Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@07:23:35 GMT

افت ۱۰ درصدی معاملات مسکن در اسفندماه

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۵۸۹۸

رکنا: رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهر تهران گفت: در ۲۵ روز ابتدای اسفندماه ۱۳۹۶ تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهر تهران گفت: در ۲۵ روز ابتدای اسفندماه ۱۳۹۶ تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۰ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مصطفی‌قلی خسروی اظهار کرد: از یکم تا بیست‌وپنجم اسفندماه ۱۳۹۶ تعداد ۱۲ هزار و ۸۴۸ قرارداد خرید و فروش مسکن در شهر تهران امضا شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی افزود: درخصوص قراردادهای اجاره نیز در ۲۵ روز ابتدای اسفندماه ۱۳۹۶ بالغ بر ۱۱ هزار و ۳۷۸ مورد اجاره‌نامه در شهر تهران داشتیم که از کاهش ۲۸ درصدی نسبت به مشابه سال ۱۳۹۵ حکایت دارد.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک همچنین تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن کل کشور در ۲۵ روز ابتدای اسفندماه ۱۳۹۶ را ۴۷ هزار و ۲۸۶ مورد عنوان کرد و گفت: آمار قراردادهای خرید و فروش املاک کل کشور افزایش ۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد.
خسروی تصریح کرد: بازار Store اجاره در کل کشور اما با کاهش در اسفندماه مواجه شده است. در ۲۵ روز ابتدای اسفندماه ۳۵ هزار و ۵۸۴ قرارداد اجاره در کل کشور به ثبت رسیده که نسبت به همین مدت در سال قبل از آن ۲۲ درصد افت کرده است.
بر اساس آخرین آمار بازار مسکن شهر تهران در بهمن‌ماه که از سوی بانک مرکزی ارایه شد تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۸.۴ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۷.۷ درصد نشان داد. در ماه بهمن‌ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۵ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۵.۱ و ۲۲.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. آمار اسفندماه بانک مرکزی هنوز ارائه نشده است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت نوروز 97 مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران اقتصادی مسکن بازار Store خرید و فروش شهر تهران مسکن کاهش معاملات عکس من فیلم شوم دختر زندگی مرد شبکه های اجتماعی بازی اخبار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران،امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ قیمت طلا به شرح زیر است:

قیمت اونس طلا امروز
هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۸۳ (دو هزار و سیصد و هشتاد و سه) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۰۸ درصدی داشته است.

 
قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز
قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۷۶۰,۶۰۰ (سه میلیون و هفتصد و شصت هزار و ششصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۱۳ درصدی داشته است.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز
همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۰۶ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۶,۲۹۱,۰۰۰ (شانزده میلیون و دویست و نود و یک هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی امروز
قیمت سکه امامی به ۴۴,۱۰۰,۰۰۰ (چهل و چهار میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۴۶ درصدی داشته است.
 

قیمت نیم سکه امروز
نیم سکه، امروز به ۲۵,۹۰۰,۰۰۰ (بیست و پنج میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۳۹ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز
همچنین ربع سکه با کاهش ۰.۶۲ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۵,۹۰۰,۰۰۰ (پانزده میلیون و نهصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی
هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷,۱۰۰,۰۰۰ (هفت میلیون و یکصد هزار) تومان قیمت خورد.

دیگر خبرها

  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • ایرانی ها، در رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • رشد ۶۲۳۵ واحدی بورس در انتهای معاملات امروز
  • قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • ۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • ریزش ۴۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس در انتهای معاملات سه‌شنبه
  • ثبت معاملات غیرقانونی نهضت ملی مسکن در برخی دفاتر اسناد رسمی
  • کاهش مصرف انرژی در فرودگاه شهید باکری ارومیه
  • قیمت طلا و سکه امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳