه به این که رانندگان به طور معمول با نزدیک شدن به دوربین های جاده ای از سرعت خود می کاهند، سامانه های هوشمند راهداری قادر به محاسبه میانگین سرعت خودروهای در حال تردد با استفاده از محاسبه فاصله بین دوربین ها و زمان طی شده در این مسیر است.

وی ادامه داد: این سامانه ها به صورت هوشمند و خودکار با تشخیص تخلف سرعت موارد را به پلیس ارسال می کند و پس از تایید پلیس برای خودروی متخلف جریمه صادر می شود.

شاکری، استخراج آمار دقیق و به لحظه را از جمله ویژگی های این سامانه برشمرد و افزود: از اجرای طرح نوروزی امسال بیشترین تخلف ثبت شده در محورهای اصلی استان قم مربوط به کمربندی قم – اراک بوده است.

رئیس اداره مدیریت راه های قم با بیان این که دوربین های ثبت تخلف فعال در محورهای شریانی استان قم در روزهای عادی به طور میانگین حدود 2 هزار جریمه ثبت می کنند اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون حدود 16 هزار تخلف توسط این سامانه ها در تمامی محورهای شریانی استان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در نخستین روز فروردین ماه امسال 1300 تخلف در محورهای استان به ثبت رسیده و دلیل آن نیز وجود ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی استان بوده است.

وی افزود: در حال حاضر 65 دوربین ثبت تخلف در استان در راه های اصلی فعال است که 18 دوربین در آزادراه قم – تهران در مسیر رفت و برگشت تا کیلومتر 65، 6 دوربین در آزادراه قم – کاشان در مسیر رفت و برگشت،4 دوربین در بزرگراه قم - گرمسار، 4 دوربین در مسیر قم – کاشان، 8 دوربین در مسیر قم- سلفچگان، 4 دوربین در مسیر سلفچگان – دلیجان، 4 دوربین در مسیر قم – نیزار و 8 دوربین در کمربندی امام علی(ع) به صورت شبانه روزی در حال پایش جاده های مواصلاتی استان است.

در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد.

قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام علی ترافیک جاده خودرو قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل خورگو وارد مرحله اجرا شد

عملیات اجرایی پروژه احداث پل خورگو ظهر امروز با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی؛ استاندار هرمزگان ظهر امروز با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جزو برنامه‌ اصلاحی است.

دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر 30 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تامین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تامین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی در مسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: درخصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر 26 کیلومتری، پس‌ از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است. 

به گزارش تسنیم، این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان در مدت زمان 18 ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است