Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- مدیرکل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی در توصیه به مسافرانی که قصد سفر با قطار را دارند، گفت: در صورت مشاهده هر گونه مورد مظنون و مشکوک سریعا ماموران انتظامی مستقر در قطار را مطلع سازید.

احمد کاهه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: کوپه محل استقرار مامور انتظامی و رییس قطار را بشناسید و حتی المقدور از ترک کوپه مربوط خودداری کرده و در حفظ و نگهداری اموال و اشیاء قیمتی خود دقت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در طول سفر مراقب فرزندان خود باشید، از اعتماد به افراد غیر وطرح دوستی با آنها و قبول وسایل واموال افراد ناشناس جداً خودداری کرده و حین مسافرت در صورت بروز هرگونه مشکل و مزاحمت برای شما موضوع را برای رسیدگی به پلیس قطار اطلاع دهید همچنین از جابجایی کوپه خود با افراد دیگر بدون اطلاع و هماهنگی رییس یا پلیس قطار خودداری کندی.
وی اضافه کرد: هنگام مسافرت از بازگو کردن هر گونه اخبار واطلاعات فردی از جمله آدرس محل سکونت خود با افراد ناشناس خودداری و سالخوردگان و افراد مسن در صورت نیاز از ماموران سالن یا افراد مسوول استمداد خواسته وبه افراد ناشناس اعتماد نکنید. هنگام بازرسی اثاثیه توسط پرسنل انتظامی مستقر در ایستگاه ها همکاری لازم را داشته باشید و همیشه انواع خوراکی و نوشیدنی مورد نیاز خود را شخصا از بوفه یا مهماندار قطار تهیه و صرف کنید. درطول سفر نیز از نشان دادن اموال با ارزش و وجه نقد در حضور دیگران به هرعنوان جدا خودداری کنید.
کاهه افزود: در مقصد هنگام خروج از کوپه یک بار به دقت کوپه را چک کرده تا اسباب اثاثیه شما داخل کوپه جا نمانده باشد. در زمان خواب از قراردادن کیف های خود پشت در ورودی کوپه یا محل دیگر خودداری و اشیاء جا مانده را به مامورین پلیس تحویل دهید. حتی المقدور از ترک کوپه مربوطه خودداری کنید و در حفظ و نگهداری اموال واشیاء قیمتی خود دقت کنید.
مدیرکل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: در ابتدای ورود به قطار از محل استقرار پلیس و رئیس قطار اطلاع حاصل کرده و هنگام ترک قطار برای ادای فریضه نماز حتما یکی از همراهانتان را به منظور مراقب از اموال و وسایل موجود در کوپه حضور داشته باشد. درصورت برخورد با کودکان و نوجوانان فراری از منزل خصوصاً دختران جوان و کم سن حتما مراتب را به پلیس قطار اطلاع دهید.
وی به مسافران نوروزی توصیه کرد از دریافت هرگونه مواد خوراکی و آشامیدنی و همچنین استشمام عطریات واسپری خوشبو کننده از افراد ناشناس و غیر مسئول خودداری کرده تا مانع از مسمومیت یا بیهوشی و در نتیجه سرقت اموالشان شود.
اجتمام9105 ** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ناجا نوروز سفر با قطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد

سردار سعید مطهری‌زاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی در ادامه افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر نموده و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی بوده و به مدت ۷ سال متواری شده بود و به همین جهت از سوی پلیس بین الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • اراذل و اوباش سابقه‌دار در اهر دستگیر شدند
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • اقدام به موقع واحد پلیس برای نجات جان شهروندان
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد